Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var ute og kjørte i virkeligheten istad, lette fibrilsk etter 6giret siden jeg er vant til å ha det i GT5 :o Spiller med G25, clutch og H giring så er jo som å kjøre på ekte vettu. Utrolig jævlig.

Kjøpe deg en ny bil med 6 gir da vettu...så slipper du det problemet hehe

 

Jeg har Driving Force Pro rattet...men vurderer å kjøpe meg G25 pga H-kassen. Syns du det fungerer bra?

Lenke til kommentar

Om det fungerer bra... hehe. For å si det slik, jeg sparte inn 6 sekunder på en runde ved bruk av rattet kontra gamepad. Det er sinnsykt stor forskjell når du håndterer girene selv, og med ordentlig H giring og clutch kan jeg plassere girende riktig lenge før en sving uten å gire ned med engang :) Det er som i virkeligehten. Du har også sinnsykt deilig styring hele veien og føler at bilen kjører på en vei.

G25 MÅ man ha skal man spille GT5.

Lenke til kommentar

Har satt den i USB-port 1. Men å velge rattet til å være "kontroll 1" er ikke så enkelt. Dette er et ratt hvor det står på kassen at er kompatibel med PS2 og USB-enheter (som PC osv sikkert).

 

Men når rattet fungerer i menyene, må det vel fungere i spillet? Så kanskje en instilling jeg må forandre på?

Lenke til kommentar
Ligger ein guide i denne tråden noen sider forran :)

Med guide, mener du da bildene med oversettelse? I så fall hjelper det meg lite på dette området (men har vært til god nytte ellers).

 

Skjønner bare ikke hvorfor rattet fungerer helt fint i menyene, men når jeg starter et spill så reagerer ikke annet enn start-knappen (som gir meg menyen). :hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg har fullført alle cupene, ser jeg for meg at det ikke blir så mye mer å gjøre med dette spillet, og når konkurranseinstinktet forsvinner blir det ikke like gøy å kjøre lenger.

 

Så mitt forslag er at en idlskjel her inne oppretter en ny tråd hvor vi har top5-liste med beste rundetider fra de forskjellige banene samt kjøreutstyret de bruker. Top5-listen skal være uavhengig av bil, men i listen kan det gått stå bil så vi får en pekepinn på hvilke som er de "raskeste" bilene. Ser for meg noe sånt:

 

# - Bane - Rundetid - Medlem - Bil brukt - Kjøreutstyr

1. - London - 00.57.00 - 2bb1 :ph34r: - Audi R8 - Gamepad

2. - London - 00.57.08 - Santa - Skyline '04 - Logitech G25

3. - London - 00.58.95 - Julafta - Lancer '02 - Gamepad

4. - London - 00.59.22 - Riskerm - Swiftech '99 - Gamepad

5. - London - 01.02.25 - Ribbefett - Audi TT - Logitech G25

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt i noen timer må jeg si at jeg er positivt overasket, dette kan faktisk bli en ok bilsimulator, kjøringen føles helt klart mye bedre enn GT4, selv med gamepad (G25 står hjemme, er hos foreldrene mine i jula).

 

Men det er veldig mye som burde fikses, et av de største problemen er løpsstrukturen, man må jo kjøre de samme løpene om og om igjen flere titalls ganger bare for å få rå til bilen som kreves til neste løp, hvorfor kan de ikke gi med den som en premie etter hvert løp?

 

Og det er velig tydelig at de ikke simulerer bil fysikk, ekte simulator spill baserer sin fysikk på simulering av en virkelig bil, f. eks. simuleres understell basert på plassering av stag og dempere osv. I GT5 virker det som de benytter en annen teknikk siden det er veldig mange fysikk bugs. Men disse legger man ikke merke til mens man forsøker å sette raske rundetider eller lignende, men det plager meg fortsatt at deres fysikk motor knapt er på nivået PC bil simulatorer var på for fem år siden. Men de gjør det nok fordi det er mest effektivt med tanke på hvor mange biler som skal programmers.

 

En ting jeg er litt overasket over er hvor lite bra GT5 ser ut i SD, det ser faktisk knapt bedre ut enn GT4, men i HD er det jo absolutt fantastisk, bortsett fra framerate drops.

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Når jeg har fullført alle cupene, ser jeg for meg at det ikke blir så mye mer å gjøre med dette spillet, og når konkurranseinstinktet forsvinner blir det ikke like gøy å kjøre lenger.

 

Så mitt forslag er at en idlskjel her inne oppretter en ny tråd hvor vi har top5-liste med beste rundetider fra de forskjellige banene samt kjøreutstyret de bruker. Top5-listen skal være uavhengig av bil, men i listen kan det gått stå bil så vi får en pekepinn på hvilke som er de "raskeste" bilene. Ser for meg noe sånt:

 

# - Bane - Rundetid - Medlem - Bil brukt - Kjøreutstyr

1. - London - 00.57.00 - 2bb1 :ph34r: - Audi R8 - Gamepad

2. - London - 00.57.08 - Santa - Skyline '04 - Logitech G25

3. - London - 00.58.95 - Julafta - Lancer '02 - Gamepad

4. - London - 00.59.22 - Riskerm - Swiftech '99 - Gamepad

5. - London - 01.02.25 - Ribbefett - Audi TT - Logitech G25

25. desember kommer online muligheten, og online topscore liste etter hva jeg har skjønt. Da får du noen å konkurere mot og spillet får nytt liv.

Lenke til kommentar

Noen andre som irriterer seg grusomt over "skrense" lydenene?

Er jo "hviiiiiiiin" hele j***a tiden. Selv om man ligger i 40 km/t i en slak sving med minimalt rattutslag så resulterer det i "hviiiiiiiiin", dette skjer ihverfall ikke med min golf i virkeligheten :!:.

Kan spå att dette kommer til å bli ett utrolig irritasjonsmoment hvis de ikke reduserer på dette i fullversjonen.

Må jo nesten spille med lyden av :p. De burde i det minste gi folk muligheten til å skru ned på skrenselyden, skrur man ned på "Race sound effects" forsvinner jo den deilige motorlyden.

De hylene skrenselyden har jo alltid vært en del av GT serien, men kan ikke huske att jeg har irritert meg så mye over det før. Mulig Forza 2 fikk meg til å glemme disse horrible lydene.

 

 

PS .Er på B-8 mission racet, men mangler bare 15000000 credits får å få kjøpt R8'en.

Hva er raskeste måte å tjene cash på.

Virker som om C-8 racet som gir 750000 for en runde er det beste, noen andre tips?

Lenke til kommentar

MacBain: Kjør det andre Clubman-racet på cup-B. Der tjener du bra me penger samtidig som løpene ikke tar så lang tid. Mulig du tjener noen få kroner ekstra ved å kjøre det helt runde løpet, men da synes jeg det er bedre å kjøre den svingete londonbanen i steden. God trening er det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...