Gå til innhold

Hva gjør man med en god spill ide?


Anbefalte innlegg

Fikk ikke sove i går kveld, og mens jeg lå slik og ventet på å sovne fikk jeg en alletiders ide for et spill. Har søkt litt på nett men kan ikke se at denne type spill er laget enda. Jeg synes selv at ideen er strålende, har luftet den for noen kamerater og de er enige.

 

Hva bør jeg gjøre nå? Hvem bør jeg kontakte? Har jo ikke lyst å miste ideen til andre..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis ikke den ideen din er overvettes genial og revolusjonerende er det vel ingen ting å frykte. Flyter over av gode spillideer selv, men er jo vanskelig å sette dem ut i praksis. En spilldesigner vil nok i de fleste tilfeller designe spill etter sine egne ideer, og ikke etter ideer fra mannen i gata. Men for all del, en god ide er en god ide.

Lenke til kommentar

Det var litt av et hjelpende innlegg du?

 

Ta pattent på spillidéen din. Eventuelt gjør det beviselig at den er din. F.eks lagre den på en cd eller et brev og send den til deg selv via posten, med forseglet konvolutt.

 

Hvis du noen gang måtte bevise at du hadde idéen før noen andre, har du postens datostempling som bevis, og en ubrutt pose å vise til.

 

Så ta kontakt med et spillselskap :) Forhandle deg til prosenter av salget, eller selg idéen slik den er.

 

Det ville jeg ha gjort! Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ikke for å ta fra deg motet, men ideen din er helt sikkert ikke god nok til å lage ett spill ut av. Det kreves enorme resurser for å lage ett spill etter dagens standarder og de resursene kan du se langt etter om du bare har en ide.

Hadde du vært såpass dyktig at du kunne fått tak i de rette folka, pengene og ellers det som trengs for å lage ett spill hadde du ikke laget en tråd på et nettforum som dette. Du kan jo kontakte div. spillutviklere, men de kommer ikke til å hoppe på en ide tenkt ut av en person uten noen som helst erfaring eller kompetanse på området .

Å starte for deg selv er nok eneste mulighet du har for å få satt ideen din ut i livet, og noe sier meg at det kommer du ikke til å klare når du ikke klarer å komme frem til den løsningen selv.

 

Men for all del, ring Funcom og hør hva som skal til, men ikke forvent å bli tatt seriøs. Sorry.

Lenke til kommentar

Det eneste du i realiteten kan gjøre med spillideen din er å ta godt vare på den, frem til du eventuelt kan få gjort noe med den selv. Ingen spillselskap tar imot spillideer uoppfordret.

 

For det første er gode ideer aldri en mangelvare hos en spillutvikler - de fleste som jobber der har haugevis med ideer, og bare liten del av dem kommer noensinne forbi idestadiet. (For eksempel hos FunCom).

 

For det andre er det et spørsmål om rettigheter. Sender du inn en kreativ ide til en utgiver, det være seg spill, filmmanus, bokmanuskript eller hva det nå skal være, uten at det eksplisitt er bedt om det (for eksempel et manuskript til en forlegger), vil de antageligvis bli kastet, ulest. Dette gjøres fordi utgivere / utviklere ikke ønsker å komme opp i problemer av sorten "Hei! Denne filmen/dette spillet/denne boken er jo en blåkopi av manuskriptet jeg sendte dere for 10 år siden - JEG SAKSØKER DERE!".

 

Så dersom du virkelig har en god ide, og du er sikker på at den er unik, ta godt vare på den. Skriv den gjerne ut, utbroder og lag et dokument av det hvis du virkelig kjeder deg og har for lite å gjøre på det. Så hvis det dukker opp en konkurranse, en utlysning eller noe, eller du på et eller annet tidspunkt kommer i en situasjon der du kan faktisk få utviklet noe selv, så har du det liggende klart.

 

Men i dag? Glem det :) Ikke ring Funcom. De er ikke interessert i å høre fra deg :)

Lenke til kommentar

Mange har nok gode ideer til spill som helt tilfredstiller det en helst vil ha. Hvis du virkelig mener du har en genial ide, bør du likevel ikke la dek trykke ned av andre her på forumet.

 

Skriv ned ideen din. Jeg tror ikke du kan ta patent på en ren spillide, men din egen framstilling er i alle fall opphavsrettsbeskyttet og send den til noen utviklere/utgivere du mener passer. Hvis du sender på e-post skulle du ha bevis nok på at det er ditt. Selv om det er trist tror jeg du skal være glad til om noen velger å bruke ideen uten å tjene noe på det, med mindre du heter Tom Clancy.

