Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag?

Fastoptikk! En 24mm, en 35mm, en 50mm, en 85mm og/eller en 135mm. Et makroobjektiv, et stativ og/eller et polariseringsfilter. En telezoom, en vidvinkelzoom og/eller en normalzoom. :)

 

Flott :)

 

Jeg har allerede 50 og 85. Men jeg har tenkt på et objektiv med mer vidvinkel. Spesielt siden min eksisterende 35 mm kun er kompatibel med DX avdelingen.

 

Makro har jeg, det samme med stativ. Riktignok et Velbon Sherpa 600 (?), som jeg ikke er helt fornøyd med. Men det får holde en stund til.

Et polariseringsfilter ligger også pent og ubrukt i sekken min :)

 

Telezoom: Nikon 70-200?

Normalzoom: Nikon 24-70?

Vidvinkelzoom: Nikon 12-24 eller 16-35?

 

Er ikke dette fin-fine kandidater den dagen lykketallspotten banker på min dør?

Lenke til kommentar

Herrrrlig look på diskusjon.no fortiden:

 

post-44035-0-29864200-1326450154_thumb.png

 

post-44035-0-78753200-1326450166_thumb.png

 

:no:

De har visst litt problemer etter serverflyttingen. Jeg har det fra høyt hold at det jobbes med de diverse småproblemene, men Drift har visst mer enn nok å henge fingrene i så jeg har ingen ETA på en endelig fiks. Hvis du bruker Invision sitt eget skin unngår di problemene, men får et litt annet utseende. Velg IP.Board i rullegardinsmenyen nederst på siden for å prøve det skinet. Jeg foretrekker det selv. Det er renere, du får plass til mer tekst og det laster raskere.

Ulempen er at du går glipp av f.eks. nyhetene fra Akam osv. øverst på siden.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg har lyst på NEX-5N eller NEX-7... eller noe helt annet :p

 

NEX 5N vinner jo på pris, størrelse og vesentlig bedre ISO-ytelse. Mest det siste som irriterer meg med NEX-7.

Nex-7 er i nedskalert til samme mpx bare hakket under vel? Det er da ikke en vesentlig forskjell?

 

 

 

 

 

The same story continues in the highlight and shadow regions of the frame, shown below - the 5N tends to look better at 100%, but little different when the images are compared at the same size.

 

Og:

http://www.dpreview.com/reviews/sonynex7/page27.asp

 

 

 

Lenke til kommentar

Nex-7 er i nedskalert til samme mpx bare hakket under vel? Det er da ikke en vesentlig forskjell?

 

The same story continues in the highlight and shadow regions of the frame, shown below - the 5N tends to look better at 100%, but little different when the images are compared at the same size.

 

Og:

http://www.dpreview.com/reviews/sonynex7/page27.asp

Aha, det har jeg selvsagt ikke tenkt på. Bare skummet gjennom noen ISO-sammenligninger der 5N så mye bedre ut. Men det var jo 100% såklart.

 

Æsj, da blir det jo dyrt igjen.. :p håper prisene kan synke litt når det bare kommer på lager i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å skifte lyspærer på bilen i dag. Det gikk ok på høyre side, men på venstre siden fikk jeg ikke til å dra ut strømkontakten. Er det noen som vet om Ford har et triks for å få den ut? Eller er det mulig å bytte uten å ta den ut?

 

De kan sitte jækla godt fast, prøv og ta ut pære, holderen og kontakten i et stykke, så kan du lirke en liten skrutrekker imellom for å presse de fra hver andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...