Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Gjorde nå en kjapp sammenlikning av Corvetten, GT'en og Morrisonen. Kjørte en fire-fem runder på Suzuka med alle tre, og Morrisonen er desidert mest vrien å håndtere av de tre. GT'en er enklest, mens Corvetten er et sted midt i mellom. Tror MR-konfigurasjonen til GT'en er den største faktoren for at den er såpass stabil i forhold til de andre to, som jo er FR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en kar som drev med proffesjonell dirtracing og gocart som sa "Vil du holde deg på veien og ha best mulig bakkekontakt må du alltid ha hjulene iverksatt". Dvs alltid gass, brems, clutching eller en eller annen form for interaksjon mot hjulene.

 

EDIT:

Å bare slippe gassen uten at du er i ferd med å gjøre noe annet, innen racing, er som å slippe rattet med full brems på regnholke på riksveien.

Ingen har sagt det motsatte, men senk farten før/inn (ved å ha mindre pådrag på gassen eller som oftest ved brems). Å bremse på giret er ikke alltid like vellykket kan du si.

Stemmer bra overens dette. Ha hjulene alltid i bevegelse og rolige rattbevegelser, så er det meste unnagjort. Vekten og g-krefter spiller en stor rolle også, samt aerodynamikk. Senking av fart vil føre vekten fremover og motsatt ved øking osv. Er vel allmennekunnskap innen bilkjøring dette.

Lenke til kommentar
Det var en kar som drev med proffesjonell dirtracing og gocart som sa "Vil du holde deg på veien og ha best mulig bakkekontakt må du alltid ha hjulene iverksatt". Dvs alltid gass, brems, clutching eller en eller annen form for interaksjon mot hjulene.

 

EDIT:

Å bare slippe gassen uten at du er i ferd med å gjøre noe annet, innen racing, er som å slippe rattet med full brems på regnholke på riksveien.

Ingen har sagt det motsatte, men senk farten før/inn (ved å ha mindre pådrag på gassen eller som oftest ved brems). Å bremse på giret er ikke alltid like vellykket kan du si.

Stemmer bra overens dette. Ha hjulene alltid i bevegelse og rolige rattbevegelser, så er det meste unnagjort. Vekten og g-krefter spiller en stor rolle også, samt aerodynamikk. Senking av fart vil føre vekten fremover og motsatt ved øking osv. Er vel allmennekunnskap innen bilkjøring dette.

Det var det jeg også mente hehe :)

Lenke til kommentar
Stemmer bra overens dette. Ha hjulene alltid i bevegelse og rolige rattbevegelser, så er det meste unnagjort. Vekten og g-krefter spiller en stor rolle også, samt aerodynamikk. Senking av fart vil føre vekten fremover og motsatt ved øking osv. Er vel allmennekunnskap innen bilkjøring dette.

 

Ja, det er en del grunnleggende fysiske lover som gjelder. Men hva hjelper det å forsøke å følge dem når man kommer online? Der ser det ut til at det er "vinne for enhver pris"-loven som gjelder, og kun den. Her er det ville tilstander. Jeg har ikke kjørt så voldsomt mange løp online, ennå, det skal sies (rundt 30), men det er i kun et par av dem hvor førerne har oppført seg eksemplarisk og det har vært det jeg vil kalle racing. For det meste har det vært snakk om railriding, og å ødelegge mest mulig for andre ved å krasje dem ut av banen.

 

Slik online-delen fremstår for øyeblikket er den fullstendig uinterresant for seriøse spillere. Her har Polyphony virkelig en jobb å gjøre før den endelige versjonen kommer. Dette må være noe av det absolutt verste jeg noen gang har opplevd online.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg GT5P i dag, konge spill.

Men en ting jeg lurer på? Hvordan stiller man datoen? Den driver å klager fordi datoen er satt til 4. april men på settings på ps3 er det riktig dato

 

Det er ikke 4 april.. 4 tallet står der fordi det er den 4. måneden. Ganske tåpelig spør du meg.

 

Du må sikkert sette PS3 til Daylight Savings i klokke instillingene. Og oppdatere via internett hadde ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg GT5P i dag, konge spill.

Men en ting jeg lurer på? Hvordan stiller man datoen? Den driver å klager fordi datoen er satt til 4. april men på settings på ps3 er det riktig dato

Det der ergret meg også i flere dager. Begynte den 5. Hvorfor i helvete tror den at det er 4.? Det ble ikke noe bedre dagen etter, da den fremdeles ikke hadde fått med seg noe som helst. Først den syvende la jeg merke til at det er en kalender under som viser riktig dato, og 4. står for april. Glad ingen så meg.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg GT5P i dag, konge spill.

Men en ting jeg lurer på? Hvordan stiller man datoen? Den driver å klager fordi datoen er satt til 4. april men på settings på ps3 er det riktig dato

 

Det er ikke 4 april.. 4 tallet står der fordi det er den 4. måneden. Ganske tåpelig spør du meg.

