Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

For det første så burde en 16 år gammel gutt være forsitkig med å uttale seg om modenhet. For det andre så er jeg helt enig med Jonas, en tatovering har vel ingenting med modenhet, eller selvrespekt for den saks skyld, å gjøre? En tatovering kan være så mangt, i likhet med feks en hårfrisyre eller klesstil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden når ble det respektløst ovenfor seg selv og umodent å ta tatovering? (Spørsmålet er for øvrig retorisk; slik har det aldri vært. Er nok bare du som assosierer tatovering med 14 år gamle, rebelske, små jenteunger som vil ha fordi mamma og pappa ikke vil det..)

 

Hvis du går med en "Dusk till Dawn"-style tatovering som politi sender du ut signaler om at du er en tøffing, og vil bli behandla slik. Det inntrykket man gir dikterer inntrykket andre får av deg, og hva slags behandling man får fra dem.

Det er ingen automatikk i at tatoveringer gjør det uegnet som politi, eller noe annet. Men som politi og andre yrker som skal utøve en autoritær rolle over andre mennesker er det viktig å utstråle riktige signaler.

Et hakekors tatovert i panna er nok automatisk diskvalifiserende dog, men det er jo av klare grunner.

Fikk ikke folket med seg forrige diskusjon om det? En politimann skal være autoritativ, men han skal overhodet ikke være autoritær.

Lenke til kommentar
skal være? se på de to setningene nederst og tenk etter før du diskuterer videre.

 

Det er ingen fasit.

 

Det er ingen stereotyper.

Beklager så mye. Han bør være autoritativ. En autoritativ person er en person som "utstråler" naturlig autoritet. Det er utelukkende en positiv egenskap for en politimann (og noe som utvikles på politihøgskolen), og du må faktisk inneha en viss autoritet for å kunne gjøre jobben som politimann tilfredsstillende.

Autoritære personer, derimot, blir nok luka ut av opptaksnemnda.

Lenke til kommentar
Beklager så mye. Han bør være autoritativ. En autoritativ person er en person som "utstråler" naturlig autoritet. Det er utelukkende en positiv egenskap for en politimann (og noe som utvikles på politihøgskolen), og du må faktisk inneha en viss autoritet for å kunne gjøre jobben som politimann tilfredsstillende.

Autoritære personer, derimot, blir nok luka ut av opptaksnemnda.

 

Da lærte jeg noe nytt idag og, takk for informasjonen! :)

Du er nok hakket flinkere i norsk enn meg. Hehe...

 

Angående tatoveringer; jeg ville bare forklare hva de kan utstråle for enkelte mennesker.

Har ingen tatoveringer selv og går ikke med spesielle planer om å ta noen i nærmeste fremtid, så jeg er vel "trygg" uansett hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar

Tror dere at de er så opptatte av tattooveringer? SÅ hvis en person har en Tattoovering kan han ikke bli godtatt på PHS aka kan ikke bli poilitimann. Hva og hvis denne mannen er en eller vill blitt en kjempe god politimann?

 

Akkurat som lærere. Det er jo snakk om de som har tattoovering ikke kan bli lærere, hva og hvis disse er kjempe gode lærere. Skal utsende gå forann kompitanse.

 

Det var ikke meningen å sammenligne lærere og politi, ville bare sette det i perspektiv... tankevekker!

Lenke til kommentar
Tror dere at de er så opptatte av tattooveringer? SÅ hvis en person har en Tattoovering kan han ikke bli godtatt på PHS aka kan ikke bli poilitimann. Hva og hvis denne mannen er en eller vill blitt en kjempe god politimann?

 

Akkurat som lærere. Det er jo snakk om de som har tattoovering ikke kan bli lærere, hva og hvis disse er kjempe gode lærere. Skal utsende gå forann kompitanse.

 

Det var ikke meningen å sammenligne lærere og politi, ville bare sette det i perspektiv... tankevekker!

 

Jeg tror ikke de er mer opptatt av tatoveringer enn noe annet. :)

Det jeg ville ha frem var at tatoveringer sender et signal til andre mennesker, og man skal være klar over hva det signalet er, og hvilke reaksjoner det kan frembringe.

At man har en tatovering behøver ikke å bety noe annet enn at man ser på det som en flott kunstform, og en fin måte å pynte kroppen sin på. Noe jeg forsåvidt er helt enig i.

Lenke til kommentar
Tror dere at de er så opptatte av tattooveringer? SÅ hvis en person har en Tattoovering kan han ikke bli godtatt på PHS aka kan ikke bli poilitimann. Hva og hvis denne mannen er en eller vill blitt en kjempe god politimann?

 

Akkurat som lærere. Det er jo snakk om de som har tattoovering ikke kan bli lærere, hva og hvis disse er kjempe gode lærere. Skal utsende gå forann kompitanse.

 

Det var ikke meningen å sammenligne lærere og politi, ville bare sette det i perspektiv... tankevekker!

Det er en helhetsvurdering. Og en del typer tatoveringer kan telle negativt.

Lenke til kommentar
Tror dere at de er så opptatte av tattooveringer? SÅ hvis en person har en Tattoovering kan han ikke bli godtatt på PHS aka kan ikke bli poilitimann. Hva og hvis denne mannen er en eller vill blitt en kjempe god politimann?

 

Akkurat som lærere. Det er jo snakk om de som har tattoovering ikke kan bli lærere, hva og hvis disse er kjempe gode lærere. Skal utsende gå forann kompitanse.

