Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen som jeg gruer meg til intervjuet egentlig. Hvordan ville du fordelt ressursene til politiet? Ganske vanskelig spørsmål å ta på sparket.. Hvor lenge varte intervjuet ditt? Vet at dette kan variere en del, men hørt at det er ca. 15 til 30 min ++ ?

 

Ring justis-knut å spør om råd! :D

 

helgardere ved å si "Det har jeg ikke kompetanse til å svare på" Sikker vinner

 

haha

Lenke til kommentar
Faen som jeg gruer meg til intervjuet egentlig. Hvordan ville du fordelt ressursene til politiet? Ganske vanskelig spørsmål å ta på sparket.. Hvor lenge varte intervjuet ditt? Vet at dette kan variere en del, men hørt at det er ca. 15 til 30 min ++ ?

 

Det var ikke helt enkelt nei, men som de fleste sier her så forløp intervjuet mer som en samtale så jeg ga vel egentlig ikke noe definitivt svar til å begynne med, men vi konkluderte humoristisk opp til slutt med "litt til alt" :D

 

Mitt intervju varte ca en halvtime tror jeg. De sa på forhånd 15 min til 30 min, men ble altså sittende en stund jeg, men tida går veldig fort da!

Endret av msorli
Lenke til kommentar

Til msorli:

 

Studenter etter GU1 kan få sommerjobb. Særlig gjelder dette distriktene i mer perifere områder. De fleste foretrekker GU2 da de har noe mer "kjøtt på beinet". I byer som f.eks. Oslo vil man ikke kunne få jobb i det hele tatt før endt GU3 med gyldig vitnemål.

Endret av Rampelyset
Lenke til kommentar

Jippi! Bestod fysisk idag, 16 poeng totalt. :D Sant som en nevnte tidligere her, presterer bedre på opptaket enn man tror. Regnet med 20 poeng før jeg gikk inn. Fy fela den løpetesten var værre en forventet, og jeg forventet det værste. Nå skal det sies at kondisen min ikke er på topp. Når har du opptak Rune?

Lenke til kommentar

Rune Røyk har opptak den 11/6, på 32 års dagen til kompisen min :p

 

Meg og petramco, begge i Kr.sand

 

For ikke å glemme: Gratulerer med vel overstått opptak og ikke minst 16 poeng.

 

Du vil ikke røpe poenga/resultat pr test da, så en stakkar kan grue seg enda mer :dribble:

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Hallo folkens!!!

 

Kjenner presse øker på meg nå!!

Jeg skal i ilden til mandag...Håper jeg greier dette altså!! Veldig bra motivasjon å lese innleggene på denne siden for min del i hverfall..Mye bra her må jeg si. Tok svømmetesten i dag, må si jeg kjenner på kroppen at jeg har svømt i dag ja......puh....

 

Lykke til alle som ikke har vært på opptak ennå..

Lenke til kommentar
Rune Røyk har opptak den 11/6, på 32 års dagen til kompisen min :p

 

Meg og petramco, begge i Kr.sand

 

For ikke å glemme: Gratulerer med vel overstått opptak og ikke minst 16 poeng.

 

Du vil ikke røpe poenga/resultat pr test da, så en stakkar kan grue seg enda mer :dribble:

 

Muhaha... Jeg har på følelsen at du vil stå med glans Rune;)

 

Svømming: 3

Hang-ups: 4

Benk: 1

Lengde: 2

Løp: 6

Lenke til kommentar
Leste denne nyheten på politi.no (får tilsendt nyhetsbrev). Hvilke studenter er det som kan få sommerjobb? Holder det med GU1 eller er sommerjobb forbeholdt de som er ferdig med praksisåret?

 

Ja vi er flere Gu1-studenter som har fått sommerjobb i år. Men det er sant som rampelyset sier at det stort sett er i de mindre distriktene Gu1-studenter ansettes.

 

Selv skal jeg snart ut i sommerjobb i et mellomstort politidistrikt nordpå. Gleder meg stort og har aldri vært så negativ til sommerferie før:P Blir spesielt å gå ut i tilnærmet full politijobb etter kun 1 år på skolebenken, men det kommer til å bli utrolig spennende og veldig lærerikt!

 

Så tenk på det folkens; om kun et år kan det være sommerjobb i politiet som venter dere! :)

Endret av bennial
Lenke til kommentar
Leste denne nyheten på politi.no (får tilsendt nyhetsbrev). Hvilke studenter er det som kan få sommerjobb? Holder det med GU1 eller er sommerjobb forbeholdt de som er ferdig med praksisåret?

 

Ja vi er flere Gu1-studenter som har fått sommerjobb i år. Men det er sant som rampelyset sier at det stort sett er i de mindre distriktene Gu1-studenter ansettes.

 

Selv skal jeg snart ut i sommerjobb i et mellomstort politidistrikt nordpå. Gleder meg stort og har aldri vært så negativ til sommerferie før:P Blir spesielt å gå ut i tilnærmet full politijobb etter kun 1 år på skolebenken, men det kommer til å bli utrolig spennende og veldig lærerikt!

 

Så tenk på det folkens; om kun et år kan det være sommerjobb i politiet som venter dere! :)

Hehe, gikk nesten kaldt nedover ryggen min når jeg leste siste setningen der ;O

Lenke til kommentar
Leste denne nyheten på politi.no (får tilsendt nyhetsbrev). Hvilke studenter er det som kan få sommerjobb? Holder det med GU1 eller er sommerjobb forbeholdt de som er ferdig med praksisåret?

 

Ja vi er flere Gu1-studenter som har fått sommerjobb i år. Men det er sant som rampelyset sier at det stort sett er i de mindre distriktene Gu1-studenter ansettes.

 

Selv skal jeg snart ut i sommerjobb i et mellomstort politidistrikt nordpå. Gleder meg stort og har aldri vært så negativ til sommerferie før:P Blir spesielt å gå ut i tilnærmet full politijobb etter kun 1 år på skolebenken, men det kommer til å bli utrolig spennende og veldig lærerikt!

 

Så tenk på det folkens; om kun et år kan det være sommerjobb i politiet som venter dere! :)

Hehe, gikk nesten kaldt nedover ryggen min når jeg leste siste setningen der ;O

 

Hehe, det som var meningen. ;)

Endret av bennial
Lenke til kommentar
Fortsatt vil jeg sjekke pm ut august. Det er fordi jeg vil gjerne at de av dere som kommer inn, sender meg en melding... for jeg vil vite om de faste leserne og de aktive på tråden blir mine fremtidige kolleger...

 

Hva med meg og Aleks?! Jeg personlig har jo vært fast leser i ca. 1,5 år. Hva med oss?! Hvor skal vi sende PM til høsten? Jeg søker om 3-4 år første gang. Aleks er jeg ikke sikker på, men jeg er rimelig sikker på at han søker når han kvalifiserer til å søke. Bare en sånn liten shout fra oss småttiser :p

 

Vi som fortsatt har et par år igjen av skolen vil være tilgjengelig en god stund framover. Så vi skal prøve å hjelpe så godt vi kan. :) (Men å ta over for politistudent blir som å hoppe etter Wirkola! :p)

 

Uansett, tråden skal bestå! :)

Endret av bennial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...