Gå til innhold

En annerledes "Hvilken kategori er brukeren mest aktiv i"


Anbefalte innlegg

Jeg synes det kan bli litt kjedelig til tider å bare kunne se hvilken kategori brukeren er mest aktiv i. Det burde heller gått ann å trykke på en link. På den linken skulle det vært en liste over alle kategoriene brukeren har postet i og hvor mange innlegg han har i hver kategori. Jeg er selv usikker på hvor mange innlegg jeg har i Spill, OT osv. siden jeg har flest poster i Musikk.

 

Kom også på en annen ting som hadde vært litt morsomt. På brukerens profil kunne det vært en liste over de ti trådene brukeren er mest aktiv i.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det eneste det høres ut som du mangler er noe ala: <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?autocom=userDigest&id=$SameAsUserProfileID> eller hva faen
Ehemm......

<a href="https://www.diskusjon.no/index.php?autocom=userDigest&id=$SameAsUserProfileID">Link tekst</a>

 

Hehe, fikk bare lyst til å rette deg opp :p

 

 

Ueland, ser bra ut. Men ville det ikke vært bedre om det sto sånn her i stedet for:

Programmering

*litt mellomrom* Webdesign (150)

*litt mellomrom* PHP (16426)

Samfunn

*litt mellomrom* Helse (13)

 

Noe slikt, så hadde det blitt mer oversiktlig vil jeg tro. (Nei, det er ikke for å gi dere mer jobb, bare et forslag på å få det kanskje litt mer ryddig hvis du skjønner) ;)

Lenke til kommentar

Hehe, glemte slutt-tagen, men det er ikke det eneste. I stedet for tekst, skulle det vært en bildelenke for å lenke til en "pil". :wee:

 

Når du nevner det med større mellomrom, vil jeg heller påpeke at det er ønsket med to kolonner fra min side. En som sier kategorinavnet, en annen som sier tallet. Slik at alle tall er på samme linje. Det som hadde gjort det bedre er om funksjonen starter å skrive tallene bakfra for tydeligere si fra om hvor det er postet lite/mye.

 

Slik at det ser slik ut:

 

Kategori A________ (2634)

Kategori BBBBBBBBB (___3)

 

I stedet for:

 

Kategori A________ (2634)

Kategori BBBBBBBBB (3)

 

Brukte "_" siden flere enn et mellomrom skrevet i innleggskriveren ikke vises som mer enn et.

 

 

Det eneste problemet jeg finner er at det blir mer utfordrende å se hvilken kategori som hører til hvilket tall. Dette kan løses enkelt med at det er en annen svak bagrunnsfarge-, en annen svak farge på bokstavene-, eller fet skrift -på annenhver linje.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser at lenke nå er på plass. Bra! Men tenkt over forslagene jeg kom med i posten over?

 

Ellers har jeg et spørsmål her, om en eller flere post(er) eller tråd(er) fra en kategori blir flyttet eller en hel kategori blir fjernet etc. Vil denne visningen oppdatere seg? Slik som f.eks Spillforumet hvor det er egne kategorier for de mest omdiskuterte PC-spillene. Der kommer og går det en del kategorier, pluss at det jo blir lagt til nye kategorier i ny og ne. Så fint om vi derfor kan stole på at den holder seg noenlunde oppdatert ;)

 

Regner med at den sender en ny forespørsel om tall hver gang jeg trykker på en slik lenke?

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Regner med at denne funksjonen kommer (tilbake) i alle de forskjellige skin-ene som er tilgjengelig? :)
Har sett gjennom og de utseendene det mangler lenke i er: IP. Board 2.2.0, IP. Board Pro, Hardware.no Dynamisk (det gamle).

 

Forslag til ny funksjonalitet/grensesnitt:

2 kolonner. (1 med kategorinavn, 1 med antall innlegg)

Totalt ______________ | XXXX (100%)

Totalt, eksludert Off topic: | XXX (70%)

 

Moderkategori 1 ___ | XXX (40%) (alle underkategoriene her til sammen)

- Underkategori 1 __ | _XX (10%)

- Underkategori 2 __ | XXX (30%)

 

Moderkategori 2 ___ | XXX (60%)

- Underkategori 1 __ | _XX (35%)

- Underkategori 2 __ | _XX (25%)

 

Liker veldig godt statistikk, hadde vært kjekt. Synes det er gøy å enkelt kunne se hvor meg selv og andre er mye aktive etc.

 

XX = innleggstall

_ (understrek = mellomrom) Legg merke til hvordan tallene legger seg ut til høyre side for bedre å se hva som er entall, titall, hundretall etc, hele veien nedover.

| = ny kolonne

Endret av TSP
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...