 

Det var ikke meningen å sammenligne lærere og politi, ville bare sette det i perspektiv... tankevekker!

 

Nå virker det jo ikke som om vi har mangel på personer som vil bli tatt i vurdering. Så hvis det står mellom en person som vil bli en kjempegod politimann som har en monsterørn over hele seg og en person som også vil bli en kjempegod politimann og ikke har det, hvorfor velge han som er nedtagga?

Lenke til kommentar
hvis man skal bli politi, må man være sånn streit på hjemmebane. Ikke noe fyll og sånt?

 

Som det står i Politiblikket; om man er lensmann er det nok ingen fordel å krabbe ravende full hjem fra byen.

Det er nok også tilfelle selv om man er politi i storbyen og, om mange nok veit at du er en festløve så mister man respekten sin fort.

Lenke til kommentar
Nå virker det jo ikke som om vi har mangel på personer som vil bli tatt i vurdering. Så hvis det står mellom en person som vil bli en kjempegod politimann som har en monsterørn over hele seg og en person som også vil bli en kjempegod politimann og ikke har det, hvorfor velge han som er nedtagga?

 

Og hvorfor det? Fordi du trur det... jeg ler.

Lenke til kommentar
Nå virker det jo ikke som om vi har mangel på personer som vil bli tatt i vurdering. Så hvis det står mellom en person som vil bli en kjempegod politimann som har en monsterørn over hele seg og en person som også vil bli en kjempegod politimann og ikke har det, hvorfor velge han som er nedtagga?

 

Og hvorfor det? Fordi du trur det... jeg ler.

 

Hvis du har to kandidater som er "like godt kvalifiserte", men den ene har masse tatoveringer på begge underarmene og den andre ingen, hvilken vil du da si at på best måte gjenspeiler samfunnets idealer?

Lenke til kommentar
Nå virker det jo ikke som om vi har mangel på personer som vil bli tatt i vurdering. Så hvis det står mellom en person som vil bli en kjempegod politimann som har en monsterørn over hele seg og en person som også vil bli en kjempegod politimann og ikke har det, hvorfor velge han som er nedtagga?

 

Og hvorfor det? Fordi du trur det... jeg ler.

 

Hvis du har to kandidater som er "like godt kvalifiserte", men den ene har masse tatoveringer på begge underarmene og den andre ingen, hvilken vil du da si at på best måte gjenspeiler samfunnets idealer?

 

 

Begge er like godt kvalifisert til jobben. 'samfunnets idealer'. Vil du se på actionhelter som redder verden, les tegneserier! jeg ler...

Lenke til kommentar
Hvis du har to kandidater som er "like godt kvalifiserte", men den ene har masse tatoveringer på begge underarmene og den andre ingen, hvilken vil du da si at på best måte gjenspeiler samfunnets idealer?

Politiet skal gjenspeile befolkningen. Hvis 99 av 100 politifolk ikke har tatoveringer er det kanskje best å velge den som har det, hvis tatoveringer er det eneste som skiller kandidatene? :D

Lenke til kommentar
Hvis du har to kandidater som er "like godt kvalifiserte", men den ene har masse tatoveringer på begge underarmene og den andre ingen, hvilken vil du da si at på best måte gjenspeiler samfunnets idealer?

Politiet skal gjenspeile befolkningen. Hvis 99 av 100 politifolk ikke har tatoveringer er det kanskje best å velge den som har det, hvis tatoveringer er det eneste som skiller kandidatene? :D

Hvis 2% av folket er nynazister, bør vi ha 2% nynazister i politiet? Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Hvis du har to kandidater som er "like godt kvalifiserte", men den ene har masse tatoveringer på begge underarmene og den andre ingen, hvilken vil du da si at på best måte gjenspeiler samfunnets idealer?

Politiet skal gjenspeile befolkningen. Hvis 99 av 100 politifolk ikke har tatoveringer er det kanskje best å velge den som har det, hvis tatoveringer er det eneste som skiller kandidatene? :D

Hvis 2% av folket er nynazister, bør vi ha 2% nynazister i politiet? Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

Mener du å si at å ha en tatovering er samme konsept som å være nynazist? :D

 

Hvis ikke, skjønner jeg ikke poenget ditt. Når politiet skal gjenspeile befolkningen så betyr det selvsagt ikke at skurker også skal være representert. Slike er et unntak fra dette.

 

Argumentet er heller ikke mitt. Les regjeringens egne uttalelser, samt politidirektoratet.

Lenke til kommentar
Hvis du har to kandidater som er "like godt kvalifiserte", men den ene har masse tatoveringer på begge underarmene og den andre ingen, hvilken vil du da si at på best måte gjenspeiler samfunnets idealer?

Politiet skal gjenspeile befolkningen. Hvis 99 av 100 politifolk ikke har tatoveringer er det kanskje best å velge den som har det, hvis tatoveringer er det eneste som skiller kandidatene? :D

Hvis 2% av folket er nynazister, bør vi ha 2% nynazister i politiet? Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

Mener du å si at å ha en tatovering er samme konsept som å være nynazist? :D

 

Hvis ikke, skjønner jeg ikke poenget ditt. Når politiet skal gjenspeile befolkningen så betyr det selvsagt ikke at skurker også skal være representert. Slike er et unntak fra dette.

"Skurk"? Hvem er å anse som "skurk"? Hvis du kan anse personer med et politisk syn som skurker, hvorfor kan man ikke anse tatoverte mennesker som skurker? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...