Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For dei som har begynt eller fullført PHS. Korleis føler dykk den personlege utviklinga var gjennom studiet ? Tenker litt den retninga at en kanskje får banka inn litt sjølvdisiplin etc.

 

Ok personlig utvikling,men man bør inneha et visst nivå av sunn fornuft før man starter studiet. Nå er det et høgskolestudie så man står på egne bein. Da bør selvdisiplinen trå til hvis man vil komme seg gjennom studiet med vitnemål. Typ ansvar for egen læring.

 

Klart man modnes litt gjennom studiet, og det er mange etiske aspekter man skal tenke på når man går ut i yrket, men føler ikke jeg har forandret meg så veldig mye gjennom studiet. Kanskje bedre refleksjonsevne da det blir en del av det, men ellers same-old-me.

 

Er man fornuftig, innehar litt selvinnsikt og sunt bondevett kommer man langt.

Lenke til kommentar

Tror egentlig man utvikler seg uansett hvilket studie man går i gjennom. Slik som min tante, hun gikk medisin grunnfag og ble ufattelig opptatt av god helse, at alt skal være rent og bakteriefritt osv.

 

Samme med den andre tanta mi, hun brydde seg mer om mennesker etter at hun begynte i jobb som hjelpepleier.

 

Og enda en tante som er kaptein i militæret, hun er veldig det du kan kalle "en original" tøff kjerring, hehe.

Lenke til kommentar

Høyrest bra ut! Eg begynner rett og slett på Sjukepleie studie no 6 januar, prøve ut det litt før eg forhåpentligvis kjem inn på PHS.

 

Er det noken Bodø, Oslo, Kongsvinger eller den siste plassen eg ikkje husker navnet på som har best rykte for miljø ?

 

Ettersom eg bur i S&F så er oslo det lettaste for å kunne reise heim. Bodø så må man ta fly til oslo og så heim. Blir dyrt :p

Lenke til kommentar

Jeg tror miljøet er bra uansett hvor man havner. Elevene består av folk med mange likheter mtp. verdier og holdninger, så kjemien er stort sett veldig bra. Jeg kan kun snakke for PHS i Oslo, men har hørt at miljøet er bra i Bodø også. Der er det tross alt litt mindre, så det blir litt slik at alle kjenner til alle.

 

I Oslo var vi mer eller mindre oppdelt klassevis første året, men vi hadde god stemning oss i mellom. Mange gode fester sammen som går i minneboka.

 

Leste for noen år siden at elevene ved PHS var av de studentene som var mest fornøyd med studie og miljø. Bør vel kanskje ligge noe i det.

 

Personlig ville jeg ikke valgt noe annet studie fremfor PHS. Studiet er bra selv om det er en og annen ting å pirke på, og jobben er rett og slett helt konge!:). Bratt læringskurve,men det mest utfordrende og spennende man kan jobbe med.

Lenke til kommentar
Heisann. Vurderer å søke PHS nå i løpet av vinteren. Lurer i den forbindelse på når styrketestene normalt gjennomføres. Er det til sommeren? Takk for svar.

 

Hei!

Ifjor var de iallefall mellom uke 21 og 24 avhengig av hvor i landet man møtte opp.

Lenke til kommentar
Heisann. Vurderer å søke PHS nå i løpet av vinteren. Lurer i den forbindelse på når styrketestene normalt gjennomføres. Er det til sommeren? Takk for svar.

 

Hei!

Ifjor var de iallefall mellom uke 21 og 24 avhengig av hvor i landet man møtte opp.

 

Noen som vet om man får spørsmål om å referere fra en politisak fra media? (har lest at enkelte søkere fra 3-5 år tilbake skriver at det kom opp)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Noen som vet om man får spørsmål om å referere fra en politisak fra media? (har lest at enkelte søkere fra 3-5 år tilbake skriver at det kom opp)

Leste at dette spørsmålet har utgått... Men det kan vel likevel være greit å ha såpass kunnskap at man har muligheten til å referere til noe. Det viser i hvert fall at du er oppdatert. Et ganske stort arkiv med lenker til politirelaterte nyheter i media kan du finne ved å klikke her :)

 

Edit: Sorry, den var kun åpen for medlemmer.. Har åpnet den for allmennheten nå :)

Edit2: Øøh.. Roter mye i dag. Nå er i hvert fall alt åpent for alle.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Heisann. Vurderer å søke PHS nå i løpet av vinteren. Lurer i den forbindelse på når styrketestene normalt gjennomføres. Er det til sommeren? Takk for svar.

 

Hei!

Ifjor var de iallefall mellom uke 21 og 24 avhengig av hvor i landet man møtte opp.

 

Noen som vet om man får spørsmål om å referere fra en politisak fra media? (har lest at enkelte søkere fra 3-5 år tilbake skriver at det kom opp)

Takker for svar. Da blir det 5 mnd med intensiv trening. ;)

Lenke til kommentar
Vil Ledsager/livvaktkurs telle positivt ved opptak til PHS?

Eg har ellers 3års vekter erfaring, objektleder, områdeleder og drift erfaring.

Har som inntrykk av at erfaring fra bransjen betyr lite.

 

Livvakt som vekter? hehehehehehehe

 

Les engang til =)

 

Eg spurte om ledsager/livvakt kurs teller positivt ved opptak til PHS

 

Eg har ellers 3års vekter erfaring, objektleder, områdeleder og drift erfaring.

 

Og til info, så har bla Securitas ledsager avdeling, og har hatt sikkerheten til Al Gore for eksempel =)

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

All erfaring er god erfaring, men tror ikke vektererfaring stiller seg noe anderledes enn eks. snekkererfaring. Mange som tror at man må ha jobbet som vekter før man søker PHS,men det stemmer altså ikke.

 

Skal jeg peke ut erfaring som kan gi god uttelling så er det nok psykiatri. Har man jobbet en del med dette og kan vise til gode tilbakemeldinger så er dette veldig positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...