Gå til innhold

Spørsmål angående score i 3dmark 06


Anbefalte innlegg

Strøm er ikke så farlig så lenge du har kontroll på temperaturene.

Hva kjører du minnet ditt på nå da? Er ikke mye å hente på score ved å klokke minnet mye, men du burde fint kunne sette det til unlinked og 1100mhz på 5-5-5-15 timings, la resten stå på auto.

 

Skal du klokke skjermkortet så anbefaler jeg rivatuner 2.06. Du kan også bruke ntune, men ntune ser ikke ut til å huske innstillingene mellom hver gang du starter maskinen... litt irriterende. Så Rivatuner er best... der kan du også stille inn viftene manuellt.

 

 

Vinci

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en annen ting jeg ikke forstår angående mine sli kort er, at den ene viftene kjører på maks hele tiden egentlig, mens det kortet jeg har skjermen i, altså GPU 1, kjører veldig lavt hele tiden, selvom gradene ikke er noe høyere en det andre, nesten så det ser ut som viften hakker litt. + når jeg går i expertool, alltså fikser på viftene, skal da skru begge på maks.. eller det er meningen da, så går bare gradene på det ene kortet ned, alltså det som fra før har kjørt på fult

 

 

se her post-124683-1198585425_thumb.jpg

 

btw angående minne, skal jeg sette på sånn SLI minne i bios? står man kan kjøre fra 1%-5% + maks/exspert eller noe, og ja rivatuner forstår jeg meg ikke så bra på, + at jeg bruker expertool egentlig, brukt det på gamle pcen, og syns det egentlig funker som jeg vil, men har ikke prøvd meg fram så mye.

Lenke til kommentar

Kan ha noe med at det ene skjermkortet drar inn varm luft fra det andre skjermkortet og derfor holder en høyere temperatur.

Når viftene da står på automatisk, så vil det ene skjermkortet kjører med høyere vifte rpm nettopp pga av temperaturen er høyere på det kortet.

 

Edit: Nei, ikke aktiver sli minne. Still heller inn minne manuellt. Bare sett på fsb på unlinked,

så skriver du inn ønsket minne hastighet og fsb hastighet separat. Hovedkortet vil da sette beste divider for deg og kjøre minne så tett oppunder din ønskede hastighet som mulig.

 

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar

der ser du også at cpu nå er på 1600 mhz, lol? tokk en reset av bios for noen dager siden pga pcen ville ikke boote, kan være noen sikkerhetstillinger som har tukla med mhz og satt det lavt?=O

 

ja det var ikke dumt sagt gitt^^ men forstår fortsatt ikke hvorfor det skjermkortet som teoretisk vil dra inn varm luft, kjører viften så lavt... det kortet nr 2, som jeg tror nå har 37 grader, sitter klistra tett på strømforsyningen, og viften fra den rett mot skjermkort vifta.. hmm

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Vel vifta til psu suger luft inn, den blåser ikke ut. Så den vil nesten heller hjelpe skjermkortet å fjerne varm luft.

Når det gjelder din cpu på 1,6ghz så er det fordi du ikke har skrudd av eist i bios, da stiller hovedkortet automatisk ned multiplier til 6 når cpuen ikke har noen belasting. Dette for å holde temperaturer og strøm forbruk nede, men er altså noe herk hvis du skal overklokke og er en av tingene du bør deaktivere hvis du skal klokke noe.

 

Vinci

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å gjøre det enkelt først... Har du lastet ned ntune?

Der kan du gjøre mange av innstillingene i bios, fra windows.

 

Legger ved mine innstillinger, men husk at du kun setter cpu volt til mellom 1.3 og 1.35.

 

Edit: Og når jeg nevnte Eist, så er det speedstep som det kalles her som skal disables.

På reference clock (fsb) er det jo en slider som du kan ta frem og tilbake... den drar du mot høyre til cpu core frequency viser 3000 MHz.

post-101091-1198586716_thumb.jpg

post-101091-1198586722_thumb.jpg

post-101091-1198586728_thumb.jpg

Endret av Vinci
Lenke til kommentar

ok takk, ja jeg har jo ntune innstalert, men jeg finner fortsatt ikke ut hvor jeg åpner det, har hatt noe surr med alle de nvidia programene mine, men jeg prøver og finne ut hvor jeg åpner det, har vært inne i ntune mappa, men vil ikke åpne seg derifra.

 

nå ser det ut som jeg er inne i ntune ja, er via nvidia control panel ikke sant?:) så på performance osv?

Lenke til kommentar

Begynn med å stille opp volten på det jeg har satt, men cpu på f.eks 1.3. og trykk apply

Skru så av alle disse cpu tingene, som speedstep, c1 enhanced osv og apply.

Så kan du dra slider mot høyre til du får 3000mhz og apply.

Minne kan du tenke på etterpå, fokuser på cpu først ja :)

Så hvis noe klikker, så vet du hva som klikker, ikke alltid så lett hvis du klokker flere ting samtidig.

 

Men jeg vil bare nevne at ntune var noe ustabil å klokke med for min del, jeg liker best å gjøre det i bios.

Men tenkte at hvis det funger greit for deg på relativt moderat overklokking så er jo ingenting enklere enn det.

Og hvis du må inn i bios senere, så har du vertfall gjort de fleste forandringene allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...