Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Artig film. :D

 

Som dere ser av de fysiske testene hadde han nok ikke fått 2 godkjent på hang up'sen dersom dette var opptak, ble litt vel mye benspark der og haka var ikke over bommen. Resaland var nok veldig snill der.

 

Legg dere i "hardsæla" som Resaland sa, og tren godt! :D

 

Er det den faktiske gymsalen hvor testen blir holdt? Om ikke er den samme størrelse? Har ikke testet løpetesten enda, bare løper myye på mølle så ble litt nysgjerrig. Den så jo veldig liten ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Dette har ikke så veldig mye med phs å gjøre, men kanskje noe kan hjelpe?

Var på sesjon i dag, fikk 9 på alt av syn/helse osv. Men fikk karakteren 3 av 9 på testene som ble gjennomført. Tiden var ALT for knapp. Er det noen sjanse for å komme inn i kongens garde med denne "karakteren" på arket? :/

Huff.. Skulle ha hatt militæret med meg før jeg søkte phs.

 

 

Lurt å ta ett år i forsvaret før du søker phs. Men om poengene på sesjonen tilfredstiller kravene til å tjenestegjøre i Garden vet jeg ikke noe om. ^^

 

Har du prøvd å ringe forsvaret/vernepliktsverket?

Lenke til kommentar
Artig film. :D

 

Som dere ser av de fysiske testene hadde han nok ikke fått 2 godkjent på hang up'sen dersom dette var opptak, ble litt vel mye benspark der og haka var ikke over bommen. Resaland var nok veldig snill der.

 

Legg dere i "hardsæla" som Resaland sa, og tren godt! :D

 

Er det den faktiske gymsalen hvor testen blir holdt? Om ikke er den samme størrelse? Har ikke testet løpetesten enda, bare løper myye på mølle så ble litt nysgjerrig. Den så jo veldig liten ut!

 

 

Den salen er vår AT sal (arrestasjonsteknikk). Opptakene i år (og muligens framover) vil bli gjennomført ved idrettshøyskolen.

 

Løypa er ikke særlig stor, 15 meter langside og 7 meter kortside. Men å bare trene på tredemølle er ikke godt nok, du må virkelig gjennomføre selve testen for å vite hva den går ut på. Den er temmelig hard... ^^

 

Bruk gymsalen på skolen, og få en kompis til å ta tida på deg. :D

Lenke til kommentar

Går på skole i Oslo sentrum så det er ikke bare bare når skolen leier en sal kun de timene vi har gym :p Men skal nok få dratt på en eller annen offentlig hall når det nærmer seg. Skal jo ikke søke før til neste år. I mellomtiden fokuserer jeg på og svømme 1 gang i uka, treningssenter 3 også lurer jeg på om jeg ikke skal løpe sentrumsløpet i år =)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk på død og liv må inn i Forsvaret før de søker PHS. Forsvaret vektlegges ikke lenger i søknadsprosessen. Før måtte man ha vært inne til førstegangstjeneste før man kunne bli politi, ikke nå. Andre erfaringer og kunnskaper vektlegges enn det å ligge i -20 å fise med løskrutt. Inntil 20 % av studieplassene kan fordeles til spesielle søkere, for å sikre et representativt politi (innvandrerbakgrunn, folk fra distriktene osv.) . En av mange grunnene til at Forsvaret ikke vektlegges lenger.

 

Spm. Har mistet førerkortet mitt, og kjører derfor rundt med et midlertidig et. Det er dette jeg må ta kopi av og sende til PHS. Har det noe å si, eller må det være det orginale?

 

På forhånd takk!

Endret av Graff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Skjønner ikke at folk på død og liv må inn i Forsvaret før de søker PHS. Forsvaret vektlegges ikke lenger i søknadsprosessen. Før måtte man ha vært inne til førstegangstjeneste før man kunne bli politi, ikke nå. Andre erfaringer og kunnskaper vektlegges enn det å ligge i -20 å fise med løskrutt. Må ikke glemme det at inntil 20 % av studieplassene kan fordeles til spesielle søkere, for å sikre et representativt politi.