 

Hvis ideen også innebærer en alternativ måte utviklerne/utgiverne kan tjene penger på er det mulig du kan forhandle deg fram til å tjene noe selv. Du bør da ikke gi ut mer informasjon enn nødvendig for å bli interessert og deretter inngå en avtale om betaling dersom de ønsker mer informasjon og velger å benytte ideen.

Lenke til kommentar

Ruger også på mange gode spillideer, enten det er som et konsept eller historier. Dessverre, som nevnt over her, er det ingen mulighet for meg å sette dem ute i livet akkurat nå. Heldigvis har jeg sendt en kompis på spillutviklingstudier, så om noen år skal jeg bli rik, berømt og genierklært. Mohahaha!

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Ruger også på mange gode spillideer, enten det er som et konsept eller historier. Dessverre, som nevnt over her, er det ingen mulighet for meg å sette dem ute i livet akkurat nå. Heldigvis har jeg sendt en kompis på spillutviklingstudier, så om noen år skal jeg bli rik, berømt og genierklært. Mohahaha!

Glem det med en gang. Spill som vi kjenner dem idag vil være helt annerledes om 10 år, håper jeg da.

Lenke til kommentar

Her er det mye jantelov gitt. "Du må ikke tro din ide er spesiell så". Alle spillene på markedene i dag har en gang vært en ide som har blitt satt ut i live.

 

Hvis man har en helt genial ide er det ikke teoretisk umulig at noen velger å bruke dem. Send en ide på mail, ring, be om møte så kanskje noen vil høre hva du har å si. Man bør nok forberede seg skikkelig, ikke bare sende to ord om at man for eksempel vil ha et "online"-leiemorderspill. Lag skisser osv.

 

Hvis man virkelig brenner for spill og realisere egne ideer er det nok best å

1. Begynne å jobbe innen bransjen

2. Skrive en bok eller lage en film, så kanskje det en gang blir spill av det også

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Enkleste måten å realisere en spillidé på slik jeg ser det, er å lære seg å programmere .Net (C#) og bruke XNA Game Studio 2.0 til å utivkle med.

 

I tillegg til å fungere for PC, er dette også kompatibelt med Xbox 360, og det benytter Microsoft sine live tjenester til Online spilling (Noe jeg går utifra at de fleste "geniale" spillideer innheholder)

 

C# / XNA er et rammeverk som er relativt enkelt å bruke, ihvertfall sammenlignet med det de fleste store selskapene benytter, nemlig C++.

 

Ulempen med XNA er at det ikke har like god ytelse som C++ (Du lager ikke Crysis i XNA), dessuten støtter det foreløpig bare 31 spillere i online (Du lager ikke en MMORPG med XNA).

 

Mye står og faller på kompleksiteten i ideen din, og hvor store krav du har til grafikk, fysikk osv.. Holder det med en relativt enkelt 3D grafikk, eller kun 2D grafikk? I tilfelle er det ikke totalt urealistisk at man kan få til noe om man er 3-4 venner med endel fritid. Har holdt på litt på egenhånd med et strategispill (civilization "light" type spill), og det tar veldig lang tid! Dessuten har jeg programmert i 7-8 år, noe du også må lære om du ønsker å gjøre noe selv.

 

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

RyanLennox - vet ikke om det var spesielt meg du siktet til. Men bare for å presisere, mitt innlegg handler ikke om Jantelov, det er først og fremst etablert praksis blant spillutviklere. Det er så absolutt ingen teoretisk umulighet at noen kan tenke seg å bruke en ide, men det har liten heniskt å forsøke selge inn en idé til utviklere på FunComs størrelse. De verken kan eller vil ta imot denne type henvendelser.

 

Hvis du har noen informasjon som tilsier at dette skulle være feil, så del det for all del med oss andre. Jeg har mange gode ideer til spill selv, så hvis du vet om noen som tar imot gode ideer tar jeg gladelig imot forslag :)

Lenke til kommentar
RyanLennox - vet ikke om det var spesielt meg du siktet til. Men bare for å presisere, mitt innlegg handler ikke om Jantelov, det er først og fremst etablert praksis blant spillutviklere. Det er så absolutt ingen teoretisk umulighet at noen kan tenke seg å bruke en ide, men det har liten heniskt å forsøke selge inn en idé til utviklere på FunComs størrelse. De verken kan eller vil ta imot denne type henvendelser.

