Gå til innhold

Spørsmål angående score i 3dmark 06


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme som skjedde hos meg altså... da er det ntune som ikke er noe bra å klokke cpu med.

Da må du rett og slett gjøre det i bios. Gå på advanced chipsett i bios, velg fsb settings eller noe i den duren,

og skriv inn ønsket fsb der. Er vel 1500fsb i ditt tilfelle med 8 multiplier. Samme plassen som du stiller inn minne hastigheten,

men la den stå foreløpig.

Lenke til kommentar

er noe av det i ntune som er disablet i bios nå, men ja jeg får bare stilt på den 8x greia, ser at det står cpu mhz, osv.. men får ikke gjort noe endring der .. klarte faktisk og skru opp cpuen til over 3ghz for noen dager siden med hjelp av lostoblivion. men ja, her er sånn han ba meg gjøre det

 

 

System Clocks

CPU Multiplier 8x

PCIe x16_1 100

PCIe x16_3 100

PCIe x16_2 100

SPP <-> MCP Ref Clock 200

nForce SPP --> nForce MCP 5x

nForce SPP <-- nForce MCP 5x

 

CPU Spread Spectrum Disabled

HT Spread Spectrum Disabled

PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled

PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled

SATA Spread Spectrum Disabled

 

FSB & Memory Config

FSB - Memory Clock Mode Unlinked

FSB (QDR) 1700

MEM (DDR) 850

 

Memory timing settings

Memory timing settings Expert

tCL 4

tRCD 4

tRP 4

tRAS 12

Command Per Clock 2T

 

CPU Configuration

Limit CPUID MaxVal Disabled

Intel SpeedStep Disabled

CPU Thermal Control Disabled

C1E Enhanced Halt State Disabled

Execute Disable Bit Disabled

Virtualization Technology Disabled

 

System Voltages

CPU Core 1.4375

CPU FSB 1.4

Memory 2.25

nForce SPP 1.5

nForce MCP 1.5

HT nForce SPP <-> MCP 1.5

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Ja hvis disse innstillingene fungerer hos deg så er det jo kjempe greit.

Dette er innstillinger for cpu på 3,4ghz

Minnet ditt tåler mer enn det oppsettet viser... men det får man ta etterhvert.

 

Noen grunn til at du gikk vekk fra det oppsettet igjen... var det ustabilt for deg?

Lenke til kommentar

Eneste måten å se om pcen tåler det er å teste det. Men det er ikke så høye innstillinger at det på noen som helst måte

er farlig. Hvis det blir ustabilt eller låser seg, så er det bare å stille ned litt etterpå. Om du så prøver så klarer du nesten ikke

å ødelegge en moderne cpu med overklokking... de bare slår seg av før noe går galt. :)

Lenke til kommentar

:) skal teste crysis osv nå snart, + 3dmark score.. kommer tilbake med det..

 

men ja, angående skjermkort klokk, hva burde jeg sette core,shader,memory? står nå på standar :

 

core:650mhz

memory:972

shader: 1625

 

 

OG.. jeg får opp sånn "boot from cd" etter jeg trykker f1 i starten av bios, hvor det også står floppy fail, pga jeg ikke har noe floppy, så kommer det opp boot from cd etter det

 

 

mulig og skru av floppy error greia, + boot from cd? noe jeg ikke vil at pcen skal drive og tukle med når jeg ikke har bruk for det, sånn om du skjønner:)

Lenke til kommentar

At du ikke har diskett statsjon kan du skru av under standard cmos features i bios.

Der finner du der det står drive A, så på valgene der tar du disable.

 

Når det gjelder boot fra cd så går du på advanced bios features.

Der ser du det står first boot device, second boot device osv.

Da setter du hard disk som first boot device og cd rom som second boot device.

 

Da skulle det være i orden :)

Lenke til kommentar

Minnet har du satt feil... du har satt 2,02 volt i steden for 2,25 volt. Men på den hastigheten du kjører vil det nok være stabilt allikevel. Virker ut som du har satt cpu volt litt høyere enn det du skulle også... men temperaturene ser jo fine ut da.

Du kan sikkert sette volt litt ned på cpu uten problem, men hvis cpu ikke blir for varm så har det ikke så mye å si egentlig.

Lenke til kommentar

:D men anbefaler du meg og ha det som jeg har, alltså om 3dmark ikke før cpu høyere en rundt 40 grader, noe jeg kan leve med. burde ikke crysis klare og få den høyere en 45, med den kjølingen jeg har i kabinettet? egentlig så mener jeg at jeg har satt viften til og blåse utover liksom mot dvd spilleren en og blåse bak til den bakre viften. men ja, det har kanskje ikke så mye og si pga jeg har en giga 240 mm, mener jeg.. i toppen som blåser ut varm luft^^, men vurderer og skifte vifte på thermalright 120 exstrem, pga den går bare på 1000rmp,og virker ikke som den blåser spesielt bra heller.

 

 

 

og, om folk kan komme med tips om hva jeg burde sette mine 8800 gts klokk til, så kom med det:)

 

 

+, har image quality og alt det der på nvidia setup mye og si på performance? eller er det bare en bagatel om det står på quality/performance?

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
hele pcen er på bær tur, ja hørte så masse om de nye GTS kortene selv at de skulle være "sååå bra" og slå gtx/gt lett på lav oppløsning, men ikke over 1200-1600+

 

jaja, frister nesten bare og skru av hele pcen og sette den i boden, dette var et latterlig bom kjøp av meg, rett og slett utrolig skuffa over et oppsett flere sa at var et ganske så ultimat gaming oppsett, er bare kabinettet jeg føler leverer det som ble sagt, sier kanskje alt?

 

 

helt forjævelig og ha brukt så forbanna mye penger på rett og slett dritt

:(

 

du, kjøpte du pcen får å kjøre 3dmark eller for å spille?! herregud, har du dårlig ytelse i spill da?`crysis, ut3, bf2 (haha) osv? hvis du ikke har dårlig ytelse der så "trenger" du egentli ikke å klage! 3dmark er en SYNTETISK test om hvordan hardware'en din EVENTUELT kan klare...

 

før vi får vite om du har bra eller dårlig ytelse i spill, DA kan du lure! ikke når det er snakk om 3dmark( veit det er flere som virker skuffa over 3dmark resultater, men det spiller NESTEN INGEN ROLLE OM HVORDAN PCEN DIN "TAR" og kjører ET SPILL!

 

skjerp dere litt, men skjønner trådstarter at han er skuffa

 

blei selv skuffa da jeg gikk fra 12567 3damrk06 med 8800gts (640mb v) til 11790 3dmark06 MED 8800ULTRA(!!)

 

sier bare drivere jeg ass -_-

Lenke til kommentar

sånn det skal se ut vinci? alltså volten, har prøvd og fikset på det, men ble skremt av den røde hardisken på den måleren over performance:o er sikkert pga jeg nettopp logget inn i windows

 

 

btw, noen som vet hvordan man skrur av boot from cd? pcen liker liksom og late som den gjør det, på hver eneste restart av pcen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...