Gå til innhold

HP erkjenner problem-bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hovedproblemet skal vel være hovedkortet og grafikkortet. På min røk grafikkortet. Møtte en kar på vei inn til InfoCare med samme problem, og når jeg hentet maskinen møtte jeg en som var der for tredje gang med samme problem.

 

HP var helt ryddig og jeg møtte ingen innvendinger overhodet. InfoCare gjorde jobben, det tok 2 dager.

 

Min har hatt problemer med det trådløse nettet. (Hadde noe med hovedkortet å gjøre tror jeg)

Den ble også sendtil til InfoCare, og ble bra igjen.

Det trådløse forsvinner noen ganger når jeg bytter bruker, men fungerer ved å skru av og på trådløs-knappen i front. (Som forresten har en helt IDIOTISK plassering!)

 

 

På bærbare er det 5 års reklamasjonsrett.

Min samboer har en Dell som ble gratis reparert da den etter 4 1/2 år ikke lenger tok lading.

 

Tror nå at nå som HP har innsett problemene, bør man ikke ha for store problemer med å overbevise dem om at man har problemer...

Lenke til kommentar

Jeg har DV9060ea, egentlig vedlig fornøyd.

 

Eneste irriterende er en lav pipelyd når den går på batteri, kan de ikke fikse dette?

Så ikke den feilen på lista nei..... :(

 

En annen ting jeg stusser på er skjermkort drivere, de på hp side sider er jo 6 mnd gammel, er det ikke

viktig å få oppgradert disse?

Endret av eskarls
Lenke til kommentar
Uansett om HP hadde hevet garantien, så har man minimum 2 års reklamasjonsrett i Norge. Tar jeg ikke feil har man 5 års reklamasjonsrett på bærbare.

Det hjelper ingen verdens ting, hvis HP tar imot PC-en din og sier "Nei, vi ser ingen feil", og gir den tilbake til deg igjen.

 

Da har du samme problem ved en garanti......

 

Om det er en feil og HP ikke vedkjenner den etter feilbeskrivelsen, har du da en tvist med HP. Det er ikke så sjelden butikker/leverandører ikke vil vedkjenne feilene for å slippe unna.

Lenke til kommentar
Uansett om HP hadde hevet garantien, så har man minimum 2 års reklamasjonsrett i Norge. Tar jeg ikke feil har man 5 års reklamasjonsrett på bærbare.

Det hjelper ingen verdens ting, hvis HP tar imot PC-en din og sier "Nei, vi ser ingen feil", og gir den tilbake til deg igjen.

 

Da har du samme problem ved en garanti......

 

Om det er en feil og HP ikke vedkjenner den etter feilbeskrivelsen, har du da en tvist med HP. Det er ikke så sjelden butikker/leverandører ikke vil vedkjenne feilene for å slippe unna.

Poenget var ikke at alt blir så mye bedre når de forlenger garantien, men at de endelig tørr å si at "Ja, maskinene våre ER ikke perfekte".

 

Har vært borti flere maskiner både jobb og privat der pc-en har blitt returnert fra HP uten at problemet har blitt fikset.

 

Er det et "ukjent" problem for dem, og de klarer ikke å fremkalle feilen, så er det ikke noe de kan gjøre. Det er greit nok at det er vanskelig å fikse et problem man ikke vet hva er, men når bare jeg har vært borti flere forskjellige slike maskiner med samme problem, og vet at flere har vært borti samme problemene, så burde det være kjent hos HP også. :)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Dette har vi kjempet for siden juni!

 

Denne tråden startet allerede da og ha blitt et monster! Til og med ZDnet har tatt opp saken: http://blogs.zdnet.com/Berlind/?p=853

http://blogs.zdnet.com/Berlind/?p=863

 

Pokker meg på tide at HP innrømmet feilen og gjorde noe konstruktivt istedet for å føre kundene bak lyset. Har hatt min maskin inne TO ganger for problemet med trådløsen. Dere må ikke finne på å kjøpe noen av maskinene under seriene som er rammet!

Lenke til kommentar

Det de som har registrert maskinen og fått nyhetsbrevene fra HP har fått med seg, er at garantien ble utvidet for noen måneder siden, og ikke først i dag som HW.no postet nyheten. Det har også vært publisert på HPs websider like lenge og blitt behandlet som standard garanti for alle som har meldt fra til HPs support.

 

Som enkelte har påpekt, utvidet garanti har ikke noe å si for nordmenn, men en bør da huske på at denne utvidelsen ikke er en norsk ordning, det er en utvidet garanti på samtlige berørte maskiner som er solgt over hele verden. Det er ikke mange andre steder man har de rettighetene norske forbrukere har.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan dere får så mye problemer med få en maskin reparert.

 

 

Der hvor jeg jobber har vi solgt flere tusen DVxxxx modeller, jeg merker en del har fått feil, men ikke særlig mer enn de andre merkene. Man må tenke på hvor mange som faktisk har blitt solgt. Nå som HP har funnet ut at det er en serie feil, tar de følgene av dette. Applaus burde ikke være nødvendig, men det er faktisk ikke alle som har gjort dette.

