Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Phs i Oslo ligger jo i Oslo, så her er det tilbud så det holder. På skolen er det vanlig at studenter selv oppretter ulike interessegrupper (løping, klatring, spinning, pistolskyting, ulike ballspill m.m).

 

Phs Oslo ligger under OAS, man har muligheter her og.

 

Men jeg mistenker at friluftstilbudene er "noe" bedre i Bodø enn her i Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på dette med nemdene jeg. Jeg skal til nemd 2. Er det noen som kan svare om det er den nemden med flest kvinner i?

 

Har hørt at det er 3 kvinner og en mann i en nemd og 3 menn og 1 kvinne i en. Noen som har vært inn og som kan svare?

 

Dette gjelder Oslo:-)

Lenke til kommentar
Lurer litt på dette med nemdene jeg. Jeg skal til nemd 2. Er det noen som kan svare om det er den nemden med flest kvinner i?

 

Har hørt at det er 3 kvinner og en mann i en nemd og 3 menn og 1 kvinne i en. Noen som har vært inn og som kan svare?

 

Dette gjelder Oslo:-)

 

Høres ikke ut som det stemmer helt. Jeg kan bare svare for nemd 2 - der var det likt fordelt. To menn og to kvinner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Nei, var ikke den jeg mente, på den jeg har sett er det en instruktør som forklarer hvordan øvelsen skal utføres, så en som utfører den.

Har sett en slik en i forbindelse med trening til militæret, sikker på at det ikke er en du fant på mil.no, da?

Lenke til kommentar
Lurer litt på dette med nemdene jeg. Jeg skal til nemd 2. Er det noen som kan svare om det er den nemden med flest kvinner i?

 

Har hørt at det er 3 kvinner og en mann i en nemd og 3 menn og 1 kvinne i en. Noen som har vært inn og som kan svare?

 

Dette gjelder Oslo:-)

 

Høres ikke ut som det stemmer helt. Jeg kan bare svare for nemd 2 - der var det likt fordelt. To menn og to kvinner.

 

 

Skal til nemd 2 i morgen kl15 =)

 

Fikk du noe å bryne deg på ? Hva spurte de om ?

Lenke til kommentar

Da var de fysiskte prøvene over for min del. Her er resultatene av dem:

 

Dykking: Bestått (to forsøk)

Svømming: Ikke bestått (3:02)

Kroppsheving: 14 rep, karakter 2

Benkpress: 13 rep, karakter 2

Spenst: 2,49 meter, karakter 3

kondisjon: karakter 5 (3 meter fra 4)

 

Til tross for stryken på svømmingen, så gikk jeg videre til intervju i dag. Så hadde nok gitt et positivt inntrykk:)

Lenke til kommentar
Da var de fysiskte prøvene over for min del. Her er resultatene av dem:

 

Dykking: Bestått (to forsøk)

Svømming: Ikke bestått (3:02)

Kroppsheving: 14 rep, karakter 2

Benkpress: 13 rep, karakter 2

Spenst: 2,49 meter, karakter 3

kondisjon: karakter 5 (3 meter fra 4)

 

Til tross for stryken på svømmingen, så gikk jeg videre til intervju i dag. Så hadde nok gitt et positivt inntrykk:)

 

Flott jobbet Graff! Sikkert godt å være ferdig med det fysiske ;)

 

Lykke til på intervjuet!

Lenke til kommentar

Ja gratulerer med det, Graff. Kjenner nervene kommer for min del. Bare en uke til jeg skal nedover, og har blandede følelser. Er veldig glad for de som har bestått / kommet videre, og er i hvertfall tre jeg vet om så langt ;)

 

Begynner å føle et lite press nå.

 

Forresten: Er det flere enn meg som har fått en sms der det står noe ala "Du vil i løpet av opptaksperioden motta inntil 8 sms."? Hva faen er det for noe :p

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Forresten: Er det flere enn meg som har fått en sms der det står noe ala "Du vil i løpet av opptaksperioden motta inntil 8 sms."? Hva faen er det for noe :p

 

Har ikke fått noe, men går ut fra at det har noe med at PHS er med i SO nå, og du vil sikkert få sms om når du kan sjekke studietilbud på so.no :)

 

Kjenner det på kroppen jeg også at det nærmer seg. Om en uke løper jeg sikkert løpetesten og banner høyt inni meg :)

Lenke til kommentar
Hehe. Inni deg? Tror det kommer til å være lyn og torden i flere meters radius rundt meg gitt :) En ting er sikkert. Jeg tror jeg må spenne bein på deg hehe. Neida, bare kødder.

 

Haha, kan vel si jeg gru-gleder meg :) Blir artig å se deg i aksjon Rune! Hvordan ligger du an på de forskjellige testene?

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du har sett Free Willy? Der har du farge, konsistens og størrelse. (Kan også assosieres med Onslow i Høy på Pæra). Deretter kan du legge til en struts som svømmer, gammelsmurfen i benkpress :)

 

Neida. Helt ærlig så ligger jeg nok i grenseland tenker jeg :) Men må bare prøve i hvertfall. Skal ut og trene som bare F i dag før jeg reiser på jobb, for JADDA. Hurpa av en sjef har satt meg på nattevakter fra i kveld frem til tirsdag for å være sikker... og 12 netter til riktignok...

 

Skal svømme, løpe og løfte med 39 i feber, snørra rennende og halsen som et sagverk :p Blir riktig bra det.

 

Men som en sa til meg i går: "Kan du se til helvete å holde kjeft?? Du klarer dette!". Og ja. Jeg klarer dette. :) Og håper alle andre her inne kommer inn på PHS!

 

P.s. Ligger an til 20P, og får være fornøyd med det

 

 

Forfølgelse av motorvogn

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Mandag blir min siste arbeidsdag før opptaket, kommer meg ned til Kristiansand i god tid på onsdagen :)

 

Blir svømming og litt styketrening her i dag. Men tror jeg skal ta det rolig etter helga. Ligger nok ikke så langt unna 20 poeng jeg heller, men med god motivasjon og høyt press på opptaket satser jeg på at dette går fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...