Snorre Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hvis man hopper på en t-bane i full fart, vil man da lande på akkurat det samme stedet som man hoppet på t-banens gulv? Ja. Siden man hopper rett framover (vi antar at vi hopper rett fremover) vil man også lande på punktet som er rett framfor en selv. Problemet er imidlertid at man også kan se for seg at man bommer på døren. I så tilfelle vil man krasje med ytterveggen på toget, og den kinetiske energien (farten) til toget vil overføre energien i form av moment til massen som utgjør kroppen. Da vil man ende opp på et ukjent sted avhengig av variabler som fart på toget, massen til personen, vinkelen man treffer toget på etc. Edit: Baaaah. Jeg missforstod spørsmålet. Nei, man vil ikke havne på samme stedet på gulvet. Det har med ting som luftfriksjon, reduksjon av kinetisk energi (toget absorberer en del av energien i det du treffer det), osv. Endret 20. februar 2009 av Snorre
L4r5 Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Mamma kom nettop hjem med mat, men må vente i en halv time *sukk*Så hva er det du klager for? Mat om en halvtime er ikke noe å klage på.
Sameboe Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Mamma kom nettop hjem med mat, men må vente i en halv time *sukk*Så hva er det du klager for? Mat om en halvtime er ikke noe å klage på. Jo, det er lenge til
Sondre Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Sukkerdonuts er ufattelig deilig. Spesielt når man er skikkelig sulten.
Sameboe Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 (endret) Sukkerdonuts er ufattelig deilig. Spesielt når man er skikkelig sulten. Endret 20. februar 2009 av Sameboe
Snorre Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Når man er skikkelig sulten er det meste deilig. Jeg foretrekker en godt stekt halveis hjemmelaget pizza med rømme til. Omnomnom. Det er kjempegodt uavhengig om jeg er sulten eller ei.
Sondre Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Eller 2 stk baconmenyer fra Statoil, med rekesalat og masse ketchup.
Underpants Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Hvis man hopper på en t-bane i full fart, vil man da lande på akkurat det samme stedet som man hoppet på t-banens gulv? Ja, då hopper du framover i like stor fart som t-banen går framover, så når du landar er du og golvet i t-banen kjemt like langt. lol
chairgame Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 t-banen må akselerere for at du ikke skal lande på "samme sted"
SpecialForce Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Ta en tur innom "snedige ting du lurer på V2" Der får du sikkert svar.
Jann - Ove Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Spørsmålet er stilt der i mange varianter, og besvart med fysikkteoretiske utgreinger av varierende lengde.
Bytex Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Jeg skal teste ut Fjordland lasagne idag. 1kg pakke var jo relativt drøyt, holder til minst 2 middager.
Sameboe Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Jeg skal teste ut Fjordland lasagne idag. 1kg pakke var jo relativt drøyt, holder til minst 2 middager. Det er den vi har også
binko Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 (endret) Du lander jo ikke samme sted som du ville hvis toget stod stille, toget beveger seg jo. Altså lander jo føttene dine på et sted lenger bort enn om toget stod stille. 8D Og her er mine to nyeste anskaffelser. De blå er bedre (uten nøtter), men de var tomme for de. Mmm... euphoria... Endret 20. februar 2009 av Binko
Anbefalte innlegg