Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en ide i går. Jobb-pcen min har e-sata (HP EliteBook 8530p), hva med å kjøpe en SSD som jeg kan koble til der, slik at jeg kan boote opp "privat" på et separat system?

Burde da ikke være noe problem det.

(ny avatar, yey for me)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem trenger skarphet når man kan få lys? :tease:

Men nei, om dere mener den er så ille og skal kaste den, så kan jeg være søppeldunk :p

Spøk til side; skulle gjerne hatt det objektivet, jeg! Men jeg ville nok vel så mye hatt 50mm 1.2L, da det ikke er så fantastisk mye lys å bytte for å få et skarpere objektiv. Nå skal jeg innrømme å ikke ha sett data på det, men jeg innbiller meg at 1.2en er skarpere enn 1eren på samtlige felles blenderstep.

Skrevet (endret)

Hvem trenger vel å ta bilder i det synlige spektrum?

Dette er hva jeg kaller et objektiv!

Arecibo_Observatory.jpg

(Begynner kanskje å dra det litt langt nå? :p)

EDIT: Nå skal jeg tilstå at jeg faktisk ikke vet hvordan blenderen regnes ut, men om jeg ikke tar heeeel feil vil den ha en blender på 150m/305m = 0.59 :p

Endret av ze5400
Skrevet

Hmm.. jeg skjønner nok ingenting. Kanskje bortsett fra "Do something".

Det skal du ikke være lei deg for ;)

"//Do Something" er det vi kaller en kommentar i programkoden. En ev de bedre jeg har sett, er følgende:

// When I coded this, only God and I knew. Now, only God knows ...

Ellers pleier jeg å være eplekjekk og skriver øverst i filen:

// The code is obvious

Ble du noe klokere nå, så blir jeg imponert ;)

Nei, ble ikke klokere. Sist jeg var flink til noe slikt var i 1989 på teknisk fagskole. Da fikk jeg 6 i mikroprosessor-programmering. Synd at det eneste jeg husker fra det er hva boka het. Programming the Z80.

Skrevet

Var og tafsa på Panasonic GF1 + 20/1.7 på FotoVideo i dag. Ble nesten frelst. IS og innebygd søker, så hadde det nok vært vanskelig å ikke handle - selv om det er knøttesensor. Blir dog definitivt noe speilløst å finne i lomma mi om ikke så alt for mange måneder. Tipper jeg skal vente til CaNikon får lansert sine though.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...