Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Småsært. Sitter i øyeblikket på en 1/50 Mbit fiberlinje. Jepp, du så riktig. 1 Mbit inn, og 50 Mbit ut. :D Sånn kan det bli når modemet ikke er satt opp ordentlig enda fra leverandøren sin side. Driver og tester litt, men skal tilbake til ADSL-linja inntil fiberlinja er satt opp slik den skal være, med 20/20.

Torrent upload ftw!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, får vel komme tilbake når ting har roet seg litt her. Nå begynner sommeren å ebbe ut. Dette året SKAL jeg ha med meg høstfargene (og fange de på "film" :innocent:).

Jeg tror faktisk jeg skal fange høstfargene både på film og "film" ;)

 

(sorry om jeg gikk litt for langt tidligere... litt dårlig humør pga. et par jobbting)

Lenke til kommentar

Vurderer å investere i noen ruller med Portra og Ektachrome for å være klar til høsten. Ikke at høstlyset fanges stygt på Tri-X-negativer, da.

 

Edit: Jeg ser forøvrig ingen grunn til å bytte til 500px før jeg faktisk får noe kritikk på bildene mine der.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Det eg har merka med 500px til no:

 

- Ingen exif :nei:

- Interessant "rating" system

- Ingen grupper, som på flickr.

- Mindre brukarar enn Flickr, og derfor mindre views.

- Reinare design enn flickr.

Det er jo fantastisk. Fokuserer dem på bildene? :ohmy:

Tja. Du kan legga til exif-info, men du må gjera det sjølv.

Lenke til kommentar

(sorry om jeg gikk litt for langt tidligere... litt dårlig humør pga. et par jobbting)

Sånn er det når kunden alltid har rett :D

Som et lite stolt medlem av serviceyrket kan jeg herved avkrefte den myten. Det er faktisk særs sjeldent at kunden har rett.

 

Joa, men du må aldri finne på å fortelle kunden det :)

Lenke til kommentar

Noen som kan ta en rask titt på dette bildet?

 

http://www.digit.no/bilde/blaaveis/954287

 

Fremstår bladene som blå eller mer lilla? Sitter nemlig på to pcer nå, min laptop og svigers sin PC, og på svigers sin fremstår det som lilla. Jeg håper og tror det er den som viser feil og ikke laptopen min....

 

NB: Dette er ikke bare en sleip måte å få flere treff på bildet!!

 

Edit; Og er det bare jeg som får feilmelding når jeg prøver å laste opp vedlegg (bilde til månedstråden)?

 

Edit 2; Det med opplastingen var nok bare lokalt, funker nå..

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Noen som kan ta en rask titt på dette bildet?

 

http://www.digit.no/bilde/blaaveis/954287

 

Fremstår bladene som blå eller mer lilla? Sitter nemlig på to pcer nå, min laptop og svigers sin PC, og på svigers sin fremstår det som lilla. Jeg håper og tror det er den som viser feil og ikke laptopen min....

 

NB: Dette er ikke bare en sleip måte å få flere treff på bildet!!

 

Edit; Og er det bare jeg som får feilmelding når jeg prøver å laste opp vedlegg (bilde til månedstråden)?

 

Edit 2; Det med opplastingen var nok bare lokalt, funker nå..

 

Ser mer lilla enn blått ut på min skjerm.

Lenke til kommentar

Det eg har merka med 500px til no:

 

- Ingen exif :nei:

- Interessant "rating" system

- Ingen grupper, som på flickr.

- Mindre brukarar enn Flickr, og derfor mindre views.

- Reinare design enn flickr.

Det er jo fantastisk. Fokuserer dem på bildene? :ohmy:

Tja. Du kan legga til exif-info, men du må gjera det sjølv.

 

 

Jeg har brukt 500px i noen dager og er strplende fornøyd. Først og fremst fremstår det mer profesjonelt enn flickr med et ryddig og moderne design, men det er også mye enklere menyer. Det er lett å navigere mellom dine egne bilder, sette opp egen profil, og se etter andres bilder.

Når det gjelder exif kommer dette med automatisk i bildene mine iallefall. Ikke like deltajert som hos flickr, men en får fram hvilket kamera som er brukt, brennvidde, lukkertid, blender, ISO, hvem som sitter på rettighetene og hvilken kategori bildet går under. Med andre ord alt jeg trenger i de aller fleste tilfeller :)

Lenke til kommentar

Noen som har et godt tips til et godt normalzoom-objektiv til 600D?

Canon er ikke helt min greie, men jeg ble bedt om råd og vil gjerne ha noe fornuftig å si:)

Bruksområdene er typisk gatefotografering og vanligbruk bruk (fotowalks av forskjellig slag).

Jeg tipper uten å være sikker at det brennviddeområdet som blir mest brukt er ca 20-50mm, men noe mellom 15-80mm er vel det som er tenkt.

Det vil i tillegg bli kjøpt inn lyssterk fastoptikk (Canon 50mm f/1,4 eller f/1,8 m.m) til portretter og en macro etter hvert.

Bildene vil bli brukt til produksjon av grafisk arbeid (fra mindre trykksaker til plakater og større arbeid, og kanskje produktbilder) i tillegg til vanlig hobbyfotografering.

 

Alternativene jeg har sett litt på er:

Canon 17-40mm f/4 L (Brukt)

Sigma 17-50mm f/2,8

Tamrom 17-50mm f/2,8

CANON Lens EF-S 17-85MM F/4-5.6 IS USM

 

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM er kanskje det perfekte objektivet, men jeg er redd prisen er litt for stiv, i tillegg til at det virker ut som det er få av disse på bruktmarkedet (og derav høy bruktpris).

 

Jeg er selvfølgelig åpen for andre forslag, men stikkordene er altså fleksibilitet og "bang for buck". Prisområdet er opp til ca 4000,- kr, men vil noen hundrelapper fra eller til utgjøre en stor forskjell er det selvfølgelig mulig.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...