Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Kan legge ut mailen jeg sendte om syn til [email protected] jeg, om det kanskje hjelper noen. Den er uansett ikke besluttende, men henviser meg til å ta med kravene til en optiker og spørre:

 

 

 

 

Hei!

[...]

 

Har selv et syn på +0.5 og +0.75. Vil jeg da trenge laserkorrigering før opptak?

 

[...]

 

Hallo og det ser ut for meg som om du har OK syn.

 

Men for sikkerhetens skyld så ta med deg kravene våre til en optiker eller øyelege.

 

Da vil du få en sikker tilbakemelding om saken.

 

Mvh

 

Gunnar Klem

Seniorrådgiver

 

 

Virker for meg som om reglene bør tydeliggjøres mer, noe jeg satt spørsmål om i mailen jeg sendte, men fikk ikke noe svar og fjernet derfor i quote over.

 

Jeg fikk samme svar av samme person med nærsynhet. Ikke pluss men minus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man ønsker å jobbe innen en "spesialgruppe" i politiet, hvordan går man frem da? Da tenker jeg på noe ala typen som man ser i filmen Uro. Sevilpoliti som jobber undercover på gaten dagen lang, spanere osv... Steder hvor man merker adrenalinet :)

 

Vet det er vanlig politihøgskole som utgangspunt, men hvordan er veien etter det? Noe tilleggsutdanning eller bare jobber man seg oppover mot denne type arbeid?

Lenke til kommentar
Dersom man ønsker å jobbe innen en "spesialgruppe" i politiet, hvordan går man frem da? Da tenker jeg på noe ala typen som man ser i filmen Uro. Sevilpoliti som jobber undercover på gaten dagen lang, spanere osv... Steder hvor man merker adrenalinet :)

 

Vet det er vanlig politihøgskole som utgangspunt, men hvordan er veien etter det? Noe tilleggsutdanning eller bare jobber man seg oppover mot denne type arbeid?

 

Etter noen års erfaring som politimann søker man ledige stillinger som spaner. Der vil man nok få kurs i hvordan jobben utføres. Man må ha hatt et par år på baken før man prøver seg som spaner.

 

Stillingene lyses ut når det er behov for spanere. Med vitnemål fra politihøgskolen og en solid dose erfaring er det bare å slenge inn en søknad.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting angående legeerklæringen.

 

Hørselstest må jeg gjøre en plass, og synstesten en annen. Alt annet får jeg visstnok gjort hos min fastlege. Hvordan blir dette da i forhold til skjemaet? Skal jeg ta syn og hørselstest først, slik at fastlegen min kan skrive under på de, eller?

Endret av sargox
Lenke til kommentar
Lurte på en ting angående legeerklæringen.

 

Hørselstest må jeg gjøre en plass, og synstesten en annen. Alt annet får jeg visstnok gjort hos min fastlege. Hvordan blir dette da i forhold til skjemaet? Skal jeg ta syn og hørselstest først, slik at fastlegen min kan skrive under på de, eller?

 

 

Du bare tar med skjemaet og legger deg som et vedlegg i søknaden.

 

Noen legekontorer har hørselstester, så for noen er det mulig å gjøre alt på et sted.

 

Da jeg søkte fikk jeg alt utenom hørselsstesten hos legen, jeg dro til en annen klinikk og fikk med meg et ark etter testen som jeg la ved papirsøknaden.

 

Tenkte å minne dere på at den 26, 27 og 28 februar er det utdanningsmesse på Oslo spektrum. Jeg er ganske sikker på at PHS stiller med stand de dagene. ^^

 

Det var ingen stand der forrige gang da jeg var der.

 

Ikke engang brannvesenet var der.

 

Joda, vi tredjeklassinger har fått forespørsel om å stille opp ved standen. Så jeg er sikker på at du vil møte phs studenter der.

Lenke til kommentar
Politistudent, dette har blitt svart på før. Men personen som svarte "visste ikke" altså jeg spør igjen.

 

Åssen er det med faste makkere i politiet? Er det kun delta som har dette? Søkte rundt på google, men fant ikke noe annet en om delta.

 

Altså, man har ikke en fast makker man jobber med hele tiden. Man har det som kalles et vaktlag. Og i ditt vaktlag kan det være alt fra 4-6 personer eller flere.

 

Du blir veldig knyttet og godt kjent med vaktlaget ditt, og de blir dine makkere. I dag kan du kjøre med A, i morgen med B, eller neste uke med C. Det er sunt å variere og jobbe med flere forskjellige i vaktlaget enn bare den samme faste makkeren.

 

Ellers vet jeg ikke om Delta, de jobber i team der og, ikke to og to.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Politistudent, dette har blitt svart på før. Men personen som svarte "visste ikke" altså jeg spør igjen.

 

Åssen er det med faste makkere i politiet? Er det kun delta som har dette? Søkte rundt på google, men fant ikke noe annet en om delta.

 

Altså, man har ikke en fast makker man jobber med hele tiden. Man har det som kalles et vaktlag. Og i ditt vaktlag kan det være alt fra 4-6 personer eller flere.

 

Du blir veldig knyttet og godt kjent med vaktlaget ditt, og de blir dine makkere. I dag kan du kjøre med A, i morgen med B, eller neste uke med C. Det er sunt å variere og jobbe med flere forskjellige i vaktlaget enn bare den samme faste makkeren.

 

Ellers vet jeg ikke om Delta, de jobber i team der og, ikke to og to.

Synes dette høres ut som en utrolig grei ordning! Man blir som du sier knyttet til vaktlaget, og man får samtidig variert litt på det. Men vaktlag, er det da i hovedsak de folkene som er på vakt samtidig som deg? Hvilket vil si at man har helt faste arbeidstider? Eller tar jeg helt feil nå?

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Synes dette høres ut som en utrolig grei ordning! Man blir som du sier knyttet til vaktlaget, og man får samtidig variert litt på det. Men vaktlag, er det da i hovedsak de folkene som er på vakt samtidig som deg? Hvilket vil si at man har helt faste arbeidstider? Eller tar jeg helt feil nå?

 

Ja, det er riktig som du tenker.

 

F.eks vaktlag 1 har kveldsvakt i dag, og vaktlag 2 kommer på nattevakt og avløser lag1.

 

Så vaktlaget ditt er de gutter/jenter som er på vakt samtidig med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...