Gå til innhold

Art Lebedevs touch tastatur


Anbefalte innlegg

Art Lebedev har lagd et nytt konsept touch tastatur - Optimus Tactus. Art Lebedev skal lansere sitt Optimus Maximus tastatur i februar.

post-25080-1198873529_thumb.jpg

 

 

Tastaturet er en trykkfølsom skjerm. Knappene (noen i hvert fall) kan konfigureres med et eget ikon. Det kan også vise film og brukes som et fargepalett. Men jeg tviler sterkt på at det blir billig, Optimus Maximus koster omtrent 1500$ ~ 8250kr.

 

Dette er vel noe jeg hadde ventet at Apple skulle komme med, de har vel patent på noe liknende . De minner meg om en stor iPhone/iPod Touch. Men det blir spennende og se om det blir noe, Art Lebedev brukte jo flere år på å lage Optimus Maximus.

 

Mer info fra Engadget og Art Lebedev

 

Flere bilder av tastaturet

post-25080-1198873568_thumb.jpgpost-25080-1198873556_thumb.jpgpost-25080-1198873546_thumb.jpg

Endret av Zuluzion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heeeelt unødvendig IMHO.
Kalles fremgang, dagens tastaturer har jo sine store begrensninger i at de ikke kan tilpasse seg alle mulige slags oppgaver.

 

Ulempen her er vel at du ikke har fysiske knapper å trykke, noe som blir litt uvant.

 

Tofageri: Det er vel ikke helt unødvendig, men det er altfor dyrt. Hvem kjøper et tastatur som koster mer enn PC-en?

 

Enig med Rabbid, dette er en fremgang. Tastaturet har ikke forandret seg stort i de siste 30 årene, de har blitt mindre og fått noen ekstra knapper. Nå monterer vi LCD-skjermer på tastaturet Logitech G15. Nokia utvikler en trykkskjerm som gjør at du kan føle at du trykker på en tast. Apple har lansert iPhone/iPod med multitouch som har blitt en hit.

 

Jeg tror vi vil se flere slike tastatur fremover og hvis det kommer til en hyggelig pris så tror jeg mange vil kjøpe det.

 

Jeg tror vi bytter ut det konvensjonelle tastaturet, men at vi beholder musa.

Endret av Zuluzion
Lenke til kommentar

genialt tastatur for bedrifter og stor maskiner dette her, med mulighet for og totalt eliminere skjerm, om da kvaliteten holder.

 

 

Tror neppe dette er noe som vil duge til spilling.....

 

Skal nevnes at Art sliter fremdeles med fungerende drivere til sitt Optimus Keyboard, og det skal komme i flere variasjoner enn først anntatt..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=870168

Lenke til kommentar
Burde ikke Art konsentrere seg om å få ut OLED-tastaturet før de begynner på et nytt?

 

Nå er det ikke personen som utvikler konsept, den samme som står for produksjonen. At han/hun jobber med nye design går på ingen måte ut over produksjon.

F.eks må ikke Opel stoppe produksjonen av Astra bare fordi noen personer sitter i en kjeller og tegner neste utgave av Astra.

Lenke til kommentar

Gammel fremgang og burde vært her for legne siden. Derimot burde man allerede klart å produsere gjennomsiktige tastaturer i myk plast som kan rulles sammen.

 

Unødvendig som produkt om det blir dyrt.

 

Det er et uferdig konsept forøvrig siden det vil være touch-fiendtlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tror neppe dette er noe som vil duge til spilling.....

 

Hvorfor blir det alltid dratt frem om det er bra eller dårlig for spilling samme hvilket produkt som kommer ut og kan kobles til PC?

 

En PC har litt flere formål enn som så...

 

Synes det var et bra konsept som sikkert kommer til å gjøre seg i mange sammenhenger og det bra vi har folk som finner opp slikt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...