Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Har nå kommet i gang med A serien og må si at jeg irriterer meg mer og mer over kjørefølelsen.

Jeg bruker padden og det virker ikke som det er mulig å styre bilene med nogenlunde god respons.

Alle bilene understyrer noe helt utrolig uavhengig av fart og hvor hardt jeg trykker på gassen, mens det virker som om sticken gir fullt rattutslag bare jeg beveger den en millimeter til siden.

Jeg har spillt så og si alle bilsimulator spill som har kommet de siste årene, deriblandt GTR, GTR2, GT Legends, WTCC, Richard Burns Rally, Forza 2 osv. med hardest vanskelighetsgrad, dvs ingen TC, SC etc og har ikke hatt så lite kontroll på en bil som jeg har her.

Er det en forutsetning att man skal bruke G25 rattet ???

Jeg får heller ikke endret dekktyper på noen av bilene, de er låst til S3, burde jeg ikke kunne velge R3 dekk?

 

Er det bare meg som sliter eller :blush:?, har kun sett omtaler som hyller alt med GT5P opp i skyene, men det må jo finnes noen andre kritiske sjeler der ute.

GT5 var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte PS3, men så langt virker det som ett meget dårlig valg.

 

Mulig att jeg bør endre på noen innstillinger for å bedre kontrollen og tar gjerne imot tips. Som sagt dekkvalg er jo noe som burde være mulig, dette fantes jo i demoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med fullt rattutslag når du bruker sticken har jeg også merket, og bruker derfor "piltastene" ved siden av, mye enklere å styre bilen. Kan bli litt num i fingrene i lengden, så et G25 må anskaffes fortest mulig!! Gleder meg også til å se hvordan online-delen blir, og ikke minst hvordan vi som språkanalfabet skal kunne komme oss gjennom en oppdatering på japansk.

Lenke til kommentar
Det med fullt rattutslag når du bruker sticken har jeg også merket, og bruker derfor "piltastene" ved siden av, mye enklere å styre bilen. Kan bli litt num i fingrene i lengden, så et G25 må anskaffes fortest mulig!! Gleder meg også til å se hvordan online-delen blir, og ikke minst hvordan vi som språkanalfabet skal kunne komme oss gjennom en oppdatering på japansk.

Kazunori Yamauchi (the father of gran turismo) bruker også piltastene til å styre, så du er ikke alene om det. Men han har jo utalt at han aldri har spilt Forza, så han er nok ikke klar over at styring med sticke kan gjøres ordentlig :tease:

 

Jeg spiller også alle mulige bil simulatorer og har samme opplevelsen som dere, det er veldig vanskelig å føle at men er i kontroll av bilen og det er vanskelig å plassere den akkurat slik man vil, jeg har G25 hjemme, men får ikke testet det før etter ferien.

Lenke til kommentar
Hvilken bil er egentlig raskest? 599?

Ferrari 599 er nok den rakskeste rett frem, men det betyr ikke at den nødvendigvis er raskest rundt en gitt bane. Har jo litt å si om man klarer å tøyøe alle hestene, ikke alltid lett på en svingete bane ala Eiger North.

 

Kjører selv F430 der det er mulig, har fått gull på alle løp med den, er rask og relativt kontrolerbar handlig og effekt.

Lenke til kommentar
Hvilken bil er egentlig raskest? 599?

 

Jeg prøver å finne ut det jeg og. Kjørte A-1 til jeg fikk råd til 599 i går.

Fra før har jeg R8 og Nissan GTR.

 

R8: Virker som den mest lettkjørte, spesielt på londonbanen kjennes det ut som den sittter litt bedre i svingene. Rask men har ikke så mye drag at den spinner ut. Det gjør den lett å kjøre fort med.

 

GTR: Virker litt tung å få med rundt svingene selv om den er velbalansert osv. Raskere, men sitter dårligere på veien en R8. Mulig også fordi den har veldig mye krefter. Blir fort litt hjulspinn/drifting.

 

599: Monstermotor og bakhjulsdrift.. Bilen er velbalansert, og føles relativt lett, men det er litt vanskelig å kontrollere bilen på grunn av mye krefter. Går svinfort, men er vanskelig å kjøre fort med. Blir fort mye drifting.

 

Jeg har mange biler, men disse er de eneste "superbilene". Lurer på å skaffe meg F430, tror den kan være bra.

 

Jeg er ingen ekstremt god spiller, så det kan hende andre har helt andre meninger om bilene.

Jeg kjører med gamepad.

Hadde vært fint med flere synspunkter her!

Kjøp deg F430 den er veldig rask og antageligvis lettere å kjøre enn 599'n. Kjører raskest med den på London, Daytona banen.

Har bare spilt 599'n på GT HD...merket at kreftene lett kunne ta overhånd der.

Mens du er inne på det, hva er din "rekord" på London-banen med F430-en? :) Kjekt å ha noen andre å sammenligne med enn "botene" i spillet, hehe.

Jeg mener jeg har kjørt hele løpet på London banen på 2:49...raskeste enkelt runde er ca 53,500 ett elller annet.