 

Hvis du har noen informasjon som tilsier at dette skulle være feil, så del det for all del med oss andre. Jeg har mange gode ideer til spill selv, så hvis du vet om noen som tar imot gode ideer tar jeg gladelig imot forslag :)

 

Neida, de var ikke spesielt deg jeg siktet til, men den generelle trenden i mange poster. De fleste over middels interessert i spill har nok mer eller mindre gode ideer til spill, og man skal ikke se bort fra at noen er gode.

 

Når spillselskapene velger å avvise ideer er det nok i hovedsak fordi de ikke er så gode at selskapene velger å satse på dem. Hvis man skal presentere en ide, må man gå inn for det. De store selskapene får sikkert inn hundrevis av ideer hver dag, og de fleste preller nok av som uorginale, for orginale, lite lønnsomme og/eller urealiserbare.

 

Hvis man legger litt i det, med skisser, historie og gjerne noen noen spesielle funskjoner som kan demonstreres gjennom enkel kode eller mod av et eksisterende spill vil nok dette være en fordel. Dessuten bør man nok være skrivfør eller alliere seg med noen som er det. Under forutsetning av at ideen er god og lønnsom tror jeg selskapene kan vise interesse.

 

Noen her foreslår å sette i gang på "gutterommet". Hvis man klarer å lage et spill fra start er nok dette bra, men for dette må man være multitalent innen programering, musikk og grafikk. Det finnes vel til og med bøker av typen "FPS making for dummies" der man sammen med boken får kode, teksturer og musikk man kan sette sammen. Dette er nok bra for å lære seg programmering, men ikke for å realisere en salgbar spillide. Det man kan gjøre er å lage spillbare "råprogramer" som beskriver stilige funksjonaliteter, for eksempel en innovativ type AI. Å lage et spill er imidlertid ikke først og fremst å kunne programmere, men å forstå helheten.

 

Jeg ser ikke bort fra at de i framtiden kan utvikles rene spilldesign-selskap, der grovarbeidet settes til India eller Kina av en utgiver, på samme måte som at de fleste arkitektfirmaer som ikke bygger husene selv.

 

Selv ville jeg skrevet en bok: En person, en pc og litt kunnskap og fantasi er det som trengs. Dessuten tror jeg avkastningen til den som har skrevet historien er mye større.

Endret av RyanLennox
Lenke til kommentar
Fikk ikke sove i går kveld, og mens jeg lå slik og ventet på å sovne fikk jeg en alletiders ide for et spill. Har søkt litt på nett men kan ikke se at denne type spill er laget enda. Jeg synes selv at ideen er strålende, har luftet den for noen kamerater og de er enige.

 

Hva bør jeg gjøre nå? Hvem bør jeg kontakte? Har jo ikke lyst å miste ideen til andre..

 

Noen tips?

 

Hei JaRu!

 

Er mange som går rundt med mange artige ideer og tanker til spillkonsepter. Som andre sier her så funker det svært dårlig å bare skrible noe ned å sende det til fks Funcom. Om du har et konsept som du mener ikke bare kan bli et bra spill, men et spill som vil appelere til mange mennesker og som kanskje kan bli et kjent navn som fks Halo,Warcraft og GTA så er du kommet et stykke.

 

Er mange forskjellige typer gamedesignere, alt ifra level designer,system designer,teknisk designer, histori etc etc...

 

Du har kanskje en historie til spillet dit som du mener er unik? Isåfall skriv en detaljer historie, som om det skulle være en bok nesten. Få med alt fira design til gameplay etc..

 

Alt fra en samtale med en npc til en kamp med et monster må skribles ned, se på det som å lage et p&p spill...altså pen og papir spill....rollespill hvor du har en gamemaster som sitter med en bok og du har spillere som lever seg inn i spillet/rollen. Google det litt om du ikke har vært borti slikt før.

 

Kan være lurt å google litt ang gamedesign også for bedre tips.

 

Men presentasjon er alpha omega her slik, når du har fått sammlet all info som svirrer oppe i hode ditt så må du få presentert dette på en måte. Noen er så heldige å kan kode selv å lage en liten demo.

 

Men flertallet av oss kan dessverre ikke dette, da kan det være aktuelt å ta kontakt med noen som kan. Alt ifra mindre studioer,freelancere til studenter, få dem til å lage en litten demo til å demonstrere. Dette vil koste penger...penger som du med 98% sjangs ikke kommer til å se igjen.

