Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For et SINNSYKT digg spill! :D

Nettopp ferdig, det tok meg forøvrig 19-timer, og jeg kan ikke skryte mer av Kojimas mesterverk. Lett det beste spillet i serien, spesielt gameplaymessig. (historie har Kojima truffet med hver iterasjon etter min mening)

Spillet treffer på alt, men det er en ting som virkelig skiller seg ut: Det er rett og slett det stiligste spillet noen gang laget! Snakes bjeffende røykestemme er jo barsk som få, men det som er spesielt med 4ern er at cut-scenes og dialog er ENDA tøffere enn sine forgjengere på alt som heter koreografi, manus og generell stil. Spillet er bare så utrolig kult :D:love:

 

Og for en fantastisk måte å oppsummere Snakes fortelling på! Virkelig en verdig avskjed, dog utrolig melankolsk og bittesøt. (jeg ble fysisk dårlig når Snake skulle ta livet av seg, selv om jeg egentlig "visste det måtte komme)

 

Jo men likevel, når han avslører seg som han gjorde, må vi tro ham på hans ord? Dessuten skiftet jo nametaggen hans fra Liquid til Ocelot etter han hadde fortalt om psykoterapien og skuespillet ...

 

Men for all del, kan godt hende jeg har misset noe ...

 

Jeg tror Liquid Ocelot blir mer og mer forvirret ettersom han får skambank av Snake. Han er egentlig Liquid ("brother!" sier vel sitt om det?), men med innslag av Ocelot. Schizofren kan du vel nesten kalle ham/de ;)

 

I bossfighten begynner vel fyren som Liquid Ocelot, mest Liquid altså, med samme CQC-moves som Liquid bruker i enern. Så tar Ocelot over, jeg følte jeg hadde sett en del av movesa i Snake Eater.

 

Slik jeg forstod det gjorde Ocelot alt han kunne for å BLI Liquid. (Husker ikke hvorfor akkurat nå ...) Dette pga. noe Big Boss sa i slutten av 4ern, alà : Ocelot gjorde det han kunne for å bli Liquid, og ble egentlig det, men det er umulig å helt endre identitet.

Lenke til kommentar

Jeg er i begynnelsen av Act2, hvor man hjelper rebellene å motstå et ambush angrep som raiden/Jack advarer deg mot like før på radioen. Når jeg er ferdig med ambushen kommer det en lang cutscene der du møter apen og den tar sigaretten din osv. Men da jeg begynner å spille igjen er Snake skikkelig stiv og støl, og ser ut som han skal krepere, stresslevelen er rundt 70-80% hele tiden. Er det noe eg kan gjøre for å fikse han opp, eller skal han være stiv og støl, ettersom han er gammel....?

Lenke til kommentar
Jo men likevel, når han avslører seg som han gjorde, må vi tro ham på hans ord? Dessuten skiftet jo nametaggen hans fra Liquid til Ocelot etter han hadde fortalt om psykoterapien og skuespillet ...

 

Men for all del, kan godt hende jeg har misset noe ...

 

Jeg tror Liquid Ocelot blir mer og mer forvirret ettersom han får skambank av Snake. Han er egentlig Liquid ("brother!" sier vel sitt om det?), men med innslag av Ocelot. Schizofren kan du vel nesten kalle ham/de ;)

 

I bossfighten begynner vel fyren som Liquid Ocelot, mest Liquid altså, med samme CQC-moves som Liquid bruker i enern. Så tar Ocelot over, jeg følte jeg hadde sett en del av movesa i Snake Eater.

 

Slik jeg forstod det gjorde Ocelot alt han kunne for å BLI Liquid. (Husker ikke hvorfor akkurat nå ...) Dette pga. noe Big Boss sa i slutten av 4ern, alà : Ocelot gjorde det han kunne for å bli Liquid, og ble egentlig det, men det er umulig å helt endre identitet.

 

Slik jeg skjønte det var Ocelot aldri Liquid. Det hele var et skuespill nøye planlagt av Big Boss og Ocelot selv, for å lure The Patriots. Ocelot gjennomgikk psykoterapi for å kunne inntre i rollen som Liquid på mest mulig troverdig måte. Når, som du også beskriver selv, kampen nærmer seg slutten er det ingen vits for Ocelot å fortsette skuespillet, og han avslører det hele.

