Gå til innhold

Art Lebedevs touch tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror neppe dette er noe som vil duge til spilling.....

 

Hvorfor blir det alltid dratt frem om det er bra eller dårlig for spilling samme hvilket produkt som kommer ut og kan kobles til PC?

 

En PC har litt flere formål enn som så...

 

Synes det var et bra konsept som sikkert kommer til å gjøre seg i mange sammenhenger og det bra vi har folk som finner opp slikt!

 

Har du spillt på iPhone?

 

Jeg har feks NES emulator og spiller battleship på den, og det er faktisk vanskelig og treffe rett tast, Texas holdem er ok, da erre dobbeltap og slide funksjon som gjelder, men ved spill, spesielt førstepersons spill, så er det greiere med taster, som fingrene "automatisk" vet hvor er og de hviler på tastene.

 

Dette er som sakt vanskelig med ett tastatur som ikke har konturer.

 

Men til spill som feks C&C og andre stratergi spill, så kan dette kanskje funke bra.

Lenke til kommentar
Tror neppe dette er noe som vil duge til spilling.....

 

Hvorfor blir det alltid dratt frem om det er bra eller dårlig for spilling samme hvilket produkt som kommer ut og kan kobles til PC?

 

En PC har litt flere formål enn som så...

 

Synes det var et bra konsept som sikkert kommer til å gjøre seg i mange sammenhenger og det bra vi har folk som finner opp slikt!

 

Har du spillt på iPhone?

 

Jeg har feks NES emulator og spiller battleship på den, og det er faktisk vanskelig og treffe rett tast, Texas holdem er ok, da erre dobbeltap og slide funksjon som gjelder, men ved spill, spesielt førstepersons spill, så er det greiere med taster, som fingrene "automatisk" vet hvor er og de hviler på tastene.

 

Dette er som sakt vanskelig med ett tastatur som ikke har konturer.

 

Men til spill som feks C&C og andre stratergi spill, så kan dette kanskje funke bra.

 

Leste du det jeg skrev? Det jeg mente var at dette tastaturet ikke var myntet på gamere og at en PC ikke bare kan brukes til å spille på tro det eller ei...

 

Og til iPhone, nei har ike spillt på den, men har selv en Viewty og å spille på den er en drøm så det er nok iPhone som sliter med touch skjermen sin...

Lenke til kommentar

Godt poeng men tabletPC er oftest ikke laget for styring med fingertupper. Kan jo alltids ta Kjør -> osk.exe men er ikke helt det samme :wee:

 

Jeg har en formening om at folk ikke vil ha touchtaster på tastaturet. At man taster en fysisk tast ned, har en psykologisk effekt på mennesker. Vi er vant med at motstanden en tast lager, gir en bekreftelse på at man har utført funksjonen. Finnes noen tastaturer med slik touchteknologi men vi vil ikka ha dem.

Lenke til kommentar
Heeeelt unødvendig IMHO.
Kalles fremgang, dagens tastaturer har jo sine store begrensninger i at de ikke kan tilpasse seg alle mulige slags oppgaver.

 

Ulempen her er vel at du ikke har fysiske knapper å trykke, noe som blir litt uvant.

 

Tofageri: Det er vel ikke helt unødvendig, men det er altfor dyrt. Hvem kjøper et tastatur som koster mer enn PC-en?

 

Enig med Rabbid, dette er en fremgang. Tastaturet har ikke forandret seg stort i de siste 30 årene, de har blitt mindre og fått noen ekstra knapper. Nå monterer vi LCD-skjermer på tastaturet Logitech G15. Nokia utvikler en trykkskjerm som gjør at du kan føle at du trykker på en tast. Apple har lansert iPhone/iPod med multitouch som har blitt en hit.

 

Jeg tror vi vil se flere slike tastatur fremover og hvis det kommer til en hyggelig pris så tror jeg mange vil kjøpe det.

 

Jeg tror vi bytter ut det konvensjonelle tastaturet, men at vi beholder musa.

 

Jeg tror jeg beholder tastaturet og track point, musa kommer det nok til å bli gjort noe med. Den ødelegger jo mennesker når den er mye brukt.

Lenke til kommentar
Gammel fremgang og burde vært her for legne siden. Derimot burde man allerede klart å produsere gjennomsiktige tastaturer i myk plast som kan rulles sammen.

 

Unødvendig som produkt om det blir dyrt.

 

Det er et uferdig konsept forøvrig siden det vil være touch-fiendtlig.

Man har allerede lagd tastaturer i myk plast/gummi something..

Lenke til kommentar

Det største problemet med touch-tastatur er jo som andre nevner at man ikke får fysisk motstand når man trykker. Var ikke det en mobilprodusent eller noe som hadde teknologi hvor man hadde en viss "svakhet" i skjermen som gjør at den faktisk gir etter når man trykker + et laser-array som gjør at man kan detektere trykk uten å måtte ha trykkføler i selve skjermen (når man berører skjermen, brytes et par lasere, og da kan man detektere posisjonen etter hvilke lasere som brytes)? Hvis man kunne brukt slik teknologi i et touch-tastatur tror jeg likevel det kunne blitt ganske bra. Tenk så overlegen et slikt tastatur ville vært, da er vi ikke lenger låst fast i QWERTY men kan ha hva vi vil på tastaturet :)

Lenke til kommentar
Det største problemet med touch-tastatur er jo som andre nevner at man ikke får fysisk motstand når man trykker. Var ikke det en mobilprodusent eller noe som hadde teknologi hvor man hadde en viss "svakhet" i skjermen som gjør at den faktisk gir etter når man trykker + et laser-array som gjør at man kan detektere trykk uten å måtte ha trykkføler i selve skjermen (når man berører skjermen, brytes et par lasere, og da kan man detektere posisjonen etter hvilke lasere som brytes)? Hvis man kunne brukt slik teknologi i et touch-tastatur tror jeg likevel det kunne blitt ganske bra. Tenk så overlegen et slikt tastatur ville vært, da er vi ikke lenger låst fast i QWERTY men kan ha hva vi vil på tastaturet :)

 

At det er ekkelt og skrive når du ikke føler at en knapp blir trykket på er bare en vane sak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...