Gå til innhold

Conspiracy Theory - Landet vi virkelig på månen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis de har vært å månen så kan de vel bare bevise det?

En ting jeg vet er at landingsutstyret ikke virket 1 uke før ferden og at det ikke ville latt seg gjøre å utbedre manglene på så kort tid.

Hvis NWO ikke eksisterer så kan de vel bare bevise at det ikke gjør det, men da vil jo alle soverne våkne opp. Så mange kjente navn som har blitt ydmyket i alternativ media og i anti-NWO-materiale, men ingen av disse kjente navnene har rent mel i posen og føler behov for å renvaske seg. Ikke étt eneste av fler tusen kjente navn. Staten er Gud og 2 + 2 = 5.

Jeg stiller meg midt i mellom, kanskje med et lite skritt over på at vi ikke har landet på månen.

Det er alt for lett å si at vi ikke har vært der. Samtidig er det alt for naivt å si at vi har vært der når det ikke fremlegges bevis.

Så lenge det ikke engang kan bli enighet om månelandinger eller om maktpyramiden eksisterer eller ikke så er alle andre tema helt uviktige. Folk burde virkelig ikke ha tid til å se på serier og annen prpaganda på TV når spørsmål som er så elementære for vår eksistens står ubesvart.

Sept 11 skjedde og uavhengig om det var sprengstoff, fly, terrorister eller innsidejobb inne i bildet så er det en så stor og betydlig hendelse at alle brurde gå inn i seg selv og føle at det ikke bare går an å fortsette livet som om ingen ting har skjedd. Isteden så er sept 11 for lengst glemt og folk har satt seg tilbake i stolen for å se på TV.

Det er grusomt å delta i en verden der folk synes det er viktigere å se på TV enn å komme til bunns i om vi har vært på månen eller ikke og om verden styres av en maktelite. At sept 11 nå har gått i glemmeboken selv om det burde rystet i flere tiår og forandret livene våre totalt samme hva som var årsaken til hendelsen. At noen i det heletatt kan sette på skylappene og fortsette med sine kommersialiserte liv etter en slik hendelse. :cry::no:

Jeg virkelig skammer meg over å være norsk. Norge er verdens fremste slavestat og vi er prøvekaniner for resten av vesten. I USA er det nå stor misnøye pga ValueAddedTax og skatt på mat. I Norge har vi hatt dette i alle år og ingen har sagt et kvekk. Det er typisk norsk å være en godtroende idiot. Jeg blir kvalm om å høre hvordan vi har vunnet lotteriet ved å bli født i veldferdsstaten Norge. Kvalm av å se hvordan alle sitter til halsen i ubetalelig gjeld. Kvalm av å se at folk bryr seg om ting som ikke spiller det minste rolle og at de ikke bryr seg en meter og kanskje tilmed ikke vet om ting som betyr noe.

"Codex Allimentarius, hva er det?" "Burde jeg vite hva det er?" "Det høres kjedelig ut, jeg vil heller se siste episode på TV." "Hvis det var viktig ville jeg sikkert ha hørt om det allerede." "Hvis det var skadelig hadde det ikke vært tillatt." "Hvis det var av betydning, ville de fortalt om det i nyhetene." "Hvis det var viktig, ville de undervist om det på skolen."

Slutt å være så forbasket naiv. Det er en verden der ute og vi lever i denne verden. Det går an å skru av TV og gjøre noe for et bedre liv i en bedre verden. Når TVkvelden er over så er livet ditt det samme, men tiden har gått tapt. Hvis du gjorde noe med livet ditt så ville du ha skapt verdier (nei, jeg smakker ikke om penger) i løpet av den tiden.

Endret av BadCat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de har vært å månen så kan de vel bare bevise det?

Hvorfor skal de sløse mye ressurser for å overbevise kunnskapsløse konspirasjonsteoretikere som ikke ville godtatt bevisene om de så stod på månen? Såvidt jeg minnes så tilbakeviste faktisk NASA noen av påstandene (aka beviste) og da var holdningen "SE, DE PRØVER Å OVERBEVISE OSS JA, DE FØLER SEG TRUET AV SANNHETSBEVEGELSEN!"

Det er som å sløse bort ressurser på å overbevise flat-earth society at jorden faktisk er rund.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke bra å bruke ordet konspirasjonsteoretiker. Folk konspirerer hver bidige dag, det er et helt vanlig fenomen. Du konspirerer sikkert selv samme med dine bekjente hver bidige dag uten å tenke over det. Ved å latterligjøre folk som tenker alternativt så gjør du det enklere for de som virkelig er korrupte.

