Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Kommer helt an på om det er fare for liv, legeme og helbred. Noe det sikkert ikke er i sånne tilfeller, da trenger man ikke å si at man er politi. Ring heller gutta som er på jobb.

 

Gutta du lissom... ;):D

 

 

 

 

Jeg var forresten på utd.messa på lørdag :) Snakket med en veldig hyggelig studentine! Hun fortalte om studiehverdagen og svarte gladelig på alle mine "rare" spørsmål :) Men det er jo alltid noe man glemmer å spørre om, og da er det jo så fantastisk å ha deg politstudent!

 

mine spm; Har jeg alt jeg trenger om jeg tar kopi av; førerkort, hørselstest,vitnemål,+fagbrev fra vgs.? Jeg skal ta røntgen av lungene denne uka, så jeg lurer på om jeg skal legge ved utskriften på det? (ikke bare notere på skjemaet)

 

Siste ting; du skriver kopi av attester, hva mener du? er det vanlig at man får en attest (feks. fra en tidl. lærer eller arb.giver) på hvordan man er som person og sender med?

Jeg har jo endel attester fra tidl jobber, men har ikke tenkt på å sende de inn, burde jeg det?

 

 

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare på alle våre spørsmål politistudent! :D

 

 

 

hilsen Tulipanen

Endret av Tulipanen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehe,

 

all respekt for guttene og jentene i uniform. ^^ Var nok litt snau da jeg skrev innlegget.

 

Når det gjelder legeerklæringen og slikt- det som kan fylles ut av legen burde fylles ut av nettopp legen, ellers legger du bare ved papirene som vedlegg i omslagsarket.

 

Attester er GULL og skal legges ved :D

Husk at de skal danne seg et bilde av deg før intervjuet, da er det veldig greit at du har med attestene fra tidligere arbeidsgivere som forteller om hvilken flink jente du var på jobb. ^^

Alt som spiller inn positivt må du jo ha med. Selv hadde jeg med en drøss attester da jeg søkte, og det hjalp veldig. :D

Lenke til kommentar
Trenger bare attester av det som måtte være relevant for konkurransepoengene dine.

 

F.eks. vitnemål, attest for fullført førstegangstjeneste o.l.

 

Helt feil, arbeidsattester bør også sendes med. Her gjelder det å vise seg fram på en best mulig måte.

 

Hvis du har tenkt deg å ha politiet som din fremtidig arbeidsgiver, så er det gull verdt å vise at dine gamle arbeidsgivere er fornøyd med deg. De leste til og med opp en av mine attester på intervjuet.

Lenke til kommentar
Trenger bare attester av det som måtte være relevant for konkurransepoengene dine.

 

F.eks. vitnemål, attest for fullført førstegangstjeneste o.l.

 

Helt feil, arbeidsattester bør også sendes med. Her gjelder det å vise seg fram på en best mulig måte.

 

Hvis du har tenkt deg å ha politiet som din fremtidig arbeidsgiver, så er det gull verdt å vise at dine gamle arbeidsgivere er fornøyd med deg. De leste til og med opp en av mine attester på intervjuet.

 

 

Oj!

Det var godt du sa! :D

Da skal jeg gå ut på ny attestjakt, siden flere av de jeg har er litt gamle. Vet at flere av mine tidl. arb.givere gladelig kommer til å skrive:)

 

Tusen takk!

 

ps. så artig at de leste opp da! :D da får jeg satse på samme attestnivå! :p hehe

Endret av Tulipanen
Lenke til kommentar

Det gjør jeg nok!

Er så redd for å glemme noe. Er litt typisk meg å komme på noe i siste liten :roll: derfor jeg prøver å unngå det nå! :)

 

Og når det gjelder trening, så skal det trenes intervall på mølle i morgen!

Håper at jeg snart får testet løpinga ordentlig. Kjenner bare at jeg er litt nervøs for resultatet.. :cry:

 

Nei, kan ikke gi opp enda!!! :D

Lenke til kommentar
Det gjør jeg nok!

Er så redd for å glemme noe. Er litt typisk meg å komme på noe i siste liten :roll: derfor jeg prøver å unngå det nå! :)

 

Og når det gjelder trening, så skal det trenes intervall på mølle i morgen!

