Gå til innhold

HP erkjenner problem-bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter min erfaring er HP veldig greie når det gjelder deler. De sender i alle fall ut recovery, batteri og adapter uten større motstand. Dette er ikke noe jeg finner hos Packard Bell, FSC eller de andre. Dell har jeg ikke noe kjennskap til.

 

Men skal ikke la denne tråden blir en diskusjon om servicenivået til diverse merker :D

IBM gjør også det.

Lenke til kommentar
Loven sier i alle fall 5års reklamasjon. For å kunne heve kjøpet, skal det være samme feil på produktet 3 ganger. Eller være inne 4 ganger for forskjellig feil. (brukerfeil er ikke med regnet her..)

For å flisespikke litt så har man etter 3 like feil ikke krav på heving av kjøpet, men man kan kreve at produktet ikke skal forsøkes reparert flere ganger. Det betyr at butikken må gi deg avhjelp på en annen måte. Hvilken måte bestemmer de men det klart vanligste er at man får et likt, tilsvarende eller bedre produkt (helt nytt) tilbake. Butikken kan også velge å la deg heve kjøpet men man har ikke noe krav på det og butikkene foretrekker ofte andre løsnigner.

Lenke til kommentar
For å flisespikke litt så har man etter 3 like feil ikke krav på heving av kjøpet, men man kan kreve at produktet ikke skal forsøkes reparert flere ganger. Det betyr at butikken må gi deg avhjelp på en annen måte. Hvilken måte bestemmer de men det klart vanligste er at man får et likt, tilsvarende eller bedre produkt (helt nytt) tilbake. Butikken kan også velge å la deg heve kjøpet men man har ikke noe krav på det og butikkene foretrekker ofte andre løsnigner.

 

Joda, for sovet rett. Omlevering er den mest brukte formen for løsning ved 3/4 gangs rep. Men kunden har krav på heving av kjøpet så fremt det ikke koster selger/butikk formye (noe selger/butikk som regel mener det gjør)

 

Som et alternativ til å få pengene tilbake, kan kanskje kunde får gavekort i samme butikken.

 

@daniel_18

Må huske på salgs forskjellene på HP/compaq, FSC, IBM, Dell osv osv

 

HP selger utrolig mye bedre enn de andre merkene for tiden og dette gjør at det kan være større antall maskiner med defekte deler selv om prosent delen ikke er høyere...

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Til dere som driver og forsvarer HP ved å si at alle merkene har feil... jeg jobber hos en forhandler av bla. HP. Vi telte over hvor mange servicer vi hadde hatt i forhold til solgte maskiner på HP (DV2***, DV6*** og DV9***), og fant ut at vi hadde rundt 30% service i sommer. Jeg tror ikke tallene akkurat har gått ned siden den gang. De reparerte maskinene har bare kommet tilbake igjen og vært ødelagt på nytt og på nytt. Det har blitt veldig mange kunder som har villet heve kjøp nå, og ofte må vi godta hevingen og så sitter vi igjen med en brukt og utgått modell etterpå. Jævlig bra kvalitet!

 

Det virker som dem ikke har funnet problemet rett og slett, evt de har det, og gir faen i å fikse det opp og bare bytter hovedkort som en midlertidig løsning. Fullt mulig at problemet faktisk ligger i hovedkortet, men da virker det jo som om de hovedkortene de bruker til bytte, er av samme serie som de byttet ut.

 

Det er ikke bare hovedkortet som gir problemer heller. Tror f.eks. samtlige DV9041EA vi har solgt, har vært inne på service for sprekk i venstre side av skjermlokket.

 

Ikke så veldig rart at jeg selv sitter med en XPS m1330 med 3 års ulykkesforsikring!

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar
Det med gratantien er vell ei stund sia at den ble hevet til to år? Jeg har uansett hevet kjøpet av min dv6060.

 

 

Hvilke problemer hadde du med den modellen?

feil med lydmodulen

batteriet røyk

byttet hk på grunn av at trådløskortet forsvant

feil med skjermen

påknappen reagerte nesten ikke

Mere tror jeg ikke det var på et år.

 

Hadde samme modell og med mange små feil. De to største problemene med min var at den til tider ikke fant noen trådløse nettverk i et enkelt område i det hele tatt. Det andre problemet jeg hadde var at PCen enkelte ganger (uten å være i bruk og uten strømkilde) kunne lage en helvets pipelyd som ikke kunne stoppes på annen måte enn at jeg tro ut batteripakken.

 

Til slutt ga jeg opp og kjøpte en MacBook som jeg til nå ikke har angret et sekund på.

Endret av SirOppvask
Lenke til kommentar

Jeg jobber selv hvor det blir solgt HP/Compaq. Vi har også FSC, Packard Bell, LG og noen andre merker.

 

Jeg har ikke laget statistikk på noen av merkene, da det er snakk om veldig høye salgstall... Gjennsomsnittlig, er det ganske likt antall rep per solgt maskin.

 

Jeg kan være enig at HP har hatt en litt høyere prosent enn før, dette pga produksjons feil på HK. Men fremdeles synes ikke det er noe voldtsom fremdeles. Men igjen, jeg har ikke statistikk på dette..

Lenke til kommentar
Jeg har DV9060ea, egentlig vedlig fornøyd.

 

Eneste irriterende er en lav pipelyd når den går på batteri, kan de ikke fikse dette?