Lenke til kommentar
Det med fullt rattutslag når du bruker sticken har jeg også merket, og bruker derfor "piltastene" ved siden av, mye enklere å styre bilen. Kan bli litt num i fingrene i lengden, så et G25 må anskaffes fortest mulig!! Gleder meg også til å se hvordan online-delen blir, og ikke minst hvordan vi som språkanalfabet skal kunne komme oss gjennom en oppdatering på japansk.

Kazunori Yamauchi (the father of gran turismo) bruker også piltastene til å styre, så du er ikke alene om det. Men han har jo utalt at han aldri har spilt Forza, så han er nok ikke klar over at styring med sticke kan gjøres ordentlig :tease:

 

Jeg spiller også alle mulige bil simulatorer og har samme opplevelsen som dere, det er veldig vanskelig å føle at men er i kontroll av bilen og det er vanskelig å plassere den akkurat slik man vil, jeg har G25 hjemme, men får ikke testet det før etter ferien.

Ja, stickene er helt ubrukelige.

 

Dere med G25, føler dere at dere har bedre kontroll på bilen? Altså, såklart har dere det, men er kontrollen tilstrekkelig og realistisk?

Lenke til kommentar
Dere med G25, føler dere at dere har bedre kontroll på bilen? Altså, såklart har dere det, men er kontrollen tilstrekkelig og realistisk?

 

Ja. Er stort sett veldig bra. Eneste jeg har å utsette på systemet er at cluchen er for dårlig implementert. Er ikke noe lite eller mye cluch. Det er enten eller, noe som gjør at selv den erfarene bilist (meg) vil få kengeruhopp hver gang bilen startes i 1. gir.

Lenke til kommentar
Det med fullt rattutslag når du bruker sticken har jeg også merket, og bruker derfor "piltastene" ved siden av, mye enklere å styre bilen. Kan bli litt num i fingrene i lengden, så et G25 må anskaffes fortest mulig!! Gleder meg også til å se hvordan online-delen blir, og ikke minst hvordan vi som språkanalfabet skal kunne komme oss gjennom en oppdatering på japansk.

Kazunori Yamauchi (the father of gran turismo) bruker også piltastene til å styre, så du er ikke alene om det. Men han har jo utalt at han aldri har spilt Forza, så han er nok ikke klar over at styring med sticke kan gjøres ordentlig :tease:

 

Jeg spiller også alle mulige bil simulatorer og har samme opplevelsen som dere, det er veldig vanskelig å føle at men er i kontroll av bilen og det er vanskelig å plassere den akkurat slik man vil, jeg har G25 hjemme, men får ikke testet det før etter ferien.

Ja, stickene er helt ubrukelige.

 

Dere med G25, føler dere at dere har bedre kontroll på bilen? Altså, såklart har dere det, men er kontrollen tilstrekkelig og realistisk?

Jeg bruker Driving Force Pro rattet selv og føler at jeg har 110% kontroll og den er 110 prosent realistisk :-)

Lenke til kommentar
Jeg håper ikke det er noen her som klarer A-4 i London! Jeg føler vel at jeg stiller ganske sterkt i GT generellt, men jeg kommer faen meg på siste plass med 599en ... Heftig demotiverende!

Ehh, kom nettop på førsteplass på den banen (vant med over 5 sekunder), og beste rundetid på 00.52,8XX. :p

 

Og dette med Nissan Skyline, hihi. Den absolutt beste bilen spør du meg!

Lenke til kommentar

Håper alle mann har fått ned ribba og er klar for litt online gaming om kort tid.

Klokka 01.30 åpner vel onlinebiten av spelet, i følge noken tråder tilbake.

 

Dere som har g25 rattet, kordan sitter dere? føler at eg ikkje får så god sittestilling.

Har 100" stort lerret og ein prosjektor i taket. Rattet er på stovebordet og sitter i ein stol.

 

Eg må få skaffa meg ein sånn racing stol ein gang i tida, slik som er vist på den videoen i eit par poster tilbake.

Noken som veit kor ein kan få kjøpt dette i norge? eller i utlandet?

Lenke til kommentar

Koster 5000kr på Ebay for et helt nytt sett med G25 + Stol "boltet" sammen :)

Hvis ingen har hørt noe om onlinedelen på andre forum, tror jeg ikke vi skal håpe på at vi får spilt noe online denne kvelden. Skal ta å google litt nå og se hva som skjer.

 

Jorchi: Bare ta det rolig i svingene og pass på å ikke få slike straffer, så går det så bra skal du se!

Lenke til kommentar
Håper alle mann har fått ned ribba og er klar for litt online gaming om kort tid.

Klokka 01.30 åpner vel onlinebiten av spelet, i følge noken tråder tilbake.

 

Dere som har g25 rattet, kordan sitter dere? føler at eg ikkje får så god sittestilling.

Har 100" stort lerret og ein prosjektor i taket. Rattet er på stovebordet og sitter i ein stol.

 

Eg må få skaffa meg ein sånn racing stol ein gang i tida, slik som er vist på den videoen i eit par poster tilbake.

Noken som veit kor ein kan få kjøpt dette i norge? eller i utlandet?

Playseat for du kjøpt HER..

Du må tydeligvis kjøpe girholder sepparat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...