 

Om dette ikke er et valg så må du få laget en presentasjon på en annen måte...her kan alt fra power point til lysbilder være til hjelp. Og ikke minst at du kan formidle din historie og ide på en positiv og bra måte.

 

Vel der har du litt info ivertfall...men ikke la folk si at det her kan du ikke. Det er ingen andre en deg selv som bestemmer hva du kan og ikke kan. Ikke forvent at du får lov å vise/presentere din ide med det første. Men vis engasjement og iver etter å få formidle din ide og ikke gi opp!

 

:)

Lenke til kommentar
Heisan.

 

Enkleste måten å realisere en spillidé på slik jeg ser det, er å lære seg å programmere .Net (C#) og bruke XNA Game Studio 2.0 til å utivkle med.

 

I tillegg til å fungere for PC, er dette også kompatibelt med Xbox 360, og det benytter Microsoft sine live tjenester til Online spilling (Noe jeg går utifra at de fleste "geniale" spillideer innheholder)

 

C# / XNA er et rammeverk som er relativt enkelt å bruke, ihvertfall sammenlignet med det de fleste store selskapene benytter, nemlig C++.

 

Ulempen med XNA er at det ikke har like god ytelse som C++ (Du lager ikke Crysis i XNA), dessuten støtter det foreløpig bare 31 spillere i online (Du lager ikke en MMORPG med XNA).

 

Mye står og faller på kompleksiteten i ideen din, og hvor store krav du har til grafikk, fysikk osv.. Holder det med en relativt enkelt 3D grafikk, eller kun 2D grafikk? I tilfelle er det ikke totalt urealistisk at man kan få til noe om man er 3-4 venner med endel fritid. Har holdt på litt på egenhånd med et strategispill (civilization "light" type spill), og det tar veldig lang tid! Dessuten har jeg programmert i 7-8 år, noe du også må lære om du ønsker å gjøre noe selv.

 

Uansett, lykke til!

 

Hva er det du snakker om? Like god ytelse som C++?

C++ er jo ikke noe grafikkmotor, det er et programmeringsspråk. Ytelsen man klarer å presse ut av språket er jo opp til den enkelte. Man kan vel slik sett bruke DirectX/OpenGL (en API, ikke et rammeverk) fritt frem i C sharp (C#) også, uten å bruke XNA (som er forenklede komnmandoer til DirectX og andre funksjoner, som du sier, et rammeverk). Det vil si at du trenger ikke noe rammeverk om du så bruker C, C++ eller C#. Selv om det finnes til alle språkene.

Tror du trenger litt mer lesing om hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar
Heisan.

 

Enkleste måten å realisere en spillidé på slik jeg ser det, er å lære seg å programmere .Net (C#) og bruke XNA Game Studio 2.0 til å utivkle med.

 

I tillegg til å fungere for PC, er dette også kompatibelt med Xbox 360, og det benytter Microsoft sine live tjenester til Online spilling (Noe jeg går utifra at de fleste "geniale" spillideer innheholder)

 

C# / XNA er et rammeverk som er relativt enkelt å bruke, ihvertfall sammenlignet med det de fleste store selskapene benytter, nemlig C++.

 

Ulempen med XNA er at det ikke har like god ytelse som C++ (Du lager ikke Crysis i XNA), dessuten støtter det foreløpig bare 31 spillere i online (Du lager ikke en MMORPG med XNA).

 

Mye står og faller på kompleksiteten i ideen din, og hvor store krav du har til grafikk, fysikk osv.. Holder det med en relativt enkelt 3D grafikk, eller kun 2D grafikk? I tilfelle er det ikke totalt urealistisk at man kan få til noe om man er 3-4 venner med endel fritid. Har holdt på litt på egenhånd med et strategispill (civilization "light" type spill), og det tar veldig lang tid! Dessuten har jeg programmert i 7-8 år, noe du også må lære om du ønsker å gjøre noe selv.

 

Uansett, lykke til!

 

Hva er det du snakker om? Like god ytelse som C++?

C++ er jo ikke noe grafikkmotor, det er et programmeringsspråk. Ytelsen man klarer å presse ut av språket er jo opp til den enkelte. Man kan vel slik sett bruke DirectX/OpenGL (en API, ikke et rammeverk) fritt frem i C sharp (C#) også, uten å bruke XNA (som er forenklede komnmandoer til DirectX og andre funksjoner, som du sier, et rammeverk). Det vil si at du trenger ikke noe rammeverk om du så bruker C, C++ eller C#. Selv om det finnes til alle språkene.

