Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Er det flere som har vært på opptak i år som kan bekrefte at det ikke skal skrives om en sak fra media på opptaket?

 

Det skal ikke skrives om en sak fra media på de nye egenerklæringene nei. Dette er spørsmålene du får:

 

1. Skriv om deg selv (oppvekst, hobbyer, militæret blabla)

2. Gi en karakteristik av deg selv

3. Hvorfor søker du PHS og hva var den umiddelbare grunnen til dette?

4. Har du søkt PHS før

Har du vært på opptaksprøver før

5. Hvor har du hørt om studietilbudet til PHS (avkrysningsspm.)

6. Hva vet du om arbeidsoppgavene til politiet og hvilken av disse synes du er viktigst?

7. Hva slags syns tror du befolkningen har av polititet?

 

(sånn ca. hvordan spørsmålene er uten at det er nøyaktig slik det blir spurt.)

Endret av msorli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på dette med nemdene jeg. Jeg skal til nemd 2. Er det noen som kan svare om det er den nemden med flest kvinner i?

 

Har hørt at det er 3 kvinner og en mann i en nemd og 3 menn og 1 kvinne i en. Noen som har vært inn og som kan svare?

 

Dette gjelder Oslo:-)

 

Høres ikke ut som det stemmer helt. Jeg kan bare svare for nemd 2 - der var det likt fordelt. To menn og to kvinner.

 

 

Skal til nemd 2 i morgen kl15 =)

 

Fikk du noe å bryne deg på ? Hva spurte de om ?

 

Det hele gikk egentlig greit. Startet med å snakke om meg selv i 2-3 min. Fikk stort sett spm. utifra egenerklæringen,

litt om politiets oppbygning,

ble satt inn i noen ulike situsjoner (som omhandlet drikking offentlig),

"hva er det mest ulovlige du har gjort?",

"hvilke egenskaper har du som du mener politiet trenger?",

"hvordan ville du fordelt ressursene til politiet?"

 

Husker ikke alt, men det var sånn ca. det jeg ble spurt om.

Lenke til kommentar

Okay. Greit å vite uten at jeg tenker så veldig mye over det.

Husker da jeg tok spesiellt eksamen i Samfunnsfag. Sensorene hadde ikke rukket å sette seg før jeg hoppet opp på tavlen, skreiv, forklarte og dikkederte. Pratet, fektet med armene og so on. Etter 25 minutter spurte jeg bare: Trenger dere mer info? :p

 

Fikk bare "Trodde du var læreren nå, vi" :p Og endte opp med en firer pga litt faktafeil eller forsnakkelse om du vil :p

Lenke til kommentar

Faen som jeg gruer meg til intervjuet egentlig. Hvordan ville du fordelt ressursene til politiet? Ganske vanskelig spørsmål å ta på sparket.. Hvor lenge varte intervjuet ditt? Vet at dette kan variere en del, men hørt at det er ca. 15 til 30 min ++ ?

Endret av uSkilla
Lenke til kommentar
Faen som jeg gruer meg til intervjuet egentlig. Hvordan ville du fordelt ressursene til politiet? Ganske vanskelig spørsmål å ta på sparket.. Hvor lenge varte intervjuet ditt? Vet at dette kan variere en del, men hørt at det er ca. 15 til 30 min ++ ?

 

Ring justis-knut å spør om råd! :D

 

helgardere ved å si "Det har jeg ikke kompetanse til å svare på" Sikker vinner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...