Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Noen som har fått med seg Fotovideos innbytte tilbud på 5dMKII?

Pris: 10.995,- ved innbytte av ett hvilket som helst fungerende dSLR!

 

Ooh. Det hadde så absolutt vært interessant med et systembytte om det ikke hadde vært for at jeg nylig har investert i optikk. Fullformat er eneste foreløpige trekkplasteret bort fra Olympus for min del.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer også det tilbudet, og har sendt dem epost om hvordan det kan løses siden jeg bor i Trondheim og de har butikk i Oslo. Men nå har det gått 6 dager, og har ikke fått noe svar, så jeg vet fortsatt ikke om jeg har mulighet til å benytte meg av det. Jeg har jo 2 gamle hus jeg kan bytte bort, jeg. Kona skal ha det ene, men hun velger selv om hun vil ha 350D eller 30D.

Lenke til kommentar

Hva slags fotoblader er det akam-folket leser? Synes noen av de norske er veldig utstyrsrettet. Fotografi er det eneste norske bladet jeg prøver å få med meg alle utgavene av. Synes de har en fin blanding av litt utstyrsanmeldelser, og en del annet fotorelatert. Noen andre bra norske eller engelsspråkelige magasiner som kan anbefales?

Lenke til kommentar

Hva slags fotoblader er det akam-folket leser? Synes noen av de norske er veldig utstyrsrettet. Fotografi er det eneste norske bladet jeg prøver å få med meg alle utgavene av. Synes de har en fin blanding av litt utstyrsanmeldelser, og en del annet fotorelatert. Noen andre bra norske eller engelsspråkelige magasiner som kan anbefales?

Norske Fotografi og Svenske Foto er de to jeg må ha med meg. Andre jeg leser innimellom er svenske Kamera & Bild, engelske Digital Photography og engelske Practical Photography.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hva slags fotoblader er det akam-folket leser? Synes noen av de norske er veldig utstyrsrettet. Fotografi er det eneste norske bladet jeg prøver å få med meg alle utgavene av. Synes de har en fin blanding av litt utstyrsanmeldelser, og en del annet fotorelatert. Noen andre bra norske eller engelsspråkelige magasiner som kan anbefales?

Fotografi, Natur & Foto, DigitalFoto, Foto (Sverige- av og til), FotoGuiden(Sverige- av og til), Photoshop-guiden (Sverige-leses nå fordi jeg er ny på Elements10), Black & White Photography (England- av og til), Digital Photographer (England -av og til), ColorFoto (Tyskland -av og til)...:dribble:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også det tilbudet, og har sendt dem epost om hvordan det kan løses siden jeg bor i Trondheim og de har butikk i Oslo. Men nå har det gått 6 dager, og har ikke fått noe svar, så jeg vet fortsatt ikke om jeg har mulighet til å benytte meg av det. Jeg har jo 2 gamle hus jeg kan bytte bort, jeg. Kona skal ha det ene, men hun velger selv om hun vil ha 350D eller 30D.

Fotovideo er generellt sett dårlig og svare på mail. Og jeg tror ikke de er så fryktelig nøye på at du faktisk bytter inn noe. Det er nok bare et markedsføringsstunt for å kunne grise med 5D uten og ødelegge den fremtidige utsalgsprisen.

 

De brukte kameraene som de tar inne er jo bare søppel og har ingen form for verdi for fotovideo, det er jo ikke som at de kommer til å selge disse videre. Og de er vel interessert i å selge flest mulig 5D.

 

Ta en telefon du, så tipper jeg det blir 5D på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fotovideo er generellt sett dårlig og svare på mail. Og jeg tror ikke de er så fryktelig nøye på at du faktisk bytter inn noe. Det er nok bare et markedsføringsstunt for å kunne grise med 5D uten og ødelegge den fremtidige utsalgsprisen.

 

De brukte kameraene som de tar inne er jo bare søppel og har ingen form for verdi for fotovideo, det er jo ikke som at de kommer til å selge disse videre. Og de er vel interessert i å selge flest mulig 5D.

 

Ta en telefon du, så tipper jeg det blir 5D på deg.

 

Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar

Noe for de tørste akamistene?

For å lage god whisky, skal du lage god øl*).

For å lage god øl, så skal du ha gode råvarer.

Et hint til god øl er den tyske renhetsloven av 12. Oktober 1857 - Øl Er Laget Av Vann, Malt, Humle og Gjær.

 

Mange tar snarveier - for å gjøre det billigere, ikke bedre. Typisk er amerikansk øl. De fant ut at malt (spiret og tørket korn, typisk bygg) var for dyrt - bygg var dyrt, men de kunne jo bruke ris eller mais, som var billigere å lage. Uhm - nei. Det smakte bæsj. Men - hvis man bruker bare litt bygg, for smakens skyld, mens man lar hovedbestanddelen være spiret mais eller ris, så smaker det ikke fullt så ille.

Så - det er derfor "vanlig" amerikansk øl og børst typisk smaker ille - det er ikke maltøl eller maltwhisky - det er skvip laget på mais eller ris.

http://www.youtube.com/watch?v=m_WRFJwGsbY

(Spol til 1:00)

 

..Og så kommer det jeg ikke skjønner. Vanligvis, når man lager en standard for kvalitet på noe drikke, så lager man en standard med minimumskrav - en VSOP er lagret i minst fire år, en VS er lagret minimum i to år, minst sånne og sånne ingredienser og så videre.

..Og så har man en standard for bourbon - det amerikanske svaret på whisky. Og lager de en standard hvor det skal være minst xx% bygg, så det blir et minimum av kvalitet? Neeeida - det skal være et minimum av minst 51% mais!?!?!? :no::hmm::thumbdown:

Og det skjønner ikke jeg. Den skal være minst så og så dårlig? Det hadde jo ikke tatt seg ut hvis noen lagde noe med kvalitet, som smakte godt, i forhold til det sure skvipet der. :wallbash:

 

Nei - fysjafysjafysj, sier nå jeg! Bah - humbug! :sick:

 

 

*) Whisky er, i bunn og grunn, destillert øl. Uten godt øl får du ikke god whisky.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1326408723[/url]' post='18827836']

Ekke poenget med speilløst å gjøre det mindre ? Når jeg så første G kameraet til Panasonic så lurte jeg på om det var en spøk.

 

Heldigvis så kom PEN woho

 

Det er poenget for noen, men hvis du ser på fuji x-pro 1 så har de ikke gått for minimal størrelse der. En fm2 størrelse er uansett mindre enn de fleste moderne dslr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...