 

Spm. Har mistet førerkortet mitt, og kjører derfor rundt med et midlertidig et. Det er dette jeg må ta kopi av og sende til PHS. Har det noe å si, eller må det være det orginale?

 

På forhånd takk!

 

 

Så du mener at det og ha ADHD teller godt på politihøgskolen? Da jeg ringte så sa det at det ikke diskvalifiserte ^^

Høh? Hvor får du dette fra?

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Dette har ikke så veldig mye med phs å gjøre, men kanskje noe kan hjelpe?

Var på sesjon i dag, fikk 9 på alt av syn/helse osv. Men fikk karakteren 3 av 9 på testene som ble gjennomført. Tiden var ALT for knapp. Er det noen sjanse for å komme inn i kongens garde med denne "karakteren" på arket? :/

Huff.. Skulle ha hatt militæret med meg før jeg søkte phs.

 

 

Lurt å ta ett år i forsvaret før du søker phs. Men om poengene på sesjonen tilfredstiller kravene til å tjenestegjøre i Garden vet jeg ikke noe om. ^^

 

Har du prøvd å ringe forsvaret/vernepliktsverket?

 

Har ikke prøvd å ringe det enda nei, har sendt de en mail :) Ble så skuffa i dag, alt gikk bra osv. bortsett fra de testene. Måtte jo være rene R-Matte elev om du skulle ta alle de regne stykkene der jo :o Venter i spenning på svar.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk på død og liv må inn i Forsvaret før de søker PHS. Forsvaret vektlegges ikke lenger i søknadsprosessen. Før måtte man ha vært inne til førstegangstjeneste før man kunne bli politi, ikke nå. Andre erfaringer og kunnskaper vektlegges enn det å ligge i -20 å fise med løskrutt. Inntil 20 % av studieplassene kan fordeles til spesielle søkere, for å sikre et representativt politi (innvandrerbakgrunn, folk fra distriktene osv.) . En av mange grunnene til at Forsvaret ikke vektlegges lenger.

 

Spm. Har mistet førerkortet mitt, og kjører derfor rundt med et midlertidig et. Det er dette jeg må ta kopi av og sende til PHS. Har det noe å si, eller må det være det orginale?

 

På forhånd takk!

 

 

Du må ikke i forsvaret nei. Selv har ikke jeg vært der. Men forsvaret byr på andre ting enn å bare plaffe med rødfis. Jeg er temmelig sikker på at de fleste som har vært i forsvaret "vokser" litt av erfaringen de tilegner seg der. Jeg syns det er lurt for en 19 åring å ta et år i forsvaret. Når man kommer tilbake som 20 åring kan man prøve å søke phs, eller ta et grunnfagstudie/ jobb.

 

I tiden før man søker phs burde man finne på noe fornuftig å gjøre, tilegne seg så mye kunnskaper og erfaringer som mulig. Men det kommer også an på motivasjon, hvis du ikke vil i forsvaret, så må du jo ikke det. Har du motivasjon, evne og vilje til å gjennomføre førstegangstjenesten, go for it!

 

Politiet/ phs kan se i egne register at du har førerkort. Men for å være på den sikre siden kan du sende med en kopi av den midlertidige kjøretillatelsen, og oppgi at du har mistet førerkortet.

Lenke til kommentar

Dette er angående 20% gutter. Hentet ut fra politiforum.no

 

"Nemnda (opptaksnemnda red. anmerk.) kan nemlig etter en spesiell vurdering, foretatt på bakgrunn av ønsket om å sikre et representativt politi, dispensere fra ett eller flere av de formelle krav og på særskilt grunnlag tildele inntil 20 prosent av studieplassene til søkere som fremstår som personlig skikket for tjeneste i politi- og lensmannsetaten. I 2008 ble 69 studenter tatt opp på dette grunnlaget (16 prosent av total studentmasse). 90 prosent av gruppen på 69 var etnisk norske. Alle var de skikket. Opptaksnemnda har imidlertid vurdert en del av søkernes kompetanse som like verdifull for politiet som for eksempel et visst nivå av de fysiske testene. "

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Dette har ikke så veldig mye med phs å gjøre, men kanskje noe kan hjelpe?

