Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke flett skrævskjegget ditt så jævlig tight da.

Hæ?

Så, fordi jeg ikke ler av prompehumoren til Hideo, så er "skrævskjegget mitt så jævlig tight fletta, ass"?

 

Tøff du er da, tøffen.

 

Bæsjetissprompeluktsnørr. Hahahaha!

Bedre nå?

 

men herregud er det så nøye for deg at en soldat i spillet har diare?:p

bare skip cutscenen eller overse det. jesus.

Skjer sånn 2 ganger der det har en særlig innvirkning eller noe.

Lenke til kommentar
Ble ferdig for en times tid siden.

 

Det kommer en tid når til og med en kritisk gamer som meg selv ikke kan gjøre annet enn å bøye seg i støvet. Den tiden har kommet med MGS4. Jeg tror seriøst at det er det beste spillet jeg noengang har spilt. Og jeg har spilt mange spill! Det eneste negative jeg kan finne er at det gjerne kunne vært lenger. Jeg skulle spesielt likt mer fri sniking blant mange fiender slik man gjør i de to første aktene. Det blir jo selvsagt litt feil å kalle det noe negativt siden jeg tross alt brukte ca 21 timer på spillet. Noe som er mye lenger enn dagens spill pleier være. Selvsagt hadde det også gjort seg om spillet automatisk hadde forsynt meg med brus og godteri underveis, men det blir kanskje litt mye forlangt? Nei, MGS4 er virkelig perfeksjon!

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke helt hang med i alle svingene på slutten. Er lenge siden jeg spilte de tidligere spillene i serien. Har noen spørsmål:

 

- Ocelot ga jo uttrykk for at han ønsket det samme som Snake gjorde. Hvorfor utnyttet han da systemet? Hvorfor hjalp han ikke bare Snake?

 

- Hvorfor sa Naomi til Snake at han kom til å ende opp som et farlig våpen? Hun sa jo til Big Boss at han ikke kom til å gjøre det likevel. Fant hun ut noe nytt etter at hun hadde snakket med Snake?

 

Klør allerede i fingrene etter mer. Regner med jeg skal begynne på vanskeligste vanskelighetsgrad allerede i morgen.

 

Slenger meg på den, noen som vet?

Lenke til kommentar
Spillet er etter min mening fantastisk bra, tidenes fan service, GOTY og alt det der. Men her er et par spørsmål jeg lurer på om noen har noe svar på:

 

1. Hvorfor OctoCamo? Har ikke Otacon tilgang på slike fancy stealth suites (dvs. "usynlighetsdrakter") som Snake kunne få lånt? Spillet ville selvfølgelig blitt altfor enkelt hvis dette var standard, men hvordan forklares dette storywise? Godt mulig jeg har gått glipp av noe her :p

2. Hva har skjedd med aksentene til Naomi og Mei Ling? Den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg, er at de rett og slett har tilpasset seg til en mer amerikansk aksent i løpet av de ni årene som har gått siden Shadow Moses. MEN: I flashbackene under Act IV, snakker Naomi med sin nye amerikanske aksent, selv om hun hadde en klinkende klar britisk aksent i ener'n. (I tillegg brukes ordet "Zanzibarland" i et flashback, mens jeg mener dette kun ble omtalt som "Zanzibar" i ener'n (og forsåvidt "Zanzibar Land" i Twin Snakes)). Brukte de klipp fra Twin Snakes i flashbackene? Hvorfor?

3. Hvorfor er ikke det fantastiske themet fra MGS2 og MGS3 med i sin helhet? Hadde det noe med et søksmål eller plagiatbeskyldning eller slikt noe å gjøre?

 

Ikke noe som gjør spillet dårligere på noen som helst måte, bare et par ting jeg stusset litt over :p

1. I det første MGS spillet, så hadde Otacon tilgang til 5 stealth kamuflasjer husker jeg ikke helt feil. Den ene tok Otacon selv, da han er litt av en pasifist og ikke vil skyte eller komme i kontakt med fienden. De resterende 4 tok noen soldater og gjemte seg i heise til den andre kommunikasjonstårnet hvor man slåss mot Hind D'en til Liquid. I MGS 2 ser det ut til at Snake får Otacon sin Stealth kamuflasje, men denne blir ødelagt under infiltreringen av Tanker'en.

 

2. Det er ingen forklaring på hvorfor deres aksent har skiftet. Men det er strengt tatt ikke nødvendig i og med at det ikke er en stor del av historien spillene prøver å fortelle. Forklaringen er nok at en vanlig amerikansk aksent fungerte best for det amerikanske markedet eller noe lignende, og det ble dermed slik siden.

 

3. Jeg er litt usikker på dette selv. Men mener at Konami eller noen er blitt saksøkt av en russisk komponist som mener at han har laget det vi nå kjenner som "MGS Main Theme", og han vil derfor ha penger for bruken av den. Så av juridiske årsaker er det bare en "remix" av "MGS 3 Main Theme" som dukker opp under rulleteksten.

