Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jo vært rykter om Metal Gear 3: Revolver Ocelot. Mulig det bare var til PSP.

 

 

-Det ble vel avkreftet av Ryan Payton i forrige uke, hvis dette stemmer:

http://www.n4g.com/psp/News-155953.aspx

 

Forøvrig er jeg enig i at historien ikke bør fortsette etter MGS4, et eventuelt nytt MG burde vel foregå en gang mellom 1964 og 2014.

Det vil bli vanskelig å gjøre det like bra som de eksisterende, mtp at det aller meste av løse tråder er nøstet opp nå. Så det vil være nødt til å ha noen plottwist som bryter med historien i MG-universet slik vi kjenner den i dag. Ikke at det ville vært uvanlig for et MG-spill :) men nå som hele historien er oppklart tror jeg det blir vanskelig.

 

Det er jo mange muligheter.

Ocelot en gang mellom MPO og MGS1, Gray Fox før MG2, Raiden før MGS4,Solidus?, Big Boss etter MPO, Zero?, hva med en kvinnelig hovedrolle? The Boss før 1964, Eva?

osv osv.

 

En ting jeg ville likt var en remake av MG/MG2, men med utvidet histore i forhold til MSX-klassikerne, hvor Patriots, Ocelot og alle de andre flettes inn. Uten å bryte med de to spillenes historie, men ved å inkludere massevis vi "ikke fikk vite" i de gamle spilla.

Lenke til kommentar

Angående MG3:RO, så er ryktene at det skulle være mellom Portable Ops og MG2, noe som tyder bra egentlig.

 

Remakes av MG/MG2 er noe jeg egentlig ikke har lyst på. Jeg synes de er klassikere, og ikke bør røres. Og det ble jo sagt mye om MG1/2 under 4'ern når EVA prata.

 

Ville likt å spille som Gray Fox uten ninjasverd eller avansert akrobatikk.

 

Raiden er ikke så verst egentlig, fordi han kjenner vi jo, og er igrunn den rette til å ta over etter Snake, men UTEN ninjagreiene.

Lenke til kommentar

Spør dere som garantert vet det, jeg :p

 

1) Siktesystem over skulderen. Hvordan velger man hvilken side av skulderen man skal se over?

 

2) Sixaxis. Noen måte å stille inn følsomheten på den på? For sånn som det er nå, må jeg kaste kontrollen i veggen før OctoCamo går tilbake til standardfarge.

Lenke til kommentar

Noen som husker hvor denne er fra, "You like killing, that's fine" ...

 

Fikk den under en rimelig ille snikskytter sekvens med M82, etter å ha skutt noen titalls soldater på rad, kastet snake opp, og pysken dalte som et piano fra 10 etg.

 

Nå kan jeg knapt skyte 2-3 headshots før Snake kaster opp, litt irriterende, men samtidig en veldig lekker detalj.

Lenke til kommentar
Spør dere som garantert vet det, jeg :p

 

1) Siktesystem over skulderen. Hvordan velger man hvilken side av skulderen man skal se over?

 

2) Sixaxis. Noen måte å stille inn følsomheten på den på? For sånn som det er nå, må jeg kaste kontrollen i veggen før OctoCamo går tilbake til standardfarge.

 

Selv om du spurte om akkurat det samme i en annen tråd, kan jeg godt svare deg her også ...

 

Et lite triks med å resette octo camo, du skal IKKE riste stikka "opp-og-ned". Derimot sidelengs, altså høyre og venstre. Da krever det kun små bevegelser.

Endret av the Stig
Lenke til kommentar
Fikk endelig MGS4 boksen min fra spaceworld, fikk også med en dvd med Metal Gear Saga Vol.2, noen andre som fikk det?

Det er faktisk en Blu-ray plate, men ja, jeg fikk den jeg også. I tillegg så skal det være en CD-plate med soundtracket også. Litt kjedelig making-of dokumentar, men det er helt greit.

Lenke til kommentar
Fikk endelig MGS4 boksen min fra spaceworld, fikk også med en dvd med Metal Gear Saga Vol.2, noen andre som fikk det?

Det er faktisk en Blu-ray plate, men ja, jeg fikk den jeg også. I tillegg så skal det være en CD-plate med soundtracket også. Litt kjedelig making-of dokumentar, men det er helt greit.

 

 

Nei, ikke den blu-ray plata jeg snakker om. Men en egen dvd plate. Den la uten om den boksen.

Lenke til kommentar
Fikk endelig MGS4 boksen min fra spaceworld, fikk også med en dvd med Metal Gear Saga Vol.2, noen andre som fikk det?

Det er faktisk en Blu-ray plate, men ja, jeg fikk den jeg også. I tillegg så skal det være en CD-plate med soundtracket også. Litt kjedelig making-of dokumentar, men det er helt greit.

 

 

Nei, ikke den blu-ray plata jeg snakker om. Men en egen dvd plate. Den la uten om den boksen.

Hehe. Selvsagt. Klarte å overse at det var Saga du fikk og ikke Limited Edition.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...