Tror du trenger litt mer lesing om hvordan ting fungerer.

 

Egentlig er dette veldig off-topic, og nettopp derfor gadd jeg ikke å bruke så mye tid på detaljer (dette er jo et spillforum, ikke programmeringsforum). Men forstår ikke helt hva du mener med at jeg må lese mer om hvordan ting fungerer, jeg har selv skrevet spill i C++/DirectX (ikke OpenGL), C#/Managed DirectX og C#/XNA (en videreføring av Managed DirectX).

 

C# er et .Net basert språk, og ikke et rammeverk, det var litt klønete formulert er enig i det.

 

XNA er et rammeverk akkurat som .Net også er et rammeverk, dessuten har .Net en Managed Runtime(noe alla Java), denne runtimen gjør det mulig og blant annet la runtimen håndtere minneallokering/deallokering og endel andre ting som i de fleste tilfeller er veldig behagelig å slippe å ha noe forhold til. C# krever at denne runtimen er installert (Man må installere .Net Framework), for at man skal kunne kjøre koden. Dvs at om du ønsker å skrive i C#, må du benytte deg av .Net framework, derfor er det ikke irrelevant hvilket språk man benytter.

 

C++ trenger ikke denne installeringen, dette språket er ikke "managed" på samme måten. Dessuten har man flere muligheter i C++ til å gjøre ting på et lavere nivå (nettopp fordi det ikke er manged og kjører igjennom en .net runtime). Ulempen er at det som regel krever litt mer teknisk kompetanse, fordelen er at man kan skrive kode som gjør ting litt hurtigere (om man besitter denne kompetansen).

 

Akkurat vedrørende ytelse er det jo mange meninger (Tok en tilfeldig blogg):

<a href="http://weblogs.asp.net/jdavis/archive/2003/05/21/7344.aspx" target="_blank">http://weblogs.asp.net/jdavis/archive/2003/05/21/7344.aspx</a>

 

Årsaken til at jeg anbefalte XNA, er fordi nybegynnere rundt omkring antageligvis vil kunne lage ting fortere med dette rammeverket (og ved hjelp av et .Net språk, som for eks C#) enn de vil med C++ som de fleste store selskapene benytter seg av. På denne måten kan man jo lage en relativt kjapp DEMO av sin idé (vise spillfirmaer), eller man kan lage et komplett spill (om man har tid).

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Vi skulle hatt et tv-program ala Skaperen, men for spillidéer.

Så kunne man presentert sin idé med noen skisser og forklaringer av gameplay.

Idéen som vinner fram, blir sponset for produksjon av spillet og satt i kontakt med de rette kanalene.

 

Det tenkte jeg faktisk på en gang også, litt nerdete kanskje, men spillindustrien har jo visstnok blitt større enn filmindustrien, så noen potensielle tittere må det jo finnes der ute (blant annet i dette forumet :))

Lenke til kommentar
Heisan.

 

Enkleste måten å realisere en spillidé på slik jeg ser det, er å lære seg å programmere .Net (C#) og bruke XNA Game Studio 2.0 til å utivkle med.

 

I tillegg til å fungere for PC, er dette også kompatibelt med Xbox 360, og det benytter Microsoft sine live tjenester til Online spilling (Noe jeg går utifra at de fleste "geniale" spillideer innheholder)

 

C# / XNA er et rammeverk som er relativt enkelt å bruke, ihvertfall sammenlignet med det de fleste store selskapene benytter, nemlig C++.

 

Ulempen med XNA er at det ikke har like god ytelse som C++ (Du lager ikke Crysis i XNA), dessuten støtter det foreløpig bare 31 spillere i online (Du lager ikke en MMORPG med XNA).

 

Mye står og faller på kompleksiteten i ideen din, og hvor store krav du har til grafikk, fysikk osv.. Holder det med en relativt enkelt 3D grafikk, eller kun 2D grafikk? I tilfelle er det ikke totalt urealistisk at man kan få til noe om man er 3-4 venner med endel fritid. Har holdt på litt på egenhånd med et strategispill (civilization "light" type spill), og det tar veldig lang tid! Dessuten har jeg programmert i 7-8 år, noe du også må lære om du ønsker å gjøre noe selv.

