Bjørnli Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Vil gjette på at en del Pentax-optikk er laget for liten bildesirkel - til en sensor med 1.5x cropfaktor, og derfor ikke vil dekke en hel fullframe-sensor. Kan det være problemet? Og - i så fall blir konklusjonen "sorry, mac".. 50mm f/1-.7 - med en slik spec, så kan du anta med 99.99% sikkerhet at det er et FF objektiv. Jeg tipper problemet er mekanisk, at noe stikker såpass langt inn i huset at det sperrer for speilet. tomsi har rett, er en "tapp" som er ca 1 cm lang som stikker borti "plastikken" like ved kontaktene i huset:/ doh, må få skaffa meg en annen 50mm da:P må ha 50mm! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 tomsi har rett, er en "tapp" som er ca 1 cm lang som stikker borti "plastikken" like ved kontaktene i huset:/ doh, må få skaffa meg en annen 50mm da:P må ha 50mm! Tror du kan file vekk den tappen. Mener å ha lest om det på nettet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Det er nedblendingsspaken som stikker ut bak. Prøvde å demontere den fra Pentax 135mm'ern jeg brukte i oktoberfesten, men resultatet ble at den ikke ville sprette tilbake til stor blender etter at jeg hadde justert ned og så opp igjen. Det er en løsning å slipe ned blenderspaken, men da vil objektivet ikke fungere med Pentax-kamera igjen... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 jeg googla litt jeg, men fant ikkeno jeg, dog, jeg suger på googling, fant denne dog: Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Jeg måtte file på 35mm'ern fra Nikkor jeg har liggendes. Den har ingen særlig funksjon etter hva jeg kan skjønne, men fil bare sånn at den akkurat ikke går innpå kontaktene i tilfelle... Endret 18. desember 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) får vente til imorgen når jeg har dremelen til pappa tilgjengelig, spent på om jeg får fiksa det, digger 50mm'rn ;D http://www.kenrockwell.com/pentax/35mm/lenses/50mm-f17-smc-m.htm denne er det : http://www.kenrockwell.com/pentax/35mm/lenses/images/50mm-f17-smc-m/D3S_4047-1200.jpg som stikker ut;) Endret 18. desember 2010 av Bjørnli Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Er svært takknemlig hvis noen har innspill til skjermkjøp: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1283716 På forhånd takk! Francis Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Xo Cognac bad anyone? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Xo Cognac bad anyone? Bare i for store doser Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Xo Cognac bad anyone? Bare i for store doser Funker som desinfisering da.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 We are conducting another system enhancement to improve Gmail security. Periodically we will need you to verify your identity. Please proceed right away by providing us with the information; **User name***password***birth date***country*** Refusal to verify your information will result to the account been permanently closed. The Gmail Team Yeah right, arseholes! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 We are conducting another system enhancement to improve Gmail security. Periodically we will need you to verify your identity. Please proceed right away by providing us with the information; **User name***password***birth date***country*** Refusal to verify your information will result to the account been permanently closed. The Gmail Team Yeah right, arseholes! HALLO!, Det er jo Gmail som vier sin oppmerksomhet mot din konto så du ikke skal miste den. Seff. besvarer man med brukernavn og passord..... 1 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg tror egentlig det er meningen at du skal sende kredittkortnummeret ditt også... ikke glem utløpsdato og CVC! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 The irony is strong with Akam to night Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg tror egentlig det er meningen at du skal sende kredittkortnummeret ditt også... ikke glem utløpsdato og CVC! Jeg jobber for gmail så han kan sende den infoen til meg på PM. 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Da var en liten søknad sendt inn til Larvik Håndball, får se om de vil ha med som akkreditert fotograf i Cupfinalen :innocent: Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg tror egentlig det er meningen at du skal sende kredittkortnummeret ditt også... ikke glem utløpsdato og CVC! Jeg jobber for gmail så han kan sende den infoen til meg på PM. Jah, og kopi sendes til datalagringsderektivet "AKA" meg og min 2t wOOpin server. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2010 Phew! Endelig framme. Gikk ut døra i dag klokken 14. Nå skal jeg drekke meg brisen og sovne. Churchill's White Port eller Tequila Espolon Reposado? Hva får deres stemme? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2010 Phew! Endelig framme. Gikk ut døra i dag klokken 14. Nå skal jeg drekke meg brisen og sovne. Churchill's White Port eller Tequila Espolon Reposado? Hva får deres stemme? Churchill's white port - tequila er kun egnet til å drikke seg sveiseblind Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Nå tuller du. Jeg kan godt sitte å nippe til en tequila bare for å kose meg. Men det har dukket opp to nye alternativer når jeg rota i baren til fatters. Aberferdy 12yo og The Arran Malt single cask (tønne nummer 660) Endret 19. desember 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå