Gå til innhold

TES: The Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
forklar...

 

det handler om at det med LVL skal styre hvor god du er. det skal være steder på spillet mai ikke har noe og gjøre før man er lvl 15+++

 

 

 

man er på eventyr, surrer random rundt. så går man inn i en hule/dungeon og får grisebank, da er det 2 måter og løse det på, enten er det justere vanskelighetsgrad eller komme tilbake og måle seg senere. det er en stor følelse og gå tilbake med nytt sverd ny rusting og 7-8 lvl senere og rydde den dungeon. slikt varmer er RPG hjerte mye :)

 

nå er det vel større sjans for at man havner på lvl 22 drar bort til den dungeon for og ta hevn, men på tur bort snubler man over 4-5 goblins i skogen og blir drept.....

 

Skjønner at man ikke må bruke vanskelighets graden, jeg går ofte på den når jeg spiller spill for andre gang. sånest det er bedre at såpillet lages slik at den ikke er der.

 

 

husker da jeg spillte Throne of Bhaal møtte er Drage der, det tok meg 1,5 døgn og ta han. men jeg gjorde det til slutt.

Lenke til kommentar
Det skal være steder på spillet mai ikke har noe og gjøre før man er lvl 15+++

Jeg ville sagt meg enig i det utsagnet angående mange spill, men ikke i et "free-roaming" RPG som oppmuntrer spillere til å utforske og velge sin egen sti.

 

Folk har vel forskjellige motivasjoner for å spille Oblivion. Personlig tror jeg ikke Bethesda vil sette faste levels på motstanderne i TES5, nettopp pga. free-roaming prinsippet. De vil sikkert ta til seg all (konstruktiv) kritikk av det nåværende systemet dog, ettersom det kan trenge noen forbedringer.

 

(Det er bare hva jeg tror de kommer til å gjøre med TES5, selv om jeg synes det hadde vært like interessant med et TES5 som hadde faste levels på motstandere, hvor fri utforskning var mindre viktig)

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vanskelighetsgrad må det vera. Uten den blir det eit elitespel, som kun er retta mot den målgruppa med folk som er gode i eit spill. Og hvis den er retta mot dei som ikkje er så gode, så blir dei gode fort trøyte av det.

 

Nei, det er levelsystemet som treng ein overhaling. Vanskelighetsgraden som du stiller inn i Options har lite å sei.

Lenke til kommentar

Eg fant eg fant http://www.incgamers.com/News/19311/elder-...ntally-revealed

http://www.gamer.no/article.php?articleId=28933

 

I en diskusjon som eg fant på en side som eg ikke husker nå snakket de om at hvordan dampbåter ville ødlegge "feelingen" med spillet. Og at hvis det skulle være dampbåter så ville det nok være kuler og krutt. Å så skal det vistnok være 200 etterpå. Tøft

 

Å det med at det blir kanskje skyting i spillet syntes eg egentlig er en nokså god ide, isåfall hvis "skyttere" blir like vanlig som "Archere" og "Spellcastere" så er det jo egentlig bare en extra greie.

Endret av Sondreking
Lenke til kommentar

uhm var/er mods som legger til kanoner,pirater etc i morrowind (booty island),

lever greit med det, men vurderer fortsatt om jeg kommer til å bruke noe system shock 2 lignende greier som nån fyr eventuellt kommer å gi ut,ser helt utrulig bra ut men i morrowind/oblivion eller andre tes-spill ? juryen er fortsatt ute ang den gitt ;)

 

og i tes 5 håper jeg de går mer tilbake til karakterens skikklighet enn spillerens,er trots allt rpg, å det å kunne ta hva som helst uansett fra level 1-10 blir bare feil.

 

er derfor jeg foretrekker morrowind og tidligere titler fremfor oblivion.

 

med skyttere så er det greit for meg med musketter,kanoner etc men automatvåpen så har folk andre spill hvis de vil plaffe ned med slikt :p

Lenke til kommentar
Det med justerbar vanskelighets grad MÅ bort....

 

Jeg er delvis enig. Om fiendene alltid er samme level som deg, som i Oblivion, kan man utforske hele øyen som man vil og alltid ha en likeverdig motstander. Problemet er bare at vi alltid har en likeverdig motstander, så man mister all følelse av fare. Om man finner en bortgjemt, creepy hule ett eller annet sted er det bare å spasere rett inn, fordi man vet fiendene der ikke er farligere enn alle andre fiender. Hele faremomentet og spenningen borte, og spesielt siden man kan finne legendariske, magiske våpen som ikke er sterkere enn de vi allerede har nettopp på grunn av vanskelighetsgraden.

 

Selv har jeg tre forslag hvordan vi kan løse det:

 

1. Del inn verden i soner, og la fiendene der ha et visst antall levels for å følge med spilleren. I starten kan de for eksempel være fra level 1 til 10, mens de i neste vil være fra level 5 til 15. Tredje har level 10 til 20, og så videre. Hver sone overlapper dermed den forrige og den neste, så vi kan utforske ganske mye og likevel risikere å møte en sterkere fiende enn vi planla.

 

2. Faste levels. Det betyr ikke at alle i starten er svake, og de blir automatisk sterkere og sterkere etterhvert. I stedet er det svake fiender hele veien, men det er flere og flere sterke fiender etterhvert. Det fungerer i alle andre spill, så hvorfor ikke her?

 

3. Dropp levels fullstendig. I Morrowind ble man flinkere med å bruke skills og våpen, så selve levelet var ganske unødvendig. Er man bedre med øksen slår man hardere og kan lettere vinne over farlige motstandere, men man er ikke dødsdømt om man er dårlig til å sloss. Man trenger bare mer tid, flere potions og en bedre øks. ;) Alle fiendene kan ha sine egne spesialiseringer, og skill'ene deres kan følge spilleren uten at det blir kjedelig, slik i Oblivion. Det vil kreve like mye av selve spilleren som av våpnet og skillet. I Tekken for eksempel hjelper det ikke å huske samtlige komboer med en karakter om du ikke klarer å bruke dem effektivt i kamp. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Har hørt at TES V blir i Skyrim, det kalde nord hvor Nordene kommer fra. Da hadde det vel vært noe ala Bloodmoon for Morrowind. Har ikke kilde for øyeblikket, men kan se om jeg klarer å fiske frem hvor enn det var jeg så det.

 

Det tror jeg bare er tull. Vil uansett bli kjedelig å bare måtte spille i et snødekt fjellandskap som jo Skyrim i hovedsak er.

Haha, Genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...