Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, begge deler er i og for seg riktig. Svaret er egentlig variabel bitrate som skriver mindre data når det er lite lys og omvendt.

Når det er mindre å komprimere og omvendt. Er det ensfargede (lyse som mørke) flater, så komprimeres disse effektivt, men er det vanskelig komprimerbare data - for eksempel fraktalmønstre som grener og gress, så tar det mer båndbredde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Glad jeg ikke er avhengig av direktesendt TV. Har allerede fått VM i vranghalsen. Skal til Oslo med skola på tirsdag/onsdag for å dekke VM. Satser på å finne alternative vinklinger... :ph34r:

Endret av Ole_Gunnar
Skrevet

Glad jeg ikke er avhengig av direktesendt TV. Har allerede fått VM i vranghalsen. Skal til Oslo med skola på tirsdag/onsdag for å dekke VM. Satser på å finne alternative vinklinger... :ph34r:

For min del finnes det ikke noe mer uinteressant enn vinter og vintersport. Sport generelt gjør meg lite begeistret.

Skrevet (endret)

Jeg, derimot, går nå inn i halvannen ukes Ski-VM-ferie. Gleder meg til i morgen 12:15, og ikke minst de 3-4 dagene jeg skal opp i kollen.

Endret av Andreasfe
Skrevet

Litt vinteridrett synes jeg er OK, og har litt sans for disse halvstore arrangementene som Ski-VM. Men å stå ute i skauen og fryse ræva av meg - det gidder jeg ikke. Men jeg skal prøve å få gått litt rundt i Oslo på mandag og kjenne på folkelivet. Jeg tror det er masse av spennende motiver som har med Ski-VM å gjøre, men som ikke har noe som helst med idrett å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Lysforholdene på scenen ved universitetsplassen så etter bildene fra scanpix ekstremt dårlige ut; morgendagens åpningsshow kan bli fotomessig mer spennende enn jeg ønsker.

Skjønte forøvrig aldri hvorfor ha åpning en dag, og åpningsshow dagen etter; men ikke alt man skal skjønne tydeligvis :)

Skrevet

Katter er smartere enn det de fleste oss tror; så jeg tror deg gjerne. De har jo fått med seg at du sjelden bruekr den sekken. ;)

:thumbup:

Katta heter vel ikke Dusty :)

Dusty var veldig søt! :yes:

Jeg ser....... I den grå jakka som henger i gangen. Venstre brystlomme.

Fant stativdingsen.

Filler'n. jeg bomma,- men nå ble jeg veldig interessert i hva jeg så som ligger i venstre brystlomme i den grå jakken i gangen din?

Jeg tror kanskje ditt klarsyn ikke er så... klart! :D

Skrevet

Jeg tror kanskje ditt klarsyn ikke er så... klart! :D

Dobbeltfiller'n. Og jeg som til og med har vært hjemme hos snåsamannen. Brillene mine brukte jeg også.

Skrevet

Fantastisk. Installerte en codecpakke så jeg kan se raw-filer direkte i windows, men nå vil ikke photoshop åpne filene lengre. Et steg frem, ti steg tilbake.

Håper det løser seg med en avinstallering..

Skrevet (endret)

Kan det være normalt at et objektiv* som fokuserer skarpt i hele spektret, frontfokuserer med ca 1cm helt inntil nærgrensen "avstand 140-200cm" ?

* Canon 70-200 f/2.8 IS MKI

Endret av Nautica
Skrevet

Fantastisk. Installerte en codecpakke så jeg kan se raw-filer direkte i windows, men nå vil ikke photoshop åpne filene lengre. Et steg frem, ti steg tilbake.

Håper det løser seg med en avinstallering..

Systemgjenoppretting er antakelig enda bedre å bruke til slikt.

Skrevet (endret)

Dagens fra Strobist: gjennomtenkt studioløsning. Can you say "over the top"?

http://www.youtube.com/watch?v=c4oVa1c67Bs

Våt drøm. Alt er jo heilt perfekt, med flott treverk og alt mulig rart.

Hva med å lage et japansk rom med papirvegger i et større rom/lager og sette 500W lamper rundt det hele. Burde blir nok lys da ;)

Kva med å droppa lampene og berre køyra sollys? Sjølvsagt med skyversører overalt for å kunna regulera det.

Endret av ÅdneD
Skrevet

700 KB igjen på c-disken..

Rart pc'n er litt småtreig? :p

:nei::nei::nei::nei::nei::nei:

Systemdisken bør alltid være minst 10-20% ledig. Og defragmentert hvis den ikke er en SSD disk.

Vet dessverre det..Alt har bare hope seg opp i det siste og jeg har ikke orket å fjerne ditt og datt og sånt.

Har alt for mye crap på pc'n, så får se om jeg for renset den litt i morra :)

Skrevet

Dagens fra Strobist: gjennomtenkt studioløsning. Can you say "over the top"?

http://www.youtube.com/watch?v=c4oVa1c67Bs

WOW, håper han får mange oppdrag...

Hva med å lage et japansk rom med papirvegger i et større rom/lager og sette 500W lamper rundt det hele. Burde blir nok lys da ;)

Siden Yuri er verdens største Stockphoto fotograf så tror jeg han har nok å gjøre...

Her er en snutt fra hans gamle studio, rimelig fett opplegg han kjører i Danmark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...