Håper at jeg snart får testet løpinga ordentlig. Kjenner bare at jeg er litt nervøs for resultatet.. :cry:

 

Nei, kan ikke gi opp enda!!! :D

 

 

Det beste tipset jeg kan gi er at du kjører selve løpetesten en gang. Så får du smakt på hvor hard den kan være dersom man er uforberedt.

 

Jeg løp den hver fredag, fire uker før opptaket. Og ca 2-3 uker før opptaket så trener du bare på opptakskravene. Det var nå slik jeg gjorde, og opptaket gikk veldig greit for min del.

 

Bare se for deg at du går inn porten til politihøgskolen når du løper, så får du en ganske fin motivasjon. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Bare se for deg at du går inn porten til politihøgskolen når du løper, så får du en ganske fin motivasjon. :p

Hahah, dette skal prøves ut :D

Lenke til kommentar
Bare se for deg at du går inn porten til politihøgskolen når du løper, så får du en ganske fin motivasjon. :p

Hahah, dette skal prøves ut :D

 

Det gjelder å visualisere målet ditt. Se for deg at du klarer det, så glemmer du fort hvor sliten du er mens du løper.

Dette vil kun gjelde de med spesiell interesse for politiet og phs. ^^

Lenke til kommentar
Hører det diskuteres mye om attester her.

Er det vanlig og legge vend referanse personer? Hvis du skjønner hva jeg mener.

 

 

Nei, du trenger ikke å legge ved en liste med referansepersoner. Nemnda har nok ikke tid til å ringe flere tusen referansepersoner, bare ta med attestene. Det holder i massevis.

Lenke til kommentar

På legeattesten så står det "Sted og tidspunkt for siste røngteundersøkelse av lungene" Legen min skrev bare: "ikke tatt" på denne, og sa ikke at jeg skulle gå å ta det. (Har tatt alt det andre som syn, hørsel etc). SKAL denne lungeundersøkelsen gjøres, og sendes med i ommslagsarket som etterhvert kommer? Eller er det bare sånn at dersom man feks har tatt den for ikke så altfor lenge siden så kanskje ikke legene tar denne på deg i legeundersøkelsene som kommer senere i søknadsprosessen?

Lenke til kommentar
På legeattesten så står det "Sted og tidspunkt for siste røngteundersøkelse av lungene" Legen min skrev bare: "ikke tatt" på denne, og sa ikke at jeg skulle gå å ta det. (Har tatt alt det andre som syn, hørsel etc). SKAL denne lungeundersøkelsen gjøres, og sendes med i ommslagsarket som etterhvert kommer? Eller er det bare sånn at dersom man feks har tatt den for ikke så altfor lenge siden så kanskje ikke legene tar denne på deg i legeundersøkelsene som kommer senere i søknadsprosessen?

 

 

Det står at legeundersøkelsen gjelder for kun 6 måneder, så om lungeundersøkelsen din er eldre enn det vil den ikke kunne gjelde vil jeg tro.

 

Jeg hadde ikke akkurat røntgenundersøkelse, men måtte blåse i noen rør som målte lungekapasiteten da jeg forberedte meg til å søke. Dette gjorde jeg hos en og samme lege.

Lenke til kommentar
Jeg har også blåst i røret, men ikke tatt noen røngtenundersøkelse. Jaja, i og med at du ikke har gjort det så burde det vel gå greit.

 

 

Da skal det ikke være noe problem. Blir vel litt i overkant at man må på sykehus for å ta røntgen.

 

Ellers kan jeg opplyse at 3423 har søkt phs i år, hvorav 2851 har phs som førstepri på sin søknad.

Googlet litt og fant denne artikkelen http://www.glomdalen.no/nyheter/article4167288.ece blant mange andre.

Lenke til kommentar
Hvor mange klarer opptaket? Altså fysiske opptaket av disse menneskene.

 

Da snakker man jo en del konkuranse :p

 

Her blir noen luket ut ved konkurransepoengene og lignende, deretter blir det alltid noen som ryker på de fysiske testene. For ikke å snakke om at noen ikke vil møte opp til testene i det hele tatt. Men jeg håper det blir mange som består, slik at nemnda har flere å plukke ut til det massive kullet høsten 09.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...