Tenk å forsøke latterliggjøre folk som sier intet annet enn at folk konspirerer ved å samarbeide om å bevisst holde tilbake vesentlig informasjon.

I enkleste form kan å konspirere bety "To join or act together; combine". Alle former for samarbeide, nettverksbygging, gruppeplanlegging er konspirering.

"Haha, hvordan kan han tro at noen samarbeider. Han er en konspirasjonsteoretiker."

Det burde kalles fanatiske fritenkere og ikke konspirasjonsteoretikere.

Problemet er ikke om vi har landet på månen eller ikke men hvorvidt folk kan komme til enighet om en eller annen sannhet.

Du kan godt kalle andre for kunnskapsløse men da blir du selv en godtroende, naiv alteter. Eller er du kanskje den eneste unike i verden som har kapasistet til å gjøre egen og ufeilbarlig research og kunnskapssanking for alt du har en mening om.

"Question everything or believe anything."

"A lie is still a lie even if falsely believed to be true. The truth is still the truth even if believed to be false."

Det er godt mulig at det finnes gode beviser for at vi har vært på månen, men jeg har store problemer med å forstå hvordan de kunne lande uten funksjonelt landingsutstyr og hvorfor crosshairen på NASA-bilder var dekket av objekter i bildet.

Min livserfaring tilsier at hva folk tror om en sak har større betydning enn hva som faktisk er sant.

Endret av BadCat
Skrevet

Internett er fullt av tullinger som ukritisk gjentar andres påstander, også de påstandene som man med enkle midler kan sjekke selv.

Er jorden rund eller flat? Det kan man faktisk sjekke selv. Ta fri fra jobb/skole og legg ut på en reise bevæpnet med en teodolitt, kalkulator, blyant og papir, og matematikkunnskaper på videregående nivå. Mål avstand og vinkler fra fjelltopp til fjelltopp så vil du finne at jordoverflaten krummer seg.

Manglende stjerner på bildene fra måneoverflaten? Lek litt med et kamera med mulighet for manuell instilling. Still lukkertid, lysfølsomhet og blenderåpning for å ta bilder i solskinn, sjekk så om stjerner vil synes på natta med samme instillingene. Det er den enkleste ting i verden å gjøre den testen men allikevel så bruker mange konspirasjonetullinger manglende stjerner på et bilde som bevis på at månelandingen er forfalsket.

Skrevet

Det var det du ville vektlegge der? Semantikk rundt "konspirasjonsteoretiker"?

Sålenge mennesker ikke har kunnskap, så kan man aldri komme til "enighet" om faktiske hendelser. I dette tilfellet, har de aller fleste konspirasjonsteoretikerene svært manglende kunnskap innenfor de feltene de burde hatt kunnskap om for å kunne i det hele tatt gi en god vurdering av hendelsene. Når vi har fysikere som ikke kan annet enn å le av "analyser" av fysiske "umuligheter" fra folk som ikke har peiling, så er det klart at man vil aldri komme til enighet.

Jeg har tilstrekkelig kunnskap, og der jeg ikke har kunnskap tar jeg utgangspunkt i at det er såpass mange mennesker med kunnskapen som kreves som ikke ser på hendelsene som "umulig" at det er lite plausibelt at de uten kunnskap skulle hatt rett. Hvis det er naivt og altetende, så er det naivt og altetende å tro at jorden er rund.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, jeg synes det er uheldig å bruke ordet konspirasjonsteoretiker på en måte som gjør at folk tror at konspirasjon er noe uvirkelig, en gang i livet, mystiske greier, når folk praktisk talt konspirerer når de ringer en venn og legger planer for kvelden. "Vi tar med Per, men Anders får ikke være med så han må ikke få vite om dette." Da har de konspirert. Konspirasjon er en formalitet, ikke et unntak.

Tror jeg skjønner hva du mener, men hvordan skal man sile informasjon når sannheter og løgner ligger om hverandre? Det er vel bedre å være kritisk om alt enn å i étt eneste tilfelle tro noe som ikke er fakta. For eksempel at folk tror co2 er en miljøgift når det er en viktig bestanddel for at det kan eksistere liv. Alt vi i barneår ukritisk har lært som riktig fordi vi stolte på voksne folk vil vi i ettertid bruke resten av livet på å bearbeide og vi vil aldri bli i stand til å sile riktig fra galt på en god måte. En stor grums av halvsannheter og løgner. Alt kan vel bli en sannhet dersom det settes visse kriterier eller forbehold.

Det er også enkere å bevise at jorden er rund på en spiselig måte enn en rekke andre ting. Jeg hadde nok trodd på månelanding om det ble fremlagt troverdige bevis.

