Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^ Skal prøve det jeg og, etter jeg blir ferdig med The Boss Extreme og kjøre meg opp igjen fra Liquid Easy (har så lyst til å starte på det letteste nå, har bare kjørt Big Boss Hard og The Boss Extreme) Er på Act 3. Er ikke så utrolig vanskelig egentlig. Brukte riktignok våpen på The Frogs, men ingen health items eller deaths på de. Tok så vidt damage.

 

Laughing Octopus var piss enkel. Herregud.

 

Åh? Jeg gruer meg til Laughing Octopus allerede.

Skal bli vanskelig å ta henne bare med stun grenades og tranquiliser tror jeg.

 

Hvorfor selger ikke Drebin ammo til tranquiliser-våpnene??? Jeg trenger seriøst mer ammo til min elskede mosin nagant!

Lenke til kommentar
^ Skal prøve det jeg og, etter jeg blir ferdig med The Boss Extreme og kjøre meg opp igjen fra Liquid Easy (har så lyst til å starte på det letteste nå, har bare kjørt Big Boss Hard og The Boss Extreme) Er på Act 3. Er ikke så utrolig vanskelig egentlig. Brukte riktignok våpen på The Frogs, men ingen health items eller deaths på de. Tok så vidt damage.

 

Laughing Octopus var piss enkel. Herregud.

 

Åh? Jeg gruer meg til Laughing Octopus allerede.

Skal bli vanskelig å ta henne bare med stun grenades og tranquiliser tror jeg.

 

Hvorfor selger ikke Drebin ammo til tranquiliser-våpnene??? Jeg trenger seriøst mer ammo til min elskede mosin nagant!

Lurte faen meg jeg og på. Får ikke kjøpt Mk. 2 ammo D:

Lenke til kommentar
I kjelleren etter The Frogs angrep meg og resten av Rat Patrol 01 fant jeg et eller annet item, Frog Statue eller hva nå faen det var. Husker ikke helt hva som stod. Jeg finner den ikke igjen i inventoryen min. Noen som vet hva det var for noe?

 

Quoted for the hell of it.

Nokon som veit?

 

Solar Gun - Collect the five statues (those of the four Battle Beauties and the Frog Soldier/Haven Troopers in stage 1) using non-lethal means on their respective idols

 

Holder på med den, pluss den med å ikke utløse en eneste alert-fase. Irriterende vrient. Jeg har elendig timing på steder jeg må poppe fram hodet mitt og skyte de med MK.2'en min.

Endret av Kajo2k
Lenke til kommentar
jeg fikk kjøpt Mk. 2 ammo fra drebin. Måtte kjøpe en drøss når jeg skulle ta Raging Raven med tranq gun... ingen hadde fortalt til meg at jeg bare behøvde å bruke tranq gun i andre fasen.

 

What? Hvorfor får ikke jeg kjøpe det av han?

 

Her sitter jeg og skal ha "no kills" og så vil han verken selge meg Mk II ammo, mosin nagant ammo eller stun grenades!!! ARGH! Drebin er en rass mot meg!

Lenke til kommentar

Ingen som vet hva jeg skal gjøre for at Drebin skal selge meg MkII ammo, mosin nagant ammo og stun grenades?

 

Please help.

 

Edit: Jeg fikk nettopp høre at man ikke kan kjøpe tranq ammo når man spiller på the boss extreme.

Ja, detta skal bli gøy. No kills, no alerts. :!:

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
Ingen som vet hva jeg skal gjøre for at Drebin skal selge meg MkII ammo, mosin nagant ammo og stun grenades?

 

Please help.

 

Edit: Jeg fikk nettopp høre at man ikke kan kjøpe tranq ammo når man spiller på the boss extreme.

Ja, detta skal bli gøy. No kills, no alerts. :!:

 

Er det ikke bare å trykke inn trekant knappen når man er i wåpen menyen så kan man kjøpe ammo. Har funket for meg til de alle frelse våpnene jeg har brukt.

Lenke til kommentar
Har spilt litt Snake nå, og det er ... som ventet.

 

Men noen ganger irriterer jeg meg over den idiotiske japanske humoren ass... prompe- og bæsjehumor?

 

SERIØST?

 

Dette spillet har 18-års grense, jeg føler Hideo fornærmer min intelligens og humor ved å presentere dette.

Nå var det vel faktisk ikke så mye prompehumor som du skal ha det til. Det eneste jeg kan minnes er noen situasjoner med Akiba, og det er sånn ca 2 eller 3 av disse. Ellers vil jeg påstå at mye av humoren er rettet mot fans av de tidligere spillene. Det er enkelt å overse de nostalgiske vitsene som forekommer i løpet av spillet.

Neida, men at det er der i det hele tatt er jo bare pinlig... Og ja, jeg har spilt 1'ern og 2'ern. Og 3'ern. Jeg skjønner referansen. Det gjør det ikke noe bedre av den grunn.

 

At dere i det hele tatt forsvarer prompehumor er jo bare pinlig. Greit at man er fanboy, men man må ikke like alle aspekter ved spillet uansett. I stedet for å si "Prompehumor? Helt topp! Elsker det!"

Lenke til kommentar

Spillet er etter min mening fantastisk bra, tidenes fan service, GOTY og alt det der. Men her er et par spørsmål jeg lurer på om noen har noe svar på:

 

1. Hvorfor OctoCamo? Har ikke Otacon tilgang på slike fancy stealth suites (dvs. "usynlighetsdrakter") som Snake kunne få lånt? Spillet ville selvfølgelig blitt altfor enkelt hvis dette var standard, men hvordan forklares dette storywise? Godt mulig jeg har gått glipp av noe her :p

2. Hva har skjedd med aksentene til Naomi og Mei Ling? Den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg, er at de rett og slett har tilpasset seg til en mer amerikansk aksent i løpet av de ni årene som har gått siden Shadow Moses. MEN: I flashbackene under Act IV, snakker Naomi med sin nye amerikanske aksent, selv om hun hadde en klinkende klar britisk aksent i ener'n. (I tillegg brukes ordet "Zanzibarland" i et flashback, mens jeg mener dette kun ble omtalt som "Zanzibar" i ener'n (og forsåvidt "Zanzibar Land" i Twin Snakes)). Brukte de klipp fra Twin Snakes i flashbackene? Hvorfor?

3. Hvorfor er ikke det fantastiske themet fra MGS2 og MGS3 med i sin helhet? Hadde det noe med et søksmål eller plagiatbeskyldning eller slikt noe å gjøre?

 

Ikke noe som gjør spillet dårligere på noen som helst måte, bare et par ting jeg stusset litt over :p

Endret av ChickenMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...