Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være fokusbom, kombinert med kromabokeh, som jo mye lyssterk optikk har en hel del av? Tipper fargestikket hadde vært grønt hvis fokusbommen hadde vært andre veien.

 

Mitt bud: Objektivene har alle vært igjennom en kjappkjapp test med autofokus (det er mange bilder som nå nettopp har kommet med i databasen), og på grunn av fokusbom og/eller fokus shift er det en del som ikke er så skarpe som de kunne/burde ha vært.

Greit her at de har kromabokeh, som jo enkelt indirekte avslører en fokusbom. ;)

Lenke til kommentar

Yay! The Digital Picture har nå også sammenligningsbilder med Nikon-optikk!

 

Førsteintrykk - Nikon-optikken er litt mer - uhm - err - ..Magenta?

 

Ikke noe spesielt nyhet akkurat,det har vi Canonbrukere vist i årevis at Nikon gir litt rare farger :D

 

Har nettopp overført 22K til ny pc/skjerm,totalt unødvendig men pengene har det med og forsvinne ut av kontoen okke-som så får håpe den holder endel år før skifte er nødvendig igjen.

Lenke til kommentar

Dama vil at jeg skal skaffe meg et "lite og fint kamera" som jeg kan bruke når hun syns at "det store stygge" ikke passer seg. Jeg har titta litt rundt, men klarer egentlig ikke å bestemme meg. S90, G11, D-Lux 4? Sukk...

 

Kan anbefale S90 hvis man er vant med Canon sine DSLR. Jeg har et S90 og har klart å ta et par bra bilder med det. Det er også så lite at man kan stappe det i bukselomma. Det har nesten vært med meg overalt siden jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar

Finnes det noen fotosjapper som kan ta i mot en haug med negativer og digitalisere dem for meg? Ser for meg at en butikk med skikkelig utstyr gjør jobben latterlig mye bedre enn negativ-scanneren jeg har (og ca 1756 ganger raskere).

 

Har lett litt rundt, men trodde ikke jeg var blitt helt blind enda. Kanskje helgens whisky ikke var god vare.. nehh, skjer ikke :)

Jeg så JP Trondheim hadde en Nikon filmscanner til nedsatt pris, 50%, nypris=2200-,...

Lenke til kommentar

Jeg skulle hatt noen ND filtre til mamiyaen min. 1/500 er ganske hemmende når det gjelder lite DOF i sollys

 

Leste en bra artikkel just nu om emnet på Strobist

 

ND-filtere er veien å gå, de dyre vel og merke. (feks Singh-ray)

Nå vet jeg ikke hva du ser på som dyrt, men jeg kjøpte mine B&W 77mm 6- og 10-stopp i USA, tror ikke jeg betalte mer enn rundt 120$ for hver av de. MYE billigere enn i Norge.

Lenke til kommentar

Finnes det noen fotosjapper som kan ta i mot en haug med negativer og digitalisere dem for meg? Ser for meg at en butikk med skikkelig utstyr gjør jobben latterlig mye bedre enn negativ-scanneren jeg har (og ca 1756 ganger raskere).

 

Har lett litt rundt, men trodde ikke jeg var blitt helt blind enda. Kanskje helgens whisky ikke var god vare.. nehh, skjer ikke :)

Jeg så JP Trondheim hadde en Nikon filmscanner til nedsatt pris, 50%, nypris=2200-,...

 

Han spør vel strengt tatt etter om det finnes noen som kan ta jobben for han og ikke etter en ny skanner.

Lenke til kommentar

Ja jeg leter etter noen som kan gjøre jobben, men antar det der bare var et pek til meg da det var en Nikon-scanner :) Må nok legge litt mer i forsøkene enn det der Olsen ;)

 

Edit:

Her snakker vi svarhastighet fra Japanphoto ja: Sendte dem akkurat mail, og fikk svar på minuttet :)

Vi kan tilby to alternativer:

Vanlig oppløsning: (Oppløsning: 910x1366 - nok til 10x15, visning på skjerm, gjelder digitalisering fra negativ, dias, 120-film og papirbilder)

Rommer 1-100 bilder

 

199,- pr cd

 

 

Høy oppløsning: (Oppløsning: 2400x3600 - til forstørrelser opp til 50x75, gjelder digitalisering fra negativ, dias og 120-film)

 

Rommer 1-20 bilder

 

 

Grunnpris: 39,-

Per CD: 79,-

Per negativ uten rekkefølge: 9,-

Per Negativ med rekkefølge: 14,-

 

 

 

Hvor god kvalitet er det på negativer forresten? Helt vanlige forbrukerfilm altså..

 

 

 

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Det kan være fokusbom, kombinert med kromabokeh, som jo mye lyssterk optikk har en hel del av? Tipper fargestikket hadde vært grønt hvis fokusbommen hadde vært andre veien.

 

Mitt bud: Objektivene har alle vært igjennom en kjappkjapp test med autofokus (det er mange bilder som nå nettopp har kommet med i databasen), og på grunn av fokusbom og/eller fokus shift er det en del som ikke er så skarpe som de kunne/burde ha vært.

Greit her at de har kromabokeh, som jo enkelt indirekte avslører en fokusbom. ;)

 

Nei. Det er pga canon er bra, nikon er magentadritt for homser.

 

Kjør "debatt"

 

 

 

(Det var vel noen som ville ha en flamewar?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...