Gå til innhold

Spørsmål angående score i 3dmark 06


Anbefalte innlegg

Heisann, har bygd ny pc for ca 1-2 uker siden, svidde av rundt 20 tusen, oppsetter er som følger:

 

Evga nforce 680i SLI

Intel q6600 @ 2.4 ghz

4gig OCZ pc 8500 ram (4x 1 gig)

2x XFX 8800 GTS (nye 512mb)

Raptor x 150 gig (brukes til OS/spill

samsung spinpoint 500gig

Corsair 750 tx 750w power

thermalright ultra exstrem 120 (cpu kjøler)

windows xp prof 64 bit

Antec nine hundred kabinett

 

+ litt vifter,minne kjøler,vifte styring osv.

 

Jaja med dette oppsettet klarte jeg bare rundt 13400+ i 3D mark 06, og jeg ble latterlig skuffet over det...

 

 

tokk en liten minne klokk/cpu, til en timing av 4.4.4.12 om jeg husker rett, og cpu til godt over 3ghz.. da fikk jeg rundt 15+

 

greia er at jeg ser folk med hva jeg vil si dårligere setup en meg, som scorer mye høyere. Syns det virker som 3dmark ikke skjønner alt i pcen min, og har ikke "kjøpt" versjonen, så får ikke gjort noe med innstilinger.

 

 

btw, angående Varme i kabinettet: Cpu ligger på 25-28 c i windows, 30-35 i full load(crysis osv) skjermkort rundt 45-50 (load/windows) og kabinettet i seg selv har en tempratur på rundt 23-27 grader.

 

Så kjøling er det nokk av, men ja, om noen kan hjelpe meg og få ut litt mer av pcen min, som og klokke litt osv, cpu til 3ghz+ og minne til lavere timing, noe jeg stillte på, og vet sånn halveis .. men oppnå fortsatt ikke rundt 16000, noe jeg har som et mål , og hvertfall kjøre stabilt med det setupet .

 

 

takker for alt av hjelp og tips jeg kan få:)

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
igen som kan gi meg noen råd om hva jeg eventuelt kan gjøre eller komentere scoren til oppsettet? mener selv det er veldig lavt^^

Hei. Det første som slår meg er at du kjører XP 64. Tror ikke 64 bits versjonen liker 3DMark06 veldig godt, eller det er vel helst omvendt. Hvis du har mulighet for å teste det i Vista, evt. XP 32 bits versjonen så kan vi sammenligne. Min maskinvare ser du nedenfor, og jeg klarer nå 16730 poeng i 3DMark06 etter at jeg la inn SP1 i Vista Ultimate (32 bits). SP1 økte ytelsen med 668 poeng. Mitt system er overklokket både på CPU og skjermkort. Uten overklokk får jeg ca. 14500, men det varierer litt fra gang til gang. Ellers så er ditt system minst like bra og bedre enn mitt så du burde etter det jeg kan se kommet klart bedre ut i 3DMark06.

Lenke til kommentar

skjønner, men ja.. jeg fikk jo egentlig vite da jeg skullebygge ny pc, at jeg burde holde meg unna vista en stund til, og de mente jeg heller burde gå for xp64 bit, noe jeg egentlig er fornøyd med.

 

Men.. har dere konstant lagg/ fps 1-10 der man ser den gruven ute i ørkenen i 3dmark 06? har en latterlig stor laggspike under den testen.

 

ja, jeg kjører ikke directx 10 osv, kan det ha noe og si? og jeg kjører også en "trial" versjon av 3dmark, sånn at jeg alltså ikke kan drive og endre på masse innstilinger osv. kan jo ha noe og si muligens også

 

er bios'en min gått ut på dato? i følge 3dmark06 er biosen fra 07/11/2007

 

Noen som btw kunne hjelpet meg og få CPU opp på rundt 3ghz, helst ikke mye mer. Og minne til lavere timing, + skjermkort til en stabil klokk?

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Skulle ikke nye 8800gts korta gi bedre 3dmark06 score enn 8800gtx også da?

Jeg får 18921 i 06 med QX6700 @ 3600 og 8800gtx i sli på 648 / 2000.

 

Kan det muligens være noe med at driverene ikke er helt optimalisert til disse nye kortene enda?

Hadde liksom fått forståelsen av at disse kortene helst skulle være bedre enn Ultra kortene, men

det har jeg ikke fått inntrykk av at de er. I mange tilfeller (spill) har jeg sett dårligere ytelse enn gtx kortene.

Men for din skyld så får vi håpe det er driverene som ikke er helt på topp enda :)

 

God Jul!

 

Vinci

Lenke til kommentar

hele pcen er på bær tur, ja hørte så masse om de nye GTS kortene selv at de skulle være "sååå bra" og slå gtx/gt lett på lav oppløsning, men ikke over 1200-1600+

 

jaja, frister nesten bare og skru av hele pcen og sette den i boden, dette var et latterlig bom kjøp av meg, rett og slett utrolig skuffa over et oppsett flere sa at var et ganske så ultimat gaming oppsett, er bare kabinettet jeg føler leverer det som ble sagt, sier kanskje alt?

 

 

helt forjævelig og ha brukt så forbanna mye penger på rett og slett dritt

:(

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal være så skuffet, disse kortene skal være veldig bra. Men det veldig mulig du må vente litt før driverene

er optimalisert for disse kortene. Pass på at du alltid har siste driverene fra Nvidia, er vel 169.21 som er siste ute nå.

