Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Men det du skriver her underbygger ikke påstanden din. Du bare slenger ut flere påstander.

Nei, jeg påpeker at de å tjene til livets opphold ved å utpresse penger fra andre anser jeg ikke som å "jobbe"

Du kan ikke bare omdefinere ord etter egne følelser. Politiet jobber. Enten du liker det de gjør eller ikke, så jobber de. Men jeg skjønner jo at du nå bare er desperat etter en utvei etter at jeg satte deg fast. Jeg ser jo også at du ikke klarer å bestemme deg for hva du faktisk mener, for litt under her forandrer du plutselig på påstandene dine igjen. Morsomt.

 

Det finnes sikkert enkelte som mangler motivasjon for å jobbe, men for å bli politi må man først gjennom fysiske og psykiske tester, og så må man gjennom tre år med teori, praksis og fysisk trening og kontinuerlig testing.

 

Å bli politi er altså noe som tilsier en svært aktiv hverdag. Det vil si at de som ikke er motivert uansett ikke vil fullføre, og vil aldri bli politi.

La "creme de la creme" av det norske samfunn med andre ord?

Hvorfor prøver du å endre tema? Jeg påpeker at de som vil bli politi søker seg inn på et fysisk krevende studium som også innebærer mye teori og praksis.

 

Så det du skriver er beviselig feil. Dersom det du skrev var riktig, måtte politutdannelsen være noe for latsabber, noe det ikke er siden det er svært intens teori, praksis, og fysiske tester.

Om det er beviselig feil, bør du bevise det.Att opptakskravene er det du anser som krevende, betyr relativt lite om man på andre enden har utsikter til en bra betalt jobb hvor man ikke må jobbe hardere enn enhver annen Statsansatt (altså lite)

Jeg har bevist det alt. Politiyrket er ganske dårlig betalt, og det gir ingen mening at noen skal slite seg gjennom tre år med fysiske og psykiske tester, praksis og tung teori, bare for å late seg etterpå.

 

Men så prøver jo du deg på en stråmann, og nevner bare opptakskravene. Jeg påpekte at selve studiet krever mye både fysisk og psykisk. En latsabb ville aldri orke å dra seg gjennom dette.

 

Den nyutdannede er således topp motivert, og selv om motivasjonen kanskje forsvinner litt etter hvert er det beviselig blank løgn at alle politifolk lider av mangel på motivasjon.
Før du beviser det, bør du helst vise hvor jeg har påstått at "alle politifolk lider av mangel på motivasjon." Tvert imot, jeg sier at de generelt er motivert for å jobbe så lite som mulig, på LIK linje med alle andre Statsansatte.

Nei, luringen, det du skrev var:

 

"Det vil kreve at Politiet begynner å jobbe for lønna. Usannsynlig."

 

Altså påstår du at de ikke vil jobbe i det hele tatt, noe som ikke gir mening når man ser på hva slags studier de må gjennom for å bli politi.

 

De nyutdannede er beviselig topp motiverte. Men nå vet jeg tilfeldigvis også at erfarne politifolk elsker jobben sin, og den aktive hverdagen den innebærer.

Har jeg sagt at alle Politimenn er "dårlige" personer? Om du har den oppfattning tar du feil, Politimenn begynner som oftest i god tro om at de skal gjøre en viktig tjeneste for andre (som de fleste andre Statsansatte i andre deler av byråkratiet). Etter en stund oppdager de at glansbildet ikke stemmer overens med virkeligheten, men fortsetter da likevel av diverse grunner ikke minst betalingen per effektiv arbeidstime.

Igjen, så var det du skrev følgende:

 

"Det vil kreve at Politiet begynner å jobbe for lønna. Usannsynlig."

 

Du hadde ikke med noen forbehold. Dette var påstanden din. Jeg forholder meg til det du faktisk skriver.

 

Jeg påpekte også at jeg vet at mange erfarne politifolk elsker jobben sin, blant annet nettopp fordi den er en aktiv og uforutsigbar. Dette hoppet du glatt over og prøvde å slingre deg unna dine egne påstander.

 

Du er herved avslørt. Du kaster bare ut påstander du tar ut av løse luften.

Eh, avslørt i hvilke henseende? Problematikken med motivasjonen og effektiviteten blandt Statsansatte byråkrater er vel noe av det mest velkjente fenomenet innen Statlig drift av hva som helst.

Statsansatte byråkrater må ikke gjennom en fysisk og psykisk krevende utdannelse som siler ut de som ikke er godt nok motivert. Igjen er du avslørt.

 

PS. Dette sklider litt bort fra DLD, selv om mitt poeng var at kan se på DLD som ett forsøk på å få redusert arbeidsmengden for Politifolk.

Men det vil den jo ikke gjøre i det hele tatt. Tvert imot vil politiet aldri ha nok ressurser til å få fullt utbytte av DLD. DLD vil gi politiet mye mer å gjøre! Det blir enorme mengder data de må tråle gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig DLD er grunnen til politiet har søkt aktivt for stillinger i data avd deres ? ser stadig annonser for stillinger der..

