Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel begynne med å si at jeg kan omtrent garantere deg for at du vil yte bedre der og da, enn du gjør om du kjører testene for deg selv. Dette hører jeg fra andre samt at jeg opplevde det selv. Jeg hoppet over 10 cm lengre på stillestående lengde enn når jeg prøvde hjemme i gården, jeg svømte 10 sekunder fortere enn jeg hadde gjort noen gang hjemme i den lokale svømmehallen, jeg har aldri syntes 60 kg i benken har virket så lett før, og jeg klarte et par flere hangups enn jeg gjorde på treningsstudioet. Eneste som ble så ille som forventet, var løpingen. Men det skyldes dårlig interval trening fra min side.

Lenke til kommentar

Vel. Litt samme som jeg tror da. Det med intervalltrening er jeg ikke noen mester på selv, men har kjørt alt fra 10-30 minutter på tredemølle med 2% helling og ca 10 km/t.

 

Håper det er en begynnelse i hvertfall.

 

men må dra gjennom full test et par ganger, selv om det er tungvint for min del mht avstander mellom svømmehaller, treningsstudioer etc etc.

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
:) Hører mange sier at det er forskjell på tredemølle og løping på gulv, men dum som jeg er, trodde jeg at løping er løping. Riktignok kommer opp/ned i tillegg, men klarer man noen km på rullingsen, burde man i hvertfall ha litt forutsetninger for å klare løpstesten med nogenlunde grei karakter?
Lenke til kommentar
Ahahaha! Hadde det bare vært så vel :p Å nei du. Er nok fortsatt noen dager igjen :D

Dvs rett rundt ei uke til med nerver.

 

Har du forresten fått den SMS'n jeg nevner tidligere?

Den SMS'n er i forbindelse med Samordna opptak. Det var noe du krysset av for da søknaden ble sendt. Du kommer til å få beskjeder om frister som f.eks: siste mulighet for å endre rekkefølge, når opptaket er klart og når siste frist for å si ja til skoleplass er. Ikke noe med PHS, men SO. Da løper jeg på eksamen. Bare en igjen etter denne. blææ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Da er det ingen fare for at du stryker i allefall. Sist gang jeg løp på tredemølla fyrte jeg vel opp 11 km/t uten noe helling og holdte på i 10 minutter, var helt ferdig. Hadde aldri klart 20 minutter.

Jeg klarer intervaller på 10% helling over 31 minutter, da klarer du også det :) For å si det sånn.. kondisen min er ikke den beste. Er helt ferdig når de 31 minuttene har gått, men får det da til, så jeg tror du klarer det fint med litt disiplin :D

Lenke til kommentar
:) Hører mange sier at det er forskjell på tredemølle og løping på gulv, men dum som jeg er, trodde jeg at løping er løping. Riktignok kommer opp/ned i tillegg, men klarer man noen km på rullingsen, burde man i hvertfall ha litt forutsetninger for å klare løpstesten med nogenlunde grei karakter?

 

Du skal ikke undervurdere tredemølle Rune :p Hadde aldri trent noe hele mitt liv og etter litt over et halvt år med mye mølle løping fikk jeg toppkarakter på løpetesten på skolen (pre-phs-feberen pleide jeg å få 3). Jeg syns ikke det er spesielt hardere å løpe "vanlig" enn på mølle. En ting du bør passe på med mølla er at det blir mye ensformig belastning. Jeg fikk betennelse og har blant annet måtte gå til innkjøp av to nye sko samt å varriere kondisjonstreningen mer.

Lenke til kommentar
Fortsatt vil jeg sjekke pm ut august. Det er fordi jeg vil gjerne at de av dere som kommer inn, sender meg en melding... for jeg vil vite om de faste leserne og de aktive på tråden blir mine fremtidige kolleger...

 

Hva med meg og Aleks?! Jeg personlig har jo vært fast leser i ca. 1,5 år. Hva med oss?! Hvor skal vi sende PM til høsten? Jeg søker om 3-4 år første gang. Aleks er jeg ikke sikker på, men jeg er rimelig sikker på at han søker når han kvalifiserer til å søke. Bare en sånn liten shout fra oss småttiser :p

 

Jeg SKAL inn til neste år wildwolf, så da kan du pm'e meg! haha :p (i overkant optimistisk).

Neida, men tror ikke vi trenger å bekymre oss :) Har kommet flere hyggelig politistudenter hit som hjelper til,

selvom det ikke blir det samme uten gode gamle politistudent :innocent:

 

Edit: Har foresten vært litt fraværende i det siste pga flytting, eksamen osv men nå har jeg lest meg grundig opp og er tilbake! haha :)

Endret av Chaalex
Lenke til kommentar
Godt å se at man ikke er alene som "om-noen-år-søker" :D

 

Ser nå at det straffer seg å slacke på VGS :(

 

 

Du er ikke alene om det nei:) Jeg har lest dette forumet lenge, men har ikke skrevet noe før.. skal også søke om noen år...

 

Lykke til alle som har opptak om dagen.. spennende å følge med dere :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er mitt opptak over for i år. Siden jeg strøk på svømmingen, så fikk ikke jeg beskjed om når jeg skulle møte på intervju etter de fysiske testene, slik som er vanlig. 19.30 på kvelden kom det en telefon der jeg ble invitert til intervju. Da hadde jeg allerede begynt å planlegge de vell 30 mila hjem igjen. Intervjuet gikk med blandede følelser. Fikk spm som "hvordan ser du på narkotika-salget i Norge", "hva synes du om straffenivået" etc. Var en del vanskelige spm som dukket opp. Satt inne litt over 20 min. Vedkommende som kom bak meg satt inne litt over 10 min, merkelig synes jeg.

Alt i alt så var opptaket hyggelig. Man møter mange hyggelige mennesker å prate med, og det var en koselig atmosfære.

Fikk på slutten 2-3 min å selge meg på, pratet da om hvor hardt jeg hadde jobbet på vgs for å få de nødvendige karakterene for å komme inn tidlig.

Ellers så er intervju-situasjonen en erfaring man kommer til å ha i lang tid fremover. Tror jeg er herda mot fremtidige jobb-intervju en stund :D

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til dagene der enkelte av dere har fått svar, mens andre ikke har fått noe konvolutt i det hele tatt. Det er ofte et spenn på noen uker fra første til sistemann får svar.

 

Om dere trodde det var ille å vente på innkallingen til opptak, har dere en fin tid i vente.. :)

 

Bortsett fra at alle får samtidig i år. 20.juli :)

Samordnet opptak...

 

Men husker godt det kjøret det var å sjekke postkassene i fjor.. og om man hadde fått et stort eller lite brev.. MYE bedre denne gangen :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...