Jeg har så lenge jeg kan huske trodd at jorden var rund, men jeg har siden jeg var 5 år stilt spørsmål til om vi har vært på månen. Jeg er ikke en nekter, men jeg synes det er for vage bevis til at jeg kan tro tro vi har landet. Det hjelper ikke akkurat at gevinsten av å fake en landing hadde vært stor.

Endret av BadCat
Skrevet (endret)

NASA retusjerer (digitaliserer) fortløpende video, lyd, og bildemateriale sitt, "feil" fjernes.

Jeg har HD-versjonen av denne Mythbuster episoden med vaiere over astronautene.

Jo, det skal du gjerne få si. Men da sier jeg nøyaktig det samme til deg, om dine kilder. Ser du poenget mitt?

BadCat:

Helt ærlig, så føler jeg du overdriver litt. Jeg tror ikke Norge er i en særavdeling hva apati angår. Det er nok mer et samfunnsproblem vi ser flere steder i verden. Dessuten kan ikke alle drive med god vitenskap. Det er ikke alle som har forutsetningene for det.

"Question everything or believe anything."

"A lie is still a lie even if falsely believed to be true. The truth is still the truth even if believed to be false."

Samme type argument kan fint brukes i begge retninger. Jeg føler heller det er mange "fanatisk fritenkene" som svelger det de får presentert mye lettere enn andre.

Endret av wingeer
Skrevet (endret)

Det som somregel kjenetegner slike som trur på konspirasjonsteorier og som er så åpenbart avslørene om dem er at de trur ikke bare på en men på masser av andre konspirasjonsteorier i tilegg. Det er blandt annet BadCat et godt eksempel på her. Jeg er overasket over at han enda ikke har nevnt "cemtrails", bilderberg, 2012, UFO-coverup, frølageret på svalbard, kornsirkler og planet-x men det kommer vel etterhvert :roll:(evt. har jeg gitt han noe nytt å google på)

Jeg tror nokk det er enkelte her inne som har lest litt for mye i nyhetsspeilet.no eller på div amerikanse konspirasjonssider.

Endret av flesvik
Skrevet

Nå er du kraftig ute å kjøre. Skal du liksom snakke nedverdigende om meg og sette meg i en bås med folk som tror på en bråte av ting? At jeg stiller sprøsmål ved noen tema betyr ikke at jeg sluker alt rått. Du hører ikke hjemme på forum hvis du isteden for å gå på tema, kun greier å prøve på latterliggjøring av mannen.

Morsomt at du har slik breddekjennskap til svadateorier, kan jo lure på om det er du som tror på det.

Bilderberg og kornlageret kan diskuteres, men alt det andre du har nevnt er i mine øyne tull så sjøsprøyten står høyt over båten. Spesielt 2012 og Planet-X. Det som er viktig er her og nå. Å miste fokusen bort på noe fiktivt som skjer i 2012 er idioti av høyeste grad. I teorien kan det eksistere en Planet-X. Hvis den eksisterer så kan den komme når som helst enten det er om 2 år eller om 1000 år. Hvis den kommer så kan vi ikke gjøre noe for å unngå det. Helt bortkastet energi å tenke slike tanker. Så vidt jeg vet så gikk vi klar av en gigantisk ateroide i 2003.

Den som har lest for mye på konspirasjonssider eller googlet må være deg selv. Du innrømmer jo selv å ha breddekjennskap til håpløse teorier. Når du først er igang, kan du ikke komme med resten av listen over håpløse ting du har studert i detalj.

Jeg kan godt være med på å diskutere synsvinkler rundt diverse tema, men hvis det skal komme ned på et nivå der det blir viktigere å kritisere mannen enn å fremme synsvinkler, så vil jeg helst avstå.

Skrevet (endret)

Det er tross alt noen mennesker der ute som tjener store penger (i form av filmsalg, boksalg, reklameinntekter, etc.) på hjernevaska mennesker som deg, som tror på disse teoriene som ikke har rot i virkeligheten.

Nei du kan se programene gratis her:

Dokumentarfilmen "What happened on the Moon?"

http://video.google.com/videoplay?docid=5638049439673634422#

http://video.google.com/videoplay?docid=-3186616594425246748#

Dokumentarfilmen "Did We Land On The Moon?"

http://video.google.com/videoplay?docid=-858597577309315730#docid=8722567021561633304

Debattprogramet "Walking on the moon"

1.

2.

3.

4.

4.