 

Jeg tror uansett hvor mye vi slåss imot DLD vil det gå igjennom, Norge er rikt land og med penger kommer makt spill samt korrupsjon..

Aspenes har ikke engang fått inn nok penger til å gå til sak selv i et så rikt land som Norge.

Lenke til kommentar

Aspenes har fått særdeles lite medieomtale og. Synes nesten det virker som om mediene har lyst på DLD.

 

Hvis du går lenger i det innlegget hadde det tatt 2min til noen kalte deg konspirasjon gærning eller lignende.

 

Media er kjøpt & betalt..

 

Se på Ron Paul i USA og media sin nærmest black-out mot han..

Lenke til kommentar

Ron Paul's situasjon i USA har lite med DLD i Norge å gjøre

 

satt det ikke i noe kontekst med Norge, satt det i kontekst med hvordan media styres.

 

Tror ikke vi trenger å se helt til USA for å se et manipulativt media; det er vel en grunn til at DLD var så kortlivet i norske aviser; og at enkelte aviser nærmest droppet å rapportere det.

 

Ingen er vel heller uenig i at media i Norge har en vendetta mot FrP.

Lenke til kommentar

PST har nok drevet med slik overvåking lenge i det skjulte, og når de nå ber om formell "tillatelse" så er det fordi de vet at det ikke kan stoppes.

Dette er forøvrig i tråd med det jeg skrev allerede før DLD ble vedtatt, nemlig at de er ikke ute etter å ta kriminelle, men å gjøre oss alle til "kriminelle"

All kritikk av regjeringen eller regjeringens politikk, eller kritikk av andre politikere og statsetater inkl politiet selv blir forbudt,

 

All slik kritikk av regjeringen, politiske partier, politikere, myndighetspersoner, politifolk osv vil bli tolket av politiet som trusler eller hatefulle ytringer.

Hatefulle ytringer, trusler og mobbing mot de politisk ukorrekte som ikke vil underordne seg dette terrorregimet vil derimot bli tillatt, og om ikke lenge så vil det også bli tillatt å drepe disse politisk ukorrekte "terroristene"

Lenke til kommentar

Håpløst. Ytringsfrihet meg mitt i rævva.

 

"Hatefulle ytringer", hva er det? Og hvor går grensen mellom "hatefulle ytringer" og krass kritikk og sikkert etterhvert helt vanlig kritikk?

Bare å spørre seg hva det neste blir, DLD er ikke innført engang (i hvert fall ikke offentlig), og man begynner allerede å mase etter mer overvåkning.

 

Stasi-Norge, hipphipp hurra, hurra, hurra!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ingen grenser mellom "hatefulle ytringer" og enhver form for kritikk. Det er det som er meningen.

Vi er alle kriminelle og terrorister i regjeringens og politiets øyne, inntill det motsatte er bevist og det er vi som selv som må bevise det, og det er selvsagt umulig om politiet har bestemt seg for å beskylde oss for noe.

Det er dette som var meningen med DLD hele tiden, alt snakk om begrenset lagringstid og fire års fengsel osv, fra politikerne og politiet var bare for å lure folk til å akseptere DLD, og nå er det for sent, DLD er allerede vedtatt.

 

Det vi ser nå er at de "konspirasjonsteoriene" som jeg har blitt beskyldt for å komme med nå i flere år, i ganske raskt tempo er i ferd med å bli virkelighet.

Lenke til kommentar

Det er ingen grenser mellom "hatefulle ytringer" og enhver form for kritikk. Det er det som er meningen.

Vi er alle kriminelle og terrorister i regjeringens og politiets øyne, inntill det motsatte er bevist og det er vi som selv som må bevise det, og det er selvsagt umulig om politiet har bestemt seg for å beskylde oss for noe.

Det er dette som var meningen med DLD hele tiden, alt snakk om begrenset lagringstid og fire års fengsel osv, fra politikerne og politiet var bare for å lure folk til å akseptere DLD, og nå er det for sent, DLD er allerede vedtatt.

 

Det vi ser nå er at de "konspirasjonsteoriene" som jeg har blitt beskyldt for å komme med nå i flere år, i ganske raskt tempo er i ferd med å bli virkelighet.

 

Strengt tatt er det vell ikke noen av konspirasjonsteoriene dine som har blitt virkelighet, men det er forsovet greit det ;)

Lenke til kommentar

Håpløst. Ytringsfrihet meg mitt i rævva.

 

"Hatefulle ytringer", hva er det? Og hvor går grensen mellom "hatefulle ytringer" og krass kritikk og sikkert etterhvert helt vanlig kritikk?

Bare å spørre seg hva det neste blir, DLD er ikke innført engang (i hvert fall ikke offentlig), og man begynner allerede å mase etter mer overvåkning.

 

Stasi-Norge, hipphipp hurra, hurra, hurra!

 

Nå synes jeg at du skal være litt forsiktig med hva du sier her, ellers vil PST komme og fengsle deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...