Så ikke den feilen på lista nei..... :(

 

En annen ting jeg stusser på er skjermkort drivere, de på hp side sider er jo 6 mnd gammel, er det ikke

viktig å få oppgradert disse?

 

Du kan gå inn på www.laptopvideo2go.com og hente ned der. Pass på at du får ned WHQL-driver

Lenke til kommentar

Jeg sitter å claimer service på disse maskinene hver dag, i juli fant vi ut at vi skulle lage en track på hvor mange vi faktisk sender inn, og per idag, er vi oppe i 105 maskiner på garanti. Det som er saken her er at det stort sett er maskiner med AMD som trøbbelet er.

 

I samme periode har vi for øvrig sendt inn 13 ACER maskiner til rep....

 

Klart at salgstallene har vært høye, men hos oss er det 32 % av solgte HP maskiner som må tilbake på service, og det vil jeg påstå er ett altfor høyt tall...

 

Reklamasjonsdelen til HP er derimot suveren, ingen av de maskinene jeg har bedt om rekl for kundene, har blitt avslått, og det skal HP ha cred for. ASUS er her ett merke som suger skikkelig, de avslår automatisk reklamasjon, hvis det ikke har vært feil på maskinen de første 2 årene, dårlig kundeservice spør du meg!

 

Infocare skal jeg ikke uttale meg om, for da blir det ett langt inlegg i en tråd som handler om noe annet.

Lenke til kommentar

ja..HP har ikke vært helt heldige der... Men det som værre er at Infocare bruker lang tid på service, og hver gang man ringer på en sak, sier de at de venter på deler(og gjerne at de hadde akkurat kommet inn) og tekniker er på saken. Problemer er at den saken tar da 14 dager til, gjerne med flere purringer. Og så har man dato den er forventet ferdig, dette stemmer sjeldent, og den oppdateres heller ikke, så det er noe vanskelig å gi en kunde noe fornuftig svar. Så da blir kunden misfornøyd med firmaet og man mister kanskje tillitsforholdet som er svært viktig i denne bransjen.

 

Og ja, veldig mange HP som hadde WLAN problemet, der det ble skiftet HK, fikk vi tilbake, samme sympton, men da gjerne et tillegg på att batteriet ikke fungerte. Så jeg regner med de benyttet samme HK(rev) på reparasjonene.

 

Så jeg HPer at med de nye modellene, slipper vi denne RMAvalanchen vi har hatt til nå.

Endret av bandrex03
Lenke til kommentar
Men det som værre er at Infocare bruker lang tid på service,

Er du nå sikker på at det er infocare som er flaskehalsen?

Infocare kommer fra Trondheim dagen etter jeg melder en feil på et Dell-system, og bytter hardware på stedet.

De kjører altså 14 mil omtrent, men det er ingen hindring. Alltid her dagen etter.

Teknikkerene dems er også utrolig hyggelige og fleksible. Har de deler nok med seg, så melder de feil og bytter hardware med en gang, om jeg skulle ha noen andre systemer liggende som jeg ikke har rukket å melde feil på enda.

 

100% fornøyd med Dell og Infocare med den avtalen vi har iallfall.

Lenke til kommentar
Men det som værre er at Infocare bruker lang tid på service,

Er du nå sikker på at det er infocare som er flaskehalsen?

Infocare kommer fra Trondheim dagen etter jeg melder en feil på et Dell-system, og bytter hardware på stedet.

De kjører altså 14 mil omtrent, men det er ingen hindring. Alltid her dagen etter.

Teknikkerene dems er også utrolig hyggelige og fleksible. Har de deler nok med seg, så melder de feil og bytter hardware med en gang, om jeg skulle ha noen andre systemer liggende som jeg ikke har rukket å melde feil på enda.

 

100% fornøyd med Dell og Infocare med den avtalen vi har iallfall.

 

Det kan nok hende at Info's dell support fungerer i TrHeim, men verkstedet i Breivollveien som vi sender alle DV maskinene til, fungerer overhode ikke! Trust me... I know

Lenke til kommentar

nå..da har Dere bedre erfaring enn meg.. Om Dere bare hadde visst hvor mye kjeft og slit jeg måttet gjennomgå pga. Infocare, så.. Men jeg gidder ikke sitte å kverrulere om det, jeg bare håper det ordner seg med HP maskiner, da vill nok heller ikke IC slite slik de har gjort.

Endret av bandrex03
Lenke til kommentar

HP har "Big Bang" salg om dagen på bla. Netshop.... frykter de batterieksplosjoner i tillegg kanskje? *flire*

 

nå..da har Dere bedre erfaring enn meg.. Om Dere bare hadde visst hvor mye kjeft og slit jeg måttet gjennomgå pga. Infocare, så.. Men jeg gidder ikke sitte å kverrulere om det, jeg bare håper det ordner seg med HP maskiner, da vill nok heller ikke IC slite slik de har gjort.

Tviler ikke på det, jeg har selv sittet og beroliget kunder i ukesvis pga. InfoCare. Irriterer meg at merkeleverandørene ikke gir alternativer. InfoCare er jo tildels monopolist på dette.

Lenke til kommentar
Etter min erfaring er HP veldig greie når det gjelder deler. De sender i alle fall ut recovery, batteri og adapter uten større motstand. Dette er ikke noe jeg finner hos Packard Bell, FSC eller de andre. Dell har jeg ikke noe kjennskap til.

 

Men skal ikke la denne tråden blir en diskusjon om servicenivået til diverse merker :D

IBM gjør også det.

 

Leverer IBM laptops nå plutselig? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...