Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk pengene på å fremkalle / kjøpe film istedet :=)

 

Gidder jammenmeg ikke gå rundt med digitalkamera i tillegg kun for lysmåling.

 

Fikk 8300 tilbake på skatten.

Det er 1000 mere enn jeg fikk igjen. Mine penger gikk til bilen :(

 

Og jeg betalte rett over 12000 før jeg fikk tilbake, skulle altså bare betale 4000 :p

Lenke til kommentar

Jaja. Da er Cokin P-system bestilt fra Scandinvian Photo.

 

Filterholder P BPW-700 til vidvinkelobjektiv

Filter P120 graduert grått G1

Adapterring P 77mm

Adapterring P 67 mm

Solblender modul P

Filterholder P BP400A

P154 Nd8 Nøytral Grå

 

Kom på totalt 1250,- inkl porto. Billigere enn tilsvarende moro fra B&H. Thank you Scandinavian Photo! Polafilter er neste, men det får vente (litt). Det fine med disse filtrene er jo at de er så billige at kona ikke trenger å få vite noe... :whistle:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg har bare bestilt meg en Epson V600 i dag jeg.

Fikk 8300 tilbake på skatten.

WOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

(Og ja, jeg fikk ikke vite det før i dag, pga arbeidsgiver hadde glemt å sende inn skjema)

 

Så nå blir det kanskje lysmåler også.

Noen anbefalinger? Trenger nok ikke den mest avanserte, vet ikke hva som er forskjellen på de dyre eller de billige engang :p (Forklar anyone?)

 

Spar pengene, du selger alt til høsten uansett :p

Lenke til kommentar

Sett standardzoomen din på 50mm og prøv deg frem, gjør opp din egen mening om hva du syns om utsnittet, særlig innendørs.

 

Ellers er objektivet fine greier det, lysstyrken er ikke noe å hoppe i taket som en galning for, men heller ikke noe å kimse av. Det kommer an på om du vil trives med utsnittet 50mm gir på DX. Og for headshots er det strengt tatt ikke et problem. Skal være veldig smått rom før 50mm på en D90 er for trangt for et trynebilde. Men som sagt, prøv å teipe zoomen din fast på 50mm en dag eller to, og gjør deg opp din egen mening. Noen liker mora, andre liker dattera. Pt. aner jeg ikke hvem av dem du foretrekker, og siden mora og dattera i denne alegorien er forskjellige brennvidder, ender det altså opp med at jeg for tredje (eller fjerde gang?) i dette innlegget oppfordrer deg til å prøve deg frem.

 

:)

Lenke til kommentar

Hehe, poenget er tatt. Saken er nemlig den at jeg skal hoppe på en bachelor i journalistikk med en del fotografering over sommeren så tenkte det kunne vært veldig greit å kjøpe et mer lyssterkt objektiv å ha liggende når man først skal investere i nytt kamera. Men men, får gi kit linsa en sjanse på det området da. Sikler på mye rart av utstyr for tida... Den som bare hadde vært rik.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...