 

Når en maskin det faktisk er feil på, blir den sendt videre til verkstedet. Finner de feilen, blir nødvendig del byttet og maskinen returnert. Hvis verkstedet ikke finner feilene maskinen er levert inn, blir den som regel returnert eller formatert hvis kunden ikke har noe vikitig på maskinen (da de 95% av feilene på en maskin er software)

 

Verkstedet tjener mer på å finne en defekt som de bytter enn å fikke finne noe feil. Så ingen grunn til å levere tilbake maskinen ureparert.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvordan dere får så mye problemer med få en maskin reparert.
Gikk helt smertefritt da jeg fikk problemer med min DV9005 i høst (fikk ikke bilde på skjermen). Tok kontakt med HP tirsdag, onsdag lå det ferdig frankert og adressert pakkelapp i postkassa og fredag var maskinen fikset av Infocare.

 

Er jo kjedelig når maskinen "dør", men synes både HP og Infocare ordnet dette kjapt og greit.

Lenke til kommentar
Hvis verkstedet ikke finner feilene maskinen er levert inn, blir den som regel returnert eller formatert hvis kunden ikke har noe vikitig på maskinen (da de 95% av feilene på en maskin er software)

Bingo!

 

Og når feilen oppstår sånn omtrent annenhver dag, så klarer ikke HP å fremkalle feilen.

Da oppdaterer de bare BIOS og software, og sender den tilbake i stor tro at alt skal være i orden.

 

Helt greit, jeg gjør det samme på jobb selv når jeg kommer over et nytt problem som kan se ut til å være et software-problem.

Men har jeg derimot sett samme problemet på 600 maskiner, og jeg vet at det ikke har hjulpet å oppdatere software, så hadde jeg prøvd noe annet.

 

Hvorfor skulle det ta så lang tid før HP skjønte at det IKKE hjalp å oppdatere BIOS, når kundene gang på gang sendte inn maskinene pånytt, med de samme problemene, uten at det hjalp å oppdatere BIOS?

 

Jeg spurte HP en gang, om de hadde en løsning på problemet med at skjermene på maskinene dems bare plutselig døde, og ikke våknet til live igjen før maskinen ble startet om.

De var ikke kjent med problemet i det heletatt.

 

 

Men, jeg skal ikke fortsette denne diskusjonen nå. Det er en del positive ting med HP også, men på service så ligger de lysår bak favoritten, Dell. :)

Lenke til kommentar

Da det er infocare og ikke HP selv som står for reperasjon av maskinen her i Norge, så burde vel heller denne kritikken rettes mot infocare enn HP. Verkstedet søker etter feil ihht feilbeskrivelsen som er levert med maskinen. Selvsagt vil verkstedet ikke teste maskinen i evig tid for å se om feilen kanskje dukker opp, dette har dem ikke tid til. Er det en periodisk feil, må kunde informere om dette slik maskinen blir langtids testet.

 

Etter som jeg er kjent, er det infocare som står for rep på dell også. Eneste er mulig at Dell er flinkere å lever deler, evt få prioritert maskinen sine hos IC.

Lenke til kommentar
Etter som jeg er kjent, er det infocare som står for rep på dell også. Eneste er mulig at Dell er flinkere å lever deler, evt få prioritert maskinen sine hos IC.

Det stemmer.

 

Dell support setter seg heller ikke i motverge når du sier at du har erfaring som tilsier at det er en hardwarefeil.

Da setter de opp en service hos Infocare om å bytte de delene som trengs (eventuelt flere, hvis de er usikre), også får vi den ferdig umiddelbart etterpå.

 

HP er nok en god del strengere, tilogmed i bedriftsammenheng.

Der skal alt testes, og det er ikke snakk om å bytte mer en nødvendig, hvis man er usikker.

 

Jeg vet at det er Infocare som tar seg av reparasjonene, men de får sakene og delene ifra produsenten.

 

 

Dessuten har HP _STORE_ problemer med å skaffe hardware.

De skylder på at det er 2 store fabrikker i Kina som har brunnet ned, og at alle har problemet.

Men likevel så spytter Dell ut hardware som om de laget alt selv. :p

 

Men hei. Dette er mine erfaringer jeg forteller om bare. :)(og mange andres)

Lenke til kommentar
Dessuten har HP _STORE_ problemer med å skaffe hardware.

De skylder på at det er 2 store fabrikker i Kina som har brunnet ned, og at alle har problemet.

Men likevel så spytter Dell ut hardware som om de laget alt selv. :p

 

Men hei. Dette er mine erfaringer jeg forteller om bare. :)(og mange andres)

Dell satt på et større lager med reservedeler enn HP og en del andre. Når Quanta og Compal, som også lager Dell sine maskiner, ikke klarer å levere deler blir det vanskelig :)

 

Problemer med delelevering er vel strengt tatt ikke Quanta og Compal sin skyld heller, da de ikke lager ting som hovedkort, LCD-panel og nettverkschiper selv de heller. Det er et ganske stort apparat som er i sving for å få deler til maskiner, sette dem sammen og til slutt selge dem med forskjellig design og merkenavn.

 

Det som det ikke er noen tvil om er dog at HP er de som skal ta ansvaret for maskiner med HP eller Compaq sin logo på.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Etter min erfaring er HP veldig greie når det gjelder deler. De sender i alle fall ut recovery, batteri og adapter uten større motstand. Dette er ikke noe jeg finner hos Packard Bell, FSC eller de andre. Dell har jeg ikke noe kjennskap til.

 

Men skal ikke la denne tråden blir en diskusjon om servicenivået til diverse merker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...