Den som har tjent store penger "månenlandingen" er Buzz Aldrin

42_500.jpg

Buzz og Lois Aldrin

Endret av Ove38
Skrevet (endret)

NASA retusjerer (digitaliserer) fortløpende video, lyd, og bildemateriale sitt, "feil" fjernes.

Jo, det skal du gjerne få si. Men da sier jeg nøyaktig det samme til deg, om dine kilder. Ser du poenget mitt?

Har det ikke slått det at det kanskje er dine kilder som manipulerer bildene Ove?

Tror dere Mythbusters selv har lagt inn vaierene i månelandings episoden sin ?

55a2f697ce81.png

Følg godt med på 0:25 - 0:46 - 1:20 i videoen

http://www.youtube.com/watch?v=23_QdAz2tfY

Endret av Ove38
Skrevet

Så akkurat hele episoden, og klarte ikke å se disse vaierne. Kan du fortelle meg når i episoden det skjer ?

Skrevet

Så akkurat hele episoden, og klarte ikke å se disse vaierne. Kan du fortelle meg når i episoden det skjer ?

Jeg har også sett på den versjonen jeg lastet ned (Torrent) i HD rett etter at episoden gikk på Discovery. Er ingen spor etter noen vaiere der heller.

Tipper det er de gale konspirasjons-folka som har editert demmes egen video. Og manipulere video/bevis er jo noe de er kjent for.

Skrevet

Jeg har hørt rykter om at NASA selv spilte inn en versjon av månelandingen da de "MÅTTE" lande på månen før slutten av 69, men så klarte de det alikavel.. Dette betyr at det er en film som er på avveie i systemet deres.

Skrevet

Noen ord til ettertanke fra admin:

Vår jobb er å legge til rette for saklig debatt, ikke å gi noen rett eller hjelp til å "vinne" debatten. Det er ikke forbudt å tro at månen er en gul ost her på forumet, så lenge du argumenterer saklig for det. Forbudt blir det først hvis det er trolling, det vil si hvis du ikke tror på det og allikevel fremmer påstander bare for å provosere. Det er ikke alltid så lett å avgjøre. Men vi har ikke noe forbud mot konspirasjonsteorier, selv om det åpenbart hadde blitt en fredeligere og sakligere debatt uten.

Husk også at våre moderatorer er brukere akkurat som dere, de vet ikke fasitsvaret noe mer eller mindre enn dere gjør. (Om det ikke tilfeldigvis er innenfor deres sivile fagområde, og det er et spørsmål som det finnes et fasitsvar på. Det er det sjelden i politiske spørsmål.) Ikke be dem om å avgjøre om et argument eller en kilde er god nok fra et faglig standpunkt. Det er det dere selv som må finne ut gjennom debatten.

Kommentarer og reaksjoner kan dere ta på PM, eller i tilbakemeldingstråder.

Geir :)

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Da det som blir mest diskutert her, er om vi har vært på månen, eller om det ble filmet i Area 51, endret jeg tittel. Og dette innlegget.

Sikkert ikke den beste tittel, men er ikke så.. fantasifull.

Endret av Jevrio
Skrevet

Sett i lys av de siste dagers avsløringer, er det ikke litt far fetched å anta at den amerikanske regjeringen ville klart å skjule utenomjordisk liv i en årrekke på Area 51?

Beklager, men det er de altfor inkompetente til å klare.

Når det gjelder liv andre plasser enn jorden så er det godt mulig at det gjør det. Muligens er det en statistisk umulighet at det ikke finnes liv andre plasser, men slik det er i dag har vi desverre for lite data til å gjøre noe annet enn å gjøre kvalifiserte gjetninger.

Dersom vi hadde klart å påvise at liv har oppstått f.eks på Mars, i Venus' atmosfære eller på en av Jupiters måner ville saken stilt seg veldig annerledes, og vi kunne antatt at liv i universet er nokså vanlig (intelligent liv muligens også).

Skrevet (endret)

Hva tror du skjer der?

En form for militær forskning.

Tror du det finnes liv på andre steder en jorda?

Ja.

Endret av betaomega
Skrevet

Hva som skjer der?

Utvikling av teknologi til militær bruk vil jeg tro. Hvor dukker disse fascinerende nye våpnene fra USA opp? Private garasjer?

Det som også er, er at uansett hvor mye en får vite, så vil noen mene at det skjules utenomjordiske ting der. Full åpenhet ville være et skalkeskjul for den virkelige sannheten.

Svaret er at verden ønsker og bedras.

Om det finnes liv et annet sted i universet?

Hvorvidt det gjør eller ei, spiller ingen rolle før en faktisk finner det, eventuelt finner indikasjoner. Å hevde det ene eller det andre trengs ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...