Det EVGA hovedkortet du har, er det rev. A1? I såfall er det ganske okay å klokke quadcore med, og du burde kunne få

din cpu lett opp på minst 3,2ghz (for det er vel g0 stepping du har fått?) Og i 3dmark06 har cpu sinnsykt mye å si på scoren du får, på 3,3ghz fikk jeg 17600 (mindre klokka skjermkort om jeg husker riktig, men allikevel ganske drastisk mindre score) Så ikke gi opp det oppsettet ditt enda, det kommer til å blir VELDIG bra etter litt tweaking :)

 

Vinci

Lenke til kommentar
hele pcen er på bær tur, ja hørte så masse om de nye GTS kortene selv at de skulle være "sååå bra" og slå gtx/gt lett på lav oppløsning, men ikke over 1200-1600+

 

jaja, frister nesten bare og skru av hele pcen og sette den i boden, dette var et latterlig bom kjøp av meg, rett og slett utrolig skuffa over et oppsett flere sa at var et ganske så ultimat gaming oppsett, er bare kabinettet jeg føler leverer det som ble sagt, sier kanskje alt?

 

 

helt forjævelig og ha brukt så forbanna mye penger på rett og slett dritt

:(

Haha, slapp av. Jeg tok feil. Jeg får i SLi med to GTX og Vista alt stock hastigheter 12000 3DMarks, ikke 15000 som jeg skrev tidligere. 13400 poeng er ganske bra faktisk. Men som alle sier, overklokker du prosessoren for du garantert 17000. :) DU HAR EN BRA MASKIN. Har jeg overbevist deg nå? Og er ikke dritt, slutt å tull.

 

Sjekk ut denne siden for absolutt siste beta.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

no idea hvordan driver jeg egentlig har, har pleid og kunne se det i nvidia mappa før, men nå står det bare "9.53" alltså den er fra 18/12/07 så nokså ny vil jeg si..

 

det sto hvertfall på netshop at jeg har revisjon a-1, den "nye revisjonen".. go stepping vet jeg ikke hva står for gitt, så det kan jeg ikke gi svar på^^

Lenke til kommentar

jaja vel, har hvertfall mulighet for ganske så mye klokking mener jeg selv, pga kabinettet holder en tempratur atm på 25-28 grader maks, og cpu core går alldrig over 35 i full load, kanskje mye takket være en god kjøle pasta og thermalright 120 exstrem :)

 

 

men jaja, noen som da kan gi meg noe veiledning for lavere ram timing, + prøve og dytte cpu opp på rundt 3ghz+? :)

 

aha, ossen finner jeg ut om jeg har g0 eller ikke?

 

 

dreit meg også kanskje ut med og kjøpe xp64 bit,? står jo på de nye driverene på guru3d.com, at de støtter 32 bit xp, + vista og 64bit vista^^

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Hvis du laster ned cpu-z så står det der hvilken stepping du har på cpu, men stort sett alle nye q6600 er g0 stepping nå.

Og de klokker ganske så bra! Men en ting til... du må ikke se deg blind på 3dmark score... det viktigste (hvis du ikke er en av disse som synes det er like gøy å se på 3dmark06 i loop, føler meg litt truffet selv...) er jo hvordan pcen føles når du spiller.

Og ikke fyr opp Crysis som første spill med alt på maks og 16aa... da blir du bare skuffet uansett... hehe. Innstaller Call of Duty 4 eller noe tilsvarende det og spill litt... da vil du få følelsen av hvordan maskinen din yter. 3dmark scoren går jo veldig mye opp når du klokker utstyret ditt, men i spill er forskjellen egentlig ikke så stor, vertfall ikke så stor forskjell som i 3dmark.

 

Så hvis du vil ha bra 3dmark score må du klokke... hvis du bare vil kose deg og spille, så gjør det :)

Det er en veldig bra pc du har der, så du burde kose deg nå, ikke være skuffet, ok ;)

 

Vinci

Lenke til kommentar

vel jeg greier og dra alt på crysis i high, uten AA og det der etter hva jeg husker, runnet det nettopp, og ikke opplevd lagg fra start-slut.. uten noe klokket..

 

fant ut at jeg har en GO quad, sto i cpuz som du sa.

 

jaja, men jeg vil uansett opp på rundt 3ghz, det var derfor jeg egentlig kjøpte quad i steden for duo, så noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal gå frem? gjerne om en Liten ytelsesøkning klokk av skjermkortet + minne og takk:)

Lenke til kommentar

Det er nok helt normalt :)

 

Her har du mine settings på 3,6ghz... men du trenger ikke gi så mye strøm til din cpu. Hvis du kun skal kjøre på 3ghz, så trenger du nok ikke mer en 1,3, maks 1,35 på cpu... mange q6600 g0 stepping kommer opp på 3,6ghz på 1.35.

 

Men altså... mine settings i vedlegget.

post-101091-1198584428_thumb.jpg

Lenke til kommentar

og jeg som trodde det var farlig at det lyste så mye rødt/gult i nvidia monitor:o lmao.. ble nervøs av gult på pci volten min :p men du har jo alt på rødt nesten, jaja regner med at jeg ikke trenger og uroe meg noe da =p

 

 

men ja volt sier ikke meg så mye egentlig, skal jeg bare stille volten og da er det gjort? vil gjerne ha tips angående framgans måte, pga jeg har ikke lyst og drive og tukle det til med noe jeg ikke har så bra peiling på.

 

 

ønsker gjerne og sette minne til lavere timing + klokke skjermkortet litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...