Gå til innhold

Spille på to skjermer flightsimulator


jøgleren

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å koble en skjerm(iiyama 19 tommer, 1920x1440, 60 hertz) opp mot bærbaren min. Poenget er at jeg spiller Flight Simulator og ønsker å spille med to skjermer.. Jeg kloner, men da får jeg bare samme bilde. Jeg ønsker f.eks å spillle med en kameravinkel på den ene skjermen..og en annen på den første...Hvordan gjøres dette..?

 

Har et skjermkort geforce 7400 på bærbaren min;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må gjøre er å sette skjermene til "independent". Det gjør du i nVidia-kontrollpanelet. Du finner det under "set up multiple displays". Om du ikke finner det der ville jeg oppdatert Forceware. Det kan også hende du bør velge noe annet, slik at Windows/spillet ser på det som én svært skjerm.

 

Men om det du ønsker derimot er mulig vet jeg ikke. Sånn som jeg kjører nå spiller jeg på en skjerm og har noe annet på den andre. Om jeg vil kan jeg strekke spillet over begge skjermene, men det blir bare klumpete (får jo et skille i midten).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg tenker på å koble en skjerm(iiyama 19 tommer, 1920x1440, 60 hertz) opp mot bærbaren min. Poenget er at jeg spiller Flight Simulator og ønsker å spille med to skjermer.. Jeg kloner, men da får jeg bare samme bilde. Jeg ønsker f.eks å spillle med en kameravinkel på den ene skjermen..og en annen på den første...Hvordan gjøres dette..?

 

Har et skjermkort geforce 7400 på bærbaren min;)

 

Vist du ikke finner funksjon til å kjøre videre-bilde fra ene skjermen til andre, så må du ha skjærmkort med dual out. Men den enkleste og beste løsningen for deg vil være å kjøre en dual (eller trippel) switch, hvor du kan bruke vanlige skjærmutgang inn i dual-boxen, så får du dobbelt så bredt bilde ut på 2 skjermer. Matrox har disse med 2 eller 3 utganger. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331113

 

Du finner mer informasjon og bilder av slikt oppsett på matrox sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...