Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg la akkurat ut lyskittet mitt (Broncolor A2R travel kit) på Foto.no markedsplassen, er der noe tråd her det passer å legge ut linken for å få flere visninger?

 

Det hender brukere her lager en tråd for å få rettledning i anbefalt utsalgspris hvis de skal selge brukt utstyr, det er en grei måte og få eventuelle andre brukere her interessert i det man skal selge, ikke legg ved linken er det noen som er interessert så sender de deg en PM eller mail.

aha, takker.

 

Kan man snakke om priser her noe sted da? Hvordan folk ville priset sitt brukte kamera utstyr osv. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke hver dag man blir filmet av TV2 når man fotograferer, men jaggu ble jeg det i dag. http://bildr.no/view/1074243

 

Var da ganske mye mer spennende å vise klipp i fra hallen en akkurat det da :tease:

Regner med h*n bak kameraet ikke ble helt glad for at du stilte deg i bildet?

 

 

Han stilte seg i veien for meg...

Det var nok meningen at han skulle ha det sånn der, for å vise pressens oppmerksomhet rundt LSK nå i år.

Lenke til kommentar

LR 4 beta ute :)

oi oi! Det må testes :)

 

Ser frem til å prøve det selv. Utifra hva jeg har lest er nyhetene at man nå kan lage en fotobok i programmet, bedre støtte (muligens redigeringsmuligheter)for videofiler og google maps tagging for å nevne noe. :)

 

DPreview har en liten forhåndsomtale ute:

http://www.dpreview.com/news/2012/01/10/lr4publicbeta

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Nettopp fått meg et Nikon D700.

Er det noe morsomt innen tilbehør som kan anbefales?

 

Nikon SB-900/910 4-5 stykker, paraplyer, softboxer, veske, MB-10, masse objektiver, minnekort, blåsebælg og sist men ikke minst gratulerer !

 

Takk, her var det mye :-)

 

Jeg har en SB-600 og 900. Det får klare seg til jeg lærer meg å bruke det skikkelig.

Softbokser har jeg også et par av. Deriblandt fra Gary Fong og et par Lambency kopier. Ikke akkurat studio-utstyr. Men sikkert godt nok for en glad uvitende amatør.

 

Jeg bor i Stavanger, og med vårt klima så er regntøy bedre enn paraply (Jeg er litt for svak for dårlig humor, så jeg kunne ikke dy meg her)

 

Men objektiver er absolutt på kortlisten. Nå har jeg 50mm, 85mm og et 70-300mm. Og det er vel nok til å holde meg varm gjennom de første nettene. Men 16-35 og 24-70 blir nok handlet inn først.

 

Men som den utstyrshora jeg er, så har jeg en viss svakhet for små hendige duppeditter som kanskje kan komme til nytte, og kanskje ikke. Jeg får myse litt på ebay og se om jeg finner noe morsomt som jeg ikke har bruk for :p

Lenke til kommentar

Nettopp fått meg et Nikon D700.

Er det noe morsomt innen tilbehør som kan anbefales?

 

Nikon SB-900/910 4-5 stykker, paraplyer, softboxer, veske, MB-10, masse objektiver, minnekort, blåsebælg og sist men ikke minst gratulerer !

 

Takk, her var det mye :-)

 

Jeg har en SB-600 og 900. Det får klare seg til jeg lærer meg å bruke det skikkelig.

Softbokser har jeg også et par av. Deriblandt fra Gary Fong og et par Lambency kopier. Ikke akkurat studio-utstyr. Men sikkert godt nok for en glad uvitende amatør.

 

Jeg bor i Stavanger, og med vårt klima så er regntøy bedre enn paraply (Jeg er litt for svak for dårlig humor, så jeg kunne ikke dy meg her)

 

Men objektiver er absolutt på kortlisten. Nå har jeg 50mm, 85mm og et 70-300mm. Og det er vel nok til å holde meg varm gjennom de første nettene. Men 16-35 og 24-70 blir nok handlet inn først.

 

Men som den utstyrshora jeg er, så har jeg en viss svakhet for små hendige duppeditter som kanskje kan komme til nytte, og kanskje ikke. Jeg får myse litt på ebay og se om jeg finner noe morsomt som jeg ikke har bruk for :p

 

Bare ta godt vare på D700en min, du! wink.gif

Lenke til kommentar

Ser frem til å prøve det selv. Utifra hva jeg har lest er nyhetene at man nå kan lage en fotobok i programmet, bedre støtte (muligens redigeringsmuligheter)for videofiler og google maps tagging for å nevne noe. :)

 

DPreview har en liten forhåndsomtale ute:

http://www.dpreview.com/news/2012/01/10/lr4publicbeta

Leste DPreview biten, og Adobe gjør samme tabbe som i andre programmer. Glemmer å legge ved muligheten til å lage egne templates for boksider...

 

Map modulen deriomt ser spennende ut.

Lenke til kommentar

Virker nice, men synes de kunne gjort dette til en 3.5 versjon istedenfor en helt ny lightroom, altså hadde holdt med en oppdatering

3.7 i såfall ;) 3.6 er jo ute nå.

 

Den egentlige grunnen til at dette blir en v4 istedet for en v3.x er nok fordi Adobe kommer med en ny prossesseringsmotor (Process Version 2012). Og da blir det ny hoved-versjon av CS, Lighroom og ACR.

 

Eneste måten for de å tyne oppgraderings-penger av folk ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ser at Sigma har lansert ny macro:

180mm f/2.8 med OS!

Canon sin 180L har jo vært noe å sikle etter, nå kommer det ett alternativ som i tillegg til å være mer lyssterkt også har stabilisering. Gleder meg til å se tester og utsalgspris når den evt. kommer i Canon fatning.

Lenke til kommentar

Virker nice, men synes de kunne gjort dette til en 3.5 versjon istedenfor en helt ny lightroom, altså hadde holdt med en oppdatering

3.7 i såfall ;) 3.6 er jo ute nå.

 

Den egentlige grunnen til at dette blir en v4 istedet for en v3.x er nok fordi Adobe kommer med en ny prossesseringsmotor (Process Version 2012). Og da blir det ny hoved-versjon av CS, Lighroom og ACR.

 

Eneste måten for de å tyne oppgraderings-penger av folk ;)

Mente 3.7, gudene vet hvor 3.5 kom ifra:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...