 

Husk at Ocelot og Big Boss aldri var ”slemme”, de var med å starte The Patriots i god tro på at dette skulle hjelpe menneskeheten. Når Zero utnyttet systemet til egen vinning, altså for å oppnå makt, innså Big Boss og Ocelot at de måtte ta knekken på systemet de hadde vært med på å skape.

 

Dette fant de ut lenge før Ocelot valgte å få Liquids arm transplantert. Alt var nøye planlagt, selv det at Ocelot drepte DARPA chief (Sigint), var planlagt.

 

Snake kan egentlig takke Ocelot for at alt gikk så bra som det gjorde :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Det er slettes ikker sikkert at dette var noe Kojima hadde planlagt fra starten av. At han faktisk ville at Ocelot skulle bli Liquid for å gjøre historien mer interessant. Uansett kan jo stemmen forsvares med at psykoterapien også inneholdt undervisning imitasjonsteknikker :)

 

En ting er sikkert, Ocelot var egentlig loyal mot Big Boss og en grei kar :thumbup:

Lenke til kommentar
Vanskelig å si. Det er slettes ikker sikkert at dette var noe Kojima hadde planlagt fra starten av. At han faktisk ville at Ocelot skulle bli Liquid for å gjøre historien mer interessant. Uansett kan jo stemmen forsvares med at psykoterapien også inneholdt undervisning imitasjonsteknikker :)

 

En ting er sikkert, Ocelot var egentlig loyal mot Big Boss og en grei kar :thumbup:

 

Kan ikke helt se for meg Ocelot som en grei kar der han kommanderer soldatene sine til å drepe så mange som de gjorde i slutten av Act 3! Hvordan kan man drepe så mange hvis man egentlig skal være snill?

 

Selv om jeg skjønner poenget ditt med hvorfor Ocelot oppførte seg som han gjorde!

 

Men snill er jeg ikke helt med på, hehe

Lenke til kommentar

En ting jeg kom til å tenke på...fikk vi egentlig noe svar på hvordan Vamp kan løpe på vannet i MGS2? Det kan ikke jeg huske å ha fått med meg, greit nano machinene hans gjør slik at kroppen hans regenererer mye fortere enn vanlig, men det skulle jo ikke ha noe å si for evnen hans til å gå på vannet...

Lenke til kommentar
Mennesker kunne ha løpt på vannet om vi hadde ganget styrken i bena med 8 og kunne løpt 60km/t eller noe slikt. Regner med at det er slik han gjør det.

 

Og slik som Vamp hopper rundt og løper virker det realistisk.

 

Ja, Geparder løper på vannet hele tiden!

 

Sant det, jeg så en her om dagen da jeg stilte inn lyden på PC-anlegget mitt ...

 

 

Lenke til kommentar
Mennesker kunne ha løpt på vannet om vi hadde ganget styrken i bena med 8 og kunne løpt 60km/t eller noe slikt. Regner med at det er slik han gjør det.

 

Og slik som Vamp hopper rundt og løper virker det realistisk.

 

Ja, Geparder løper på vannet hele tiden!

 

Jeg vet ikke om du er seriøs eller whatever, men Geparder er ikke mennesker. Jeg vet ikke om du vet det men geparder løper på fire bein, og kan sammenlignes med en katt bare mye større, altså ganske annerledes en et menneske.

 

Agg: tenkte ikke på den. Tbh har jeg ikke peiling.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar
Mennesker kunne ha løpt på vannet om vi hadde ganget styrken i bena med 8 og kunne løpt 60km/t eller noe slikt. Regner med at det er slik han gjør det.

 

Og slik som Vamp hopper rundt og løper virker det realistisk.

 

Ja, Geparder løper på vannet hele tiden!

 

Jeg vet ikke om du er seriøs eller whatever, men Geparder er ikke mennesker. Jeg vet ikke om du vet det men geparder løper på fire bein, og kan sammenlignes med en katt bare mye større, altså ganske annerledes en et menneske.

 

Agg: tenkte ikke på den. Tbh har jeg ikke peiling.

 

Godt spørsmål. Det var ment som en spøk. Pluss et lite stikk i siden til din skråsikkerhet på at mennesker kunne løpt på vannet hvis....

 

Jeg er forøvrig klar over at Geparder ikke er mennesker. Jeg vet også at de har fire bein, og kan sammenlignes med en katt. Det at de var større enn en katt var jeg ikke klar over. Takk for nyttig informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...