Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hele kroppen min begynte nettopp å skjelve/riste!


Insomniatic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde vurdere å slå på ovnen? Det begynner jo tross alt å bli så kaldt nå at det ikke er særlig rart at du rister og skjelver. Å falle på gulvet var riktignok en overdrivelse, men alt kan skje.

Ovnen var på II ( To )

 

Eller så har han sittet her på diskusjon.no litt for lenge... :)

 

kan være noe der.. hva har du gjort i dag? har du spist? har du vert ute den siste uken? osv. (?)

Det jeg hadde gjort var: Sittet å spillt på PC-en som vanlig, det jeg gjorde mens det skjedde var å sjekke mine innlegg. Jeg hadde ikke spist middag enda. Gikk til senteret med pappa og søsteren min. Gått til skolen hver dag. Pluss å ha vært ute i alle friminuttene.

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har hatt en epilepsi-anfall, ja. Det å sitte og stirre på PC eller hurtige bevegelser på en skjerm (ofte i mange farger) kan fremkalle et slikt anfall.

 

Vær på den sikre siden og bestill deg en legetime, slik at du får en eventuell oppfølging/behandling hvis det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar

Kanskje du satt med beina kors slik at noen av nervetrådene i føttene ble klemt. Det kan føre til skjelvinger. Eller kanskje det var veeeldig kaldt i rommet :!:

 

Jeg her ingen anelse om hva det var, men tviler egentlig ganske sterkt på at det ikke var epileptisk anfall siden du husket hva som skjedde. Desutten må du ha hatt sånne anfall to ganger før det kan kalles epilepsi. Hvis dette fenomenet fortsetter råder jeg deg til å gå til fastlegen din.

Endret av Delloptimist
Lenke til kommentar

jeg fikk noe meget lignende etter og ikke ha spist på 20 timer for så og drikke 4 liter cola

veldig fort, hele kroppen begynte og riste ukontrolert. det var spooky :dontgetit:

 

men hvis du får konstatert eplepsi så får du jo ikke førerkort når du blir 18. :ph34r:

så du kan jo se ann og se om dette skjer igjen og blir et problem.

 

er eplepsi noe farlig foruten at kroppen rister?

Spør siden jeg ikke hvet noe særlig om sykdommen.. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg satt på stolen min og så på tv og spillte pc som vanlig, og plutselig begynte kroppen og skjelve eller riste voldsomt, jeg falt ned fra stolen og fortsatte og riste/skjelve mens jeg satt på gulvet. Ble skikkelig redd nå.

 

Hva var det som skjedde egentlig? Hva er galt?

 

Overdreven kåthet kaskje?

:)

 

 

Har skjedd med meg engang da jeg var yngre.

Jente som jeg hadde likt i 2 år, begynte å vise meg BHen og shit på cam... Begynte jeg å riste litt.

Så runket jeg, også sluttet det.

Endret av Loso
Lenke til kommentar

Har du fått i deg nok næring? eventuelt veldig stressa?

 

Da klassen var på tur til Polen i høst, datt en kamerat av meg om på gata og begynte å riste voldsomt. Han endte opp på sjukehus og blei sendt hjem dagen etter. Fikk konstatert at han ikke hadde epilepsi, men at han ikke hadde fått i seg nok mat. Tror han spiste en bitteliten bolle med sjoko-frokostblanding til frokost.

Lenke til kommentar
Jeg satt på stolen min og så på tv og spillte pc som vanlig, og plutselig begynte kroppen og skjelve eller riste voldsomt, jeg falt ned fra stolen og fortsatte og riste/skjelve mens jeg satt på gulvet. Ble skikkelig redd nå.

 

Hva var det som skjedde egentlig? Hva er galt?

Hei.

 

Epilepsi kan forekommer pga sterker farger. "bevistløsthet" er ikke en nødvendighet.

Det som kan være differensialt, er at du har fått en "andrenalin rush", som kan kommer pga voldspill, voldsfilm osv..

 

Det går nok over.

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...