Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Kan dnbnors nettbank vennligst ta seg en bolle?

 

Skulle logge på med kode og engangskode. Fett nok. Feil passord? Ok - la oss taste igjen. Uhm.. Men ikke med engangskode "nummer 42", men med kode "nummer null". Riiight.

 

post-71211-0-46459200-1292845703_thumb.png

 

Tror jeg skal gi en eller annen nettbankprogrammør litt buksevann når jeg kommer oppover til Gamlelandet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid bruker jeg på å laste inn ca 400 raw bilder i fra et Sandisk Secure Digital Extreme 16 gb til en Dell XPS? :dontgetit:

 

Bildene blir tatt med 550D som har 18 mpx.

Varierer fra kortleser til kortleser, men er det noe du har innebygd i maskinen?

Eller kjører du USB-kabel rett fra kamera til maskin?

 

Uansett tar det ikke ekstremt lang tid. For min del tar det noe lengre tid da jeg konverterer til DNG i samme slengen.

Lenke til kommentar

Kanskje vi kunne starte "Foreningen for Tildeling av Buksevann til Mindre Begavede IT-konsulenter"? (det er alltid konsulenter som lager sånne oppfucka løsninger... tror greit vi kunne fått en heldagsjobb ut av det, om vi fant den riktige statlige støtteordningen - vi kan legge hovedkontoret til Mehamn elns.)

Endret av Anew
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje vi kunne starte "Foreningen for Tildeling av Buksevann til Mindre Begavede IT-konsulenter"? (det er alltid konsulenter som lager sånne oppfucka løsninger... tror greit vi kunne fått en heldagsjobb ut av det, om vi fant den riktige statlige støtteordningen - vi kan legge hovedkontoret til Mehamn elns.)

Da ville vi hatt nok å gjøre til vi kunne ha gått av med pensjon :D

Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker jeg på å laste inn ca 400 raw bilder i fra et Sandisk Secure Digital Extreme 16 gb til en Dell XPS? :dontgetit:

 

Bildene blir tatt med 550D som har 18 mpx.

Varierer fra kortleser til kortleser, men er det noe du har innebygd i maskinen?

Eller kjører du USB-kabel rett fra kamera til maskin?

 

Uansett tar det ikke ekstremt lang tid. For min del tar det noe lengre tid da jeg konverterer til DNG i samme slengen.

 

 

Ja det er en innebygget kortleser i maskina.

har 4 gb ram og Intel Core 2 Duo CPU 98600 2.40GHz.

 

Jeg har iallefall brukt kortleser i maskina tidligere, men vet ikke om jeg får noe raskere ved bruk av ekstern leser? Kan jo også bruke USB i kamera, men det vil jeg tro er tregt.

 

 

Jeg importere bildene til lightroom 3.

 

Selv har jeg bare brukt "copy", men ser nå at andre bruker "Copy ass DNG".

Hvorfor det? Burde jeg også gjøre det?

Tatt mest JPG, men har bestemt å gå over til RAW nå. Merker jeg får bedre bilder med det, og mer å gå på i innstillingene.

Lenke til kommentar

Noen her som har brukt DSLR til å filme med ?

 

Har fått forespørsel om å leke Uwe Boll på en eller flere musikkvideoer neste år, selv begrensningen at jeg har filmet maks 5 min med mobilkamera har hittils ikke lagt noen demper på entusiasmen til de som har spurt.

 

Har lest om temaet på nettet og sett noen videoer, og virker som det ender opp med ett par ting, for det første egner DSLR seg dårlig til nettopp video, og skal man få det til så krever det tilleggsutstyr som glatt både dobler og 8 dobler prisen på selve huset...

 

Noen synspunkter på dette ?

 

Og siden det er snart jul så hiver jeg ut en link til en fotobok jeg har i trykken:

 

http://picasaweb.google.com/JoonGoii/Fotoboka2010?authkey=Gv1sRgCKv0mZXSmu7aYQ#

 

Jeg har filmet litt fashion in motion med dSLR. Veldig morsomt / lærerik. Men det tar en del øving for å få det til. Det er vanskelig å tenke film overganger out of the box uten å ha noe erfaring. De første filmene du lager kommer sannsynligvis til å suge vilt mye om du ikke har noen mere erfarne folk til å hjelpe deg. Selv har jeg venner som driver med film som gjør klipp / grading sammen med meg + låner meg ekstrautstyr og det hjelper veeeeldig mye. Så om du sier ja, så anbefaler jeg å få med noen som har drevet med det før til å hjelpe deg med det tekniske og etterbehandlingen (det er ganske langt fra Photoshop > FCP for å si det slik).

 

Men det blir sikkert morsomt, eier jo ikke kompetanse på film jeg heller, men sier så klart ja uansett når jeg får muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lufter tanken på å selge min canon 85mm 1.8 :( trenger penger til depositum for å få meg leilighet, noen som er intr. i den? pent brukt og ikke gammel

Ikke for å være kjip, men jeg må nesten minne om at kjøp og salg ikke skal foregå på forumet.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...