Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Da er mitt opptak over for i år. Siden jeg strøk på svømmingen, så fikk ikke jeg beskjed om når jeg skulle møte på intervju etter de fysiske testene, slik som er vanlig. 19.30 på kvelden kom det en telefon der jeg ble invitert til intervju. Da hadde jeg allerede begynt å planlegge de vell 30 mila hjem igjen. Intervjuet gikk med blandede følelser. Fikk spm som "hvordan ser du på narkotika-salget i Norge", "hva synes du om straffenivået" etc. Var en del vanskelige spm som dukket opp. Satt inne litt over 20 min. Vedkommende som kom bak meg satt inne litt over 10 min, merkelig synes jeg.

Alt i alt så var opptaket hyggelig. Man møter mange hyggelige mennesker å prate med, og det var en koselig atmosfære.

Fikk på slutten 2-3 min å selge meg på, pratet da om hvor hardt jeg hadde jobbet på vgs for å få de nødvendige karakterene for å komme inn tidlig.

Ellers så er intervju-situasjonen en erfaring man kommer til å ha i lang tid fremover. Tror jeg er herda mot fremtidige jobb-intervju en stund :D

 

Var du inne i Oslo? Og om: hvilken nemnd fikk du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men Graff, hvis du tenker en uke tilbake, hva sa du da? At du sleit med svømmingen. Du hadde rett, men du ble likevel kalt inn. Tror ikke de kaller inn folk til intervju hvis de har planer om å sparke dem ut anyway :)

 

Kan være at du og nestemann skrev om vidt forskjellige ting, eller kanskje at du skrev mer enn han, noe som gav dem mer å spør om.

 

Tror faktisk ikke du skal bekymre deg jeg :) Og jeg har hatt rett så langt i dette forumet av en eller annen grunn :)

 

Tenk hva jeg har å frykte da :wallbash:

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Var flere som strøk på svømmingen, og de ble innkalt til intervju de også...i min gruppe på 23 personer, så var det bare 1 som ikke kom til intervjuet. Men følelsene man sitter igjen med etter intervjuet er svært blandet. En av personene i nemnda spurte bl.a om jeg ville søket igjen neste år, og at jeg da burde få noen til å lære meg bedre teknikk osv. Jeg tolket dette som "bedre lykke neste år". Men er som sagt vanskelig å si.

 

Takker for støtten Rune! :thumbup: Får håpe du har rett denne gangen også:) Og et lite tips; ikke vær nervøs under intervjuet!

Endret av Graff
Lenke til kommentar

Kan være litt psykisk også dette vet du ;) For å se om du "mister motet" hvis du skjønner. Eller om du har såpass tro på deg selv at du vil klare det.

 

Spørsmålet om du ville søkt neste år... Hadde du sagt nei, hadde det tydet på lite motivasjon. Eller hur? Bedre å svare ja på dette spm tror jeg.

 

Beste måten å "buste" noen på, er retoriske spørsmål, gutt.

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Kan liksom ikke svare: "Hva faen har du med det å gjøre? Brenn!" :p

 

Et tips: Ærlighet varer lengst. Ha troen på deg selv.

 

Spørsmål: Er det noen som har testet ut den quizen de vil at nye innvandrere skal ta da? Ligger på start.no. Jeg fikk: "Er du norsk nok" :dontgetit:

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Da var tre uker i leir unnagjort!

 

Tre år på phs er også over... sitter med en litt herlig følelse nå, og jeg klarer ikke å finne ord på hvor godt det er å bli ferdig en gang...

 

Håper det har gått bra for de av dere som har vært på opptak.

 

Ellers minner jeg på om min avgang om drøye 6 dager. Jeg er fortsatt tilgjengelig til da dersom det er spørsmål som er rettet mot meg. :D

 

Ellers ser jeg at medstudentene i GU1 har bidratt masse under mitt fravær.

Lenke til kommentar
Kloke ord fra en klok kar. Tror nok vi har flere gode politifolk som er uteksaminerte i år :)

 

Hehehe,

 

derfor er det lurt å benytte muligheten til å spørre meg om ting og tang før jeg forsvinner.

 

Rune:

 

har du fått til en testrunde av kondistesten på opptaket? Det vil jeg anbefale deg å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Jobber med saken, min venn, jobber med saken. Er så kjipt å jobbe hver f***ings natt frem til onsdag, så må prøve dette etter jobben i morgen tidlig. Dvs: Jogge fra jobb og hjem. Ca 1,5 km. Og rett i bingen etterpå.

 

Hoster, snørrer, feber og fy... Er så rart at alt skal ramle ned over hodet på en i siste liten :p Men da vet jeg at dette skal jeg klare. De høyere makter får ikke tatt rotta på meg om de aldri så mye vil :D

 

Og for ordens skyld: hater de høyere makter vi ikke kan se :p

 

 

Hmm... grubler på bachelorgrad... blir man Bachelorpoliti da tro :xmas:

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
@ Politistudent

 

ref http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/PH...r/Undervisning/

 

Må man gå med IDkort på skolen som i filmen?

 

 

Ja, ID kortet burde bæres synlig. Men om du går i uniform kan du stappe ID-kortet i lommen. Ellers burde/skal man alltid gå med ID kortet synlig hvis man går i sivile klær. Dette fordi man skal kunne skille uvedkommende fra ansatte/studenter.

Lenke til kommentar
Tre år på phs er også over... sitter med en litt herlig følelse nå, og jeg klarer ikke å finne ord på hvor godt det er å bli ferdig en gang...

Grattis med utdannelsen. :)

 

 

Ellers minner jeg på om min avgang om drøye 6 dager. Jeg er fortsatt tilgjengelig til da dersom det er spørsmål som er rettet mot meg. :D

Tipper veldig mange kommer til å savne deg i denne meget nyttige tråden, du stikker vel innom ny og ne?

 

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...