 

Du må sikkert sette PS3 til Daylight Savings i klokke instillingene. Og oppdatere via internett hadde ikke vært så dumt.

okey, er oppdatert. Men den klaget forsatt men men, skjer bare når jeg skal gå på online.

 

takk for svar

Lenke til kommentar

Fikk endelig min fra Play.com idag

 

Er det meningen at den oppdateringen skal ta syyyyyyyyyykt langt tid, og at den til nå rett eter å ha lastet ned nesten 50% eller før gir feilmld, har fått det 3 ganger til nå så irriterende grrrrrrrrrrrrrrrr....

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Fikk endelig min fra Play.com idag

 

Er det meningen at den oppdateringen skal ta syyyyyyyyyykt langt tid, og at den til nå rett eter å ha lastet ned nesten 50% eller før gir feilmld, har fått det 3 ganger til nå så irriterende grrrrrrrrrrrrrrrr....

 

Noen forslag??

 

Tror jeg prøvde nærmere 10 ganger før jeg fikk det til å fungere, så bare fortsett å prøv. :)

Lenke til kommentar
Så rart, opddateringen hos meg gikk på første forsøk med trådløs tilkobling.

 

Kabler trekker jeg aldri dersom det ikke er tvingende nødvendig da det er det mer enn nok kabelrot i huset fra før. Jeg har også satt opp min PS3 trådløst via en ruter oppe i 2.etg. Samme med Xbox360 og min gamle PS2.

 

Dette spesifikke problemet har ingen verdens ting med hvorvidt man bruker trådløs eller kablet forbindelse å gjøre. Når en milliard brukere skal laste ned oppdateringen samtidig fra en server med altfor dårlig kapasitet, ja, da blir det bare slik. Såpass burde en stormakt som Sony vite, og tatt høyde for. Søker man på nettet om problemet synes det som om 90% har opplevd nøyaktig det samme.

 

Det eneste man kan gjøre er bare å fortsette å prøve, fortsette å prøve, fortsette å prøve, fortsette å... Har man flaks vil det gå til slutt. Selv forsøkte jeg vel 15-20 ganger før det gikk bra. Dette er simpelthen for dårlig.

 

Å spille, derimot, har gått problemfritt - ihvertfall så langt. Og konsollen i seg selv er meget, meget bra.

Lenke til kommentar

det går vel igjenn at de med trådløst har hatt større problemer.

 

Du nevner at sony burde tatt høyde for dette... Sony er ikke dumme, de ser hva som skjer og så klart kunne dem fikset det, men det har vel vurdert det som økonomisk "uforsvarlig". Kanskje de må inn med nye servere, linjer osv, hvorfor bruke millioner på slikt for ett enkelt spill? hva vet jeg..

For meg funket det på første forsøk samme dagen spillet kom ut :)

Lenke til kommentar
det går vel igjenn at de med trådløst har hatt større problemer.

 

Om du mener i forhold til akkurat dette problemet, så er jeg ikke så sikker på det. En overbelastet server er en overbelastet server uavhengig av trådløs/kablet forbindelse. Mener du i forhold til spill online generelt, vel, så er jeg ikke så sikker på det, heller :) I svært mange tilfeller tror jeg problemene enkelte sliter med ligger i selve ruteren - eller konsollen alt ettersom hvordan man velger å se det.

 

Min erfaring er ihvertfall at konsoller synes å være langt mer finspiste hva rutere angår enn hva tilfellet er for PC-er. PS3 nektet f.eks fullstendig å godta min D-Link DGL 4300 (DNS feil 80710102). Med en ruter fra ZyXel, derimot, var alt i boks iløpet av sekunder uten problemer av noe slag. For Xbox360 var det motsatt; her ga ZyXel-ruteren meg NAT-problemer, mens D-Link'en funket feilfritt på første forsøk. Sikkert bare bagateller å fikse for de som forstår seg på slikt, kanskje, jeg vet ikke, men jeg har aldri hatt lignende problemer med noen av mine PC-er uansett hvilken ruter jeg velger å bruke.

 

Du nevner at sony burde tatt høyde for dette... Sony er ikke dumme, de ser hva som skjer og så klart kunne dem fikset det, men det har vel vurdert det som økonomisk "uforsvarlig". Kanskje de må inn med nye servere, linjer osv, hvorfor bruke millioner på slikt for ett enkelt spill? hva vet jeg..

 

Nei, det har du kanskje rett i, men nå har vel GT-serien blitt ett av de viktigste spillene for Sony. De har også satset tungt på en skikkelig online-tjeneste og da hører ikke slike problemer hjemme i 2008. Men nå har Microsoft også hatt sitt å stri med så det jevner jeg vel ut etter hvert.

 

For meg funket det på første forsøk samme dagen spillet kom ut :)

 

Da lastet du nok kanskje ned oppdateringen før det store rushet satte inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...