Lenke til kommentar
Har spilt litt Snake nå, og det er ... som ventet.

 

Men noen ganger irriterer jeg meg over den idiotiske japanske humoren ass... prompe- og bæsjehumor?

 

SERIØST?

 

Dette spillet har 18-års grense, jeg føler Hideo fornærmer min intelligens og humor ved å presentere dette.

Nå var det vel faktisk ikke så mye prompehumor som du skal ha det til. Det eneste jeg kan minnes er noen situasjoner med Akiba, og det er sånn ca 2 eller 3 av disse. Ellers vil jeg påstå at mye av humoren er rettet mot fans av de tidligere spillene. Det er enkelt å overse de nostalgiske vitsene som forekommer i løpet av spillet.

Neida, men at det er der i det hele tatt er jo bare pinlig... Og ja, jeg har spilt 1'ern og 2'ern. Og 3'ern. Jeg skjønner referansen. Det gjør det ikke noe bedre av den grunn.

 

At dere i det hele tatt forsvarer prompehumor er jo bare pinlig. Greit at man er fanboy, men man må ikke like alle aspekter ved spillet uansett. I stedet for å si "Prompehumor? Helt topp! Elsker det!"

Det er greit at du ikke liker humoren rundt Johnny. Men at disse to spøkene, som igjen referer til de tidligere spillene, skal ha noen innvirkning på helhetsinntrykket av spillet er latterlig dumt. De er ikke noen stor del av hverken humoren, eller historien som blir presentert i løpet av MGS 4. Det er kanskje lite intelligent, men man trnger ikke kjempe utviklet humor når spillet ellers er langt mer innviklet enn foregående spill. Og igjen, denne humoren er en referanse til tidligere spill. i tillegg så er det viktig å få litt humor, uansett form, i løpet av spillet da det 98% av tiden er meget seriøst.

Lenke til kommentar
Det er greit at du ikke liker humoren rundt Johnny. Men at disse to spøkene, som igjen referer til de tidligere spillene, skal ha noen innvirkning på helhetsinntrykket av spillet er latterlig dumt.
Mmmm, jeg har vel heller ikke sagt at det ødelegger helhetsinntrykket på noen måte, for ja - det er bare en liten del av spillet. Alt jeg sa var at akkurat denne lille delen av spilet var ufattelig dårlig og primitiv humor ("men noen ganger") - og ble halshugd av fanboysa her inne ;)
Lenke til kommentar
Noen andre som kunne tenke seg Metal Gear Raiden hvor Konami har ansatt Itagaki til å ta seg av kampsystemet og Kojima tar seg av historien?
Haha, huff, nei! Med mindre det er Kojima selv som står bak spillet så bør serien holdes død. Og Kojima har jo gjort det klart at han ønsker å drive med noe annet enn Metal Gear fremover...noe jeg tror er et smart trekk, det blir uansett kjempespennende å se hva mer han har i ermet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
eneste de kan gjøre er å lage noe før mgs1 eller mellom andre spill.

 

Eller lage noe uten Snake? Vi så at det gikk bra i MGS2 (til tross for at han delvis var der)

 

Selvsagt tilsier dette at de må begynne på nytt.

 

som sagt før eller mellom, må ikke være snake, selv om det hadde vært best.

poenget er at etter MGS4 er det ingen ting å gjøre for snakes, "krigen" er over.

null niks bad guys.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
MGS4 skriker jo, "dette er det siste spilet i MGS universet"

eneste de kan gjøre er å lage noe før mgs1 eller mellom andre spill.

 

Det er det siste MGS-spillet ja, men det kommer flere Metal Gear-spill. Bare uten Solid Snake i hovedrollen. Det blir det jo også hintet til i cutscenen da Snake møter Naomi i MGS4.

 

Blir spennende å se hvem som tar den nye hovedrollen. Håper ikke det blir Raiden....

 

Kojima also tells Reuters that MGS will always be around, noting that he feels a

responsibility to fans to keep the series going, though all the plot lines introduced in the MGS series so far will be wrapped up in MGS4. He says he'll take a different role with the next game and possibly sit in as producer when the "young staff takes control of the new series."

http://www.joystiq.com/2008/05/29/kojima-t...and-mgs-future/

 

Though Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots may be the end of the line for Solid Snake, fans can rest assured that it won't be the last game they see with "Metal Gear" in the title. Speaking to MTV Multiplayer, associate producer Ryan Payton delivered the shocking revelation that a popular franchise would continue in the future. "I think there's been some misconceptions that this is the last 'Metal Gear,'"he said. "This is really just the last chapter of the saga of the Solid Snake story."
http://www.joystiq.com/2008/05/19/metal-ge...ast-metal-gear/
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

klar over det, men Metal Gear Soild er fortsatt i et univers som har sluttet i MGS4, snake er bare en fortelling i samme univers.

 

som det ser ut nå så er Metal Gear univeset ferdig, mulig det skjer mer i universet om 10 århvis det kommer en ny Zero.

 

derfor tror jeg det blir best og lage noe fra før, eller mellom.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...