Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samboeren til onkelen min skal ha seg videokamera, krav ho har er:

lite og lett å bruke, og selvfølgelig så bra som mulig, prisen hun har satt er ca 3000kr.

 

og siden jeg kjenner til hennes tekniske kunskaper skader det ikke at det er så lett som mulig å legge inn videofilene på dataen lettest mulig:P

 

så da er spørsmålet: noen forslag?

GoPro?

 

Har vanskeligere for å finne noe som er mindre, enklere og helt kurant kvalitet :)

 

..men det var kanskje ikke et slik hun var ut etter?

 

fått mer info nå, når ho sa lite så mente ho ett normalt ett -_-, ho trodde kameraene var typ like store som før med tape i.. :p

Lenke til kommentar

Stilte samme spørsmål for en måneds tid siden uten å få noe svar, men gikk for en Intel 320 da den så ut til å være ett trygt valg, og den har ikke sviktet :)

 

Har også bestilt en Corsair Force F60 (bare for å prøve noe annet) til en annen maskin, men har ikke fått den enda og kan ikke si noe om den utover det jeg har lest på nett...

Lenke til kommentar

Er det slutt på tre-ords-regelen i emnetittelen? Finner ikke noe om det i retningslinjene lengre.

 

Ang harddisker, har kjøpt to 2 TB-harddisker i dag for bruk til backup. Har nå en på 640GB, men den begynner å bli full. Dessuten er tanken å ha en lagret eksternt og en hjemme. Kjøpte billigste sort (500 kroner på Elkjøp), regner ikke med at begge evt tar kvelden samtidig.

 

Har heldigvis aldri opplevd harddisk-krasj, men en gang må være den første.

Lenke til kommentar

Står noe i den "Nettikette"-greia.https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#Tre-ords-regelen

 

Aha, der stod det ja. Det burde kanskje ha blitt gjort tydeligere ovenfor "digit-gjengen", mange derfra som synder mot den.

Problemet med digit er at når man laster opp så skriver man "Bildets tittel", og det blir automatisk emnetittelen.

 

Det er jo en forumavdeling for Tilbakemeldinger og diskusjon til Digit.no, du får poste et spørsmål der. Meg bryr det lite at det er sånn. Det står jo BK: foran så man skjønner at det er et bilde.

Lenke til kommentar

Står noe i den "Nettikette"-greia.https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#Tre-ords-regelen

 

Aha, der stod det ja. Det burde kanskje ha blitt gjort tydeligere ovenfor "digit-gjengen", mange derfra som synder mot den.

 

Tre ords regelen gjelder ikke for bilder, grunnet mulighet til kreativ utfoldelse i bildetittelen "selv om jeg personlig synes titlene i det siste suger" :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tre-ords-regelen er heilt fjerna frå retningslinjene. Nettikette-sida på wikien har vel ikkje vorte oppdatert.

 

 

Ja, den er tatt vekk.. og jeg har aldri skjønt hvorfor heller.. og jeg har lagt merke til at brukerne i fra digit.no ikke har forstått hvordan man skriver en emnetittel. Det er faktisk irriterende å se alle disse «identitetsløse» enstavelsesordene i fra den kanten! Fordi en god emnetittel gjør søkbarheten mye bedre på forumet, enn emnetitler som inneholder kún ett ord!

Lenke til kommentar

Stilte samme spørsmål for en måneds tid siden uten å få noe svar, men gikk for en Intel 320 da den så ut til å være ett trygt valg, og den har ikke sviktet :)

 

Har også bestilt en Corsair Force F60 (bare for å prøve noe annet) til en annen maskin, men har ikke fått den enda og kan ikke si noe om den utover det jeg har lest på nett...

Da ble det en Corsair Force GT 60 på meg. Satser på at den duger greit til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Ja, den er tatt vekk.. og jeg har aldri skjønt hvorfor heller.. og jeg har lagt merke til at brukerne i fra digit.no ikke har forstått hvordan man skriver en emnetittel. Det er faktisk irriterende å se alle disse «identitetsløse» enstavelsesordene i fra den kanten! Fordi en god emnetittel gjør søkbarheten mye bedre på forumet, enn emnetitler som inneholder kún ett ord!

Emnet på bildetråder er tatt direkte fra bildetittelen, og det gir ofte veldig god mening å ha bildetittel som kun er ett ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...