 

Uansett, lykke til!

 

Hva er det du snakker om? Like god ytelse som C++?

C++ er jo ikke noe grafikkmotor, det er et programmeringsspråk. Ytelsen man klarer å presse ut av språket er jo opp til den enkelte. Man kan vel slik sett bruke DirectX/OpenGL (en API, ikke et rammeverk) fritt frem i C sharp (C#) også, uten å bruke XNA (som er forenklede komnmandoer til DirectX og andre funksjoner, som du sier, et rammeverk). Det vil si at du trenger ikke noe rammeverk om du så bruker C, C++ eller C#. Selv om det finnes til alle språkene.

Tror du trenger litt mer lesing om hvordan ting fungerer.

 

Egentlig er dette veldig off-topic, og nettopp derfor gadd jeg ikke å bruke så mye tid på detaljer (dette er jo et spillforum, ikke programmeringsforum). Men forstår ikke helt hva du mener med at jeg må lese mer om hvordan ting fungerer, jeg har selv skrevet spill i C++/DirectX (ikke OpenGL), C#/Managed DirectX og C#/XNA (en videreføring av Managed DirectX).

 

C# er et .Net basert språk, og ikke et rammeverk, det var litt klønete formulert er enig i det.

 

XNA er et rammeverk akkurat som .Net også er et rammeverk, dessuten har .Net en Managed Runtime(noe alla Java), denne runtimen gjør det mulig og blant annet la runtimen håndtere minneallokering/deallokering og endel andre ting som i de fleste tilfeller er veldig behagelig å slippe å ha noe forhold til. C# krever at denne runtimen er installert (Man må installere .Net Framework), for at man skal kunne kjøre koden. Dvs at om du ønsker å skrive i C#, må du benytte deg av .Net framework, derfor er det ikke irrelevant hvilket språk man benytter.

 

C++ trenger ikke denne installeringen, dette språket er ikke "managed" på samme måten. Dessuten har man flere muligheter i C++ til å gjøre ting på et lavere nivå (nettopp fordi det ikke er manged og kjører igjennom en .net runtime). Ulempen er at det som regel krever litt mer teknisk kompetanse, fordelen er at man kan skrive kode som gjør ting litt hurtigere (om man besitter denne kompetansen).

 

Akkurat vedrørende ytelse er det jo mange meninger (Tok en tilfeldig blogg):

<a href="http://weblogs.asp.net/jdavis/archive/2003/05/21/7344.aspx" target="_blank">http://weblogs.asp.net/jdavis/archive/2003/05/21/7344.aspx</a>

 

Årsaken til at jeg anbefalte XNA, er fordi nybegynnere rundt omkring antageligvis vil kunne lage ting fortere med dette rammeverket (og ved hjelp av et .Net språk, som for eks C#) enn de vil med C++ som de fleste store selskapene benytter seg av. På denne måten kan man jo lage en relativt kjapp DEMO av sin idé (vise spillfirmaer), eller man kan lage et komplett spill (om man har tid).

 

Ok, jeg beklager. Jeg ser at du har kompetanse alikevel. Var bare måten du formulerte deg på som fikk det til å se ut som du ikke helt klarte å se de store forskjellene mellom C# (spesielt med tanke på XNA) og C(++). Du har også rett at dette blir egentlig litt for off topic, så jeg tror vi rett å slett bare dropper diskusjonen her. Vi er forsåvidt enige :)

 

I henhold til å lage en demo fra scratch, for en komplett nybegynner ville jeg kanskje lært meg en variant av basic først. Eksempler er BlitzBasic og DarkBasic. For de som har konsentrasjonen og viljen til det ville jeg kanskje hoppa rett i det med C# og XNA som alternativ ja.

Lenke til kommentar
Hva gjør man med en god spill ide?

 

Skaff deg utdanning innen spillindustrien, jobb hele livet for teite prosjekter du hater, og etter gud mange år har du kanskje innflytelse nok til å pitche inn forslaget ditt til noen. Har du flaks vil de ta ideen din, og vri den til det ugjenkjennelige for å "bedre treffe markedet", sette ett pingle budsjett og når spillet ditt endelig slippes vil det være så nedkuttet, buggete og vridd på at du skjemmes av å være nevnt i credits, og en Gamer.no journalist vil fylle to sider av vitser og gjøre og narr av spillet når det flopper.

 

 

Velkommen til spillindustrien :thumbup:

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...