Var på sesjon i dag, fikk 9 på alt av syn/helse osv. Men fikk karakteren 3 av 9 på testene som ble gjennomført. Tiden var ALT for knapp. Er det noen sjanse for å komme inn i kongens garde med denne "karakteren" på arket? :/

Huff.. Skulle ha hatt militæret med meg før jeg søkte phs.

 

 

Lurt å ta ett år i forsvaret før du søker phs. Men om poengene på sesjonen tilfredstiller kravene til å tjenestegjøre i Garden vet jeg ikke noe om. ^^

 

Har du prøvd å ringe forsvaret/vernepliktsverket?

 

Har ikke prøvd å ringe det enda nei, har sendt de en mail :) Ble så skuffa i dag, alt gikk bra osv. bortsett fra de testene. Måtte jo være rene R-Matte elev om du skulle ta alle de regne stykkene der jo :o Venter i spenning på svar.

 

Med all respekt å melde, det er ikke enormt høyt nivå på de testene på sesjon. Og selv om du ikke klarer matta, så kan du fortsatt gjøre det bra på både norsk og romforståelse. Garden velger i utgangspunktet fra "øverste" hylle (slik var det i alle fall før i tiden), så hvis jeg var deg ville jeg ikke akkurat regnet med å komme inn nei...

Lenke til kommentar

For å rette opp misforståelsene; de 20 %'ene var ikke folk som kom inn på phs med ADHD. Jf. Politistudent sitt innlegg.

 

Til politistudent

1. Førerkort er obligatorisk vedlegg. Men på det midlertidige står det at "Er gyldig sammen med legitimasjon med bilde". Betyr dette at jeg må kopiere et bilde av meg sammens med det midlertidige førerkortet (bankkort etc)?

 

2. Når jeg søkte phs, så ser jeg nå at jeg ikke krysset av for alderspoeng. Er dette noe phs ordner automatisk når jeg nå sender omslagsarket, eller må jeg sende et lite vedlegg der jeg opplyser om det? Skal ikke skrive på det arket, bare av saksbehandler.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

1. Førerkort er obligatorisk vedlegg. Men på det midlertidige står det at "Er gyldig sammen med legitimasjon med bilde". Betyr dette at jeg må kopiere et bilde av meg sammens med det midlertidige førerkortet (bankkort etc)?

svar: da legger du ved kopi av kjøreseddelen, samt et kopi av legitimasjon med bilde.

 

2. Når jeg søkte phs, så ser jeg nå at jeg ikke krysset av for alderspoeng. Er dette noe phs ordner automatisk når jeg nå sender omslagsarket, eller må jeg sende et lite vedlegg der jeg opplyser om det? Skal ikke skrive på det arket, bare av saksbehandler.

 

Svar: Er ukjent med det om å krysse av for alderspoeng, da jeg søkte var det automatisk. Kanskje det er greit å høre med [email protected].

 

Jeg ser at mye av min kunnskap om søkeprosessen er utdatert. Anbefaler dere å gå inn på facebook og finne offisielle phs grupper som er drevet av Tommy Lillefjære. Han er offisiell ansvarlig for å gi informasjon, og er ansatt på phs. :D

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å søke PHS neste år (er 90-modell og går siste året vgs), og regner med at jeg ender på et snitt rett i underkant av 4.

 

Men det jeg lurer på er hvor mye fraværet mitt på vgs teller når jeg søker PHS. HAr det mye å si?

 

 

Du må regne med å måtte svare på spørsmål om ditt fravær dersom du kommer videre til intervjuet. Jeg antar at du har en god grunn som du kan presentere overfor nemnda når den tid kommer. ^^

Lenke til kommentar
Vil si jeg har en ganske god grunn. Driver med en idrett der det er mye reising. Litt vanskelig å få dokumentert dette opp mot alle datoene, men må vel vise til en eller annen form for dokumentasjon skal dette "aksepteres".

 

 

Ikke vær bekymret for det dersom det ikke var ren skulking som har ført til fravær på skolen. Har du en god forklaring på hvorfor det var slik så regner jeg med at det holder.

 

Jeg har full forståelse for at mange er bekymret for både det ene og det andre som de tror kan sette dem i dårlig lys. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...