Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg leter etter noen som kan gjøre jobben, men antar det der bare var et pek til meg da det var en Nikon-scanner :) Må nok legge litt mer i forsøkene enn det der Olsen ;)

 

Edit:

Her snakker vi svarhastighet fra Japanphoto ja: Sendte dem akkurat mail, og fikk svar på minuttet :)

Vi kan tilby to alternativer:

Vanlig oppløsning: (Oppløsning: 910x1366 - nok til 10x15, visning på skjerm, gjelder digitalisering fra negativ, dias, 120-film og papirbilder)

Rommer 1-100 bilder

 

199,- pr cd

 

 

Høy oppløsning: (Oppløsning: 2400x3600 - til forstørrelser opp til 50x75, gjelder digitalisering fra negativ, dias og 120-film)

 

Rommer 1-20 bilder

 

 

Grunnpris: 39,-

Per CD: 79,-

Per negativ uten rekkefølge: 9,-

Per Negativ med rekkefølge: 14,-

 

 

 

Hvor god kvalitet er det på negativer forresten? Helt vanlige forbrukerfilm altså..

 

Nei mente ikke noe med det, du bruker da Nikon selv uansett?

 

Så det bare på JP i dag...

Lenke til kommentar

Ad magenta - var med på å lage russeavis i '94 - svart trykk med én enkelt annen farge.

Var med i redaksjonsmøte da hun som hadde hatt kontakt med trykkeriet nevnte at den ekstra fargen skulle være magenta, for det var "den rødeste fargen", hadde en dame på trykkeriet sagt. Jeg svarte nei, nei, nei - men det var for sent. Så - vi fikk ikke rødt på russeavisen vår. Det ble - magenta. Hurra.

 

Edit: Damen på trykkeriet hadde sikkert Nikon.

(Hmm - mistenker at "Magenta === Nikon" er noe som lett kan bli hengende igjen på forumet her.. :fun: )

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Gamle travere, leter etter et bruker...

 

Tidligere het han "Sir Maximus" etter hva jeg husker, veldig god på redigering med channel mixer, forlot fora for en stund siden, driver vel med musikk nå, virker klin gærn på bilder... tror han ble ranet en tidlig morgen da han fotogarferte ute.

 

Husker ikke navnet...

Lenke til kommentar

Homofile er jo kjent for å være kreative og innovative, så jeg syns det virker helt naturlig at Nikon er et homomerke. Canon er vel mest for de som liker å kopiere det homsene drev med for 10 år siden?

 

Nja, jeg vet hva homofile drev på med for både ti, tjue og tretti år siden og jeg har forsatt ikke kopiert det. Kan ikke si hypotesen din holder mål når det kommer til meg i hvert fall.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Nei mente ikke noe med det, du bruker da Nikon selv uansett?

 

Så det bare på JP i dag...

 

Ok. Har brukt Nikon et par ganger, men synes betjening av kameraet er knotete og lite intuitivt. Selvfølgelig blir resultatet noe forskjellig mellom mitt utstyr (ca 15k) og det fra Nikon jeg har prøvd et par ganger (ca 45k), men hadde begge kostet feks 30k i dag, så hadde jeg ikke valgt Nikons. Må ha litt utfordring vettu :p

Lenke til kommentar

Homofile er jo kjent for å være kreative og innovative, så jeg syns det virker helt naturlig at Nikon er et homomerke. Canon er vel mest for de som liker å kopiere det homsene drev med for 10 år siden?

Bare du ikke begynner å snakke om bajonettkobling, skrukobling og alternative fatninger, så er det greit. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Huff.. dette har vært en dyr måned.. :p Her er lista så langt:

 

1. Macbook Pro 15" i5.

2. Manfrotto stativ.

3. Batterigrep til D90.

4. Ekstra batteri.

5. HTC Legend.

6. Aperture 3.

 

og..

 

7. Nytt objektiv til D90 når skattepengene kommer i oktober (forbanna skatteetat!!)

8. SB-900 blits (kanskje)?

 

EDIT: Trykkleif

EDIT2: la til nytt pkt. 6 (glemte jo Aperture).

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Jeg har bare bestilt meg en Epson V600 i dag jeg.

Fikk 8300 tilbake på skatten.

WOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

(Og ja, jeg fikk ikke vite det før i dag, pga arbeidsgiver hadde glemt å sende inn skjema)

 

Så nå blir det kanskje lysmåler også.

Noen anbefalinger? Trenger nok ikke den mest avanserte, vet ikke hva som er forskjellen på de dyre eller de billige engang :p (Forklar anyone?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...