Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

CASH IS KING BABY

 

Nå håper jeg bare tørketrommelen tørker klærne mine skikkelig ellers har jeg hverken bukse eller undertøy å gå på jobb i..

......and The King had lots of cash ;)

 

(Trond og Roger , billettørene fra Julefergå btw)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The origin of ”cash is king” is not clear. It was used in 1988, after the global stock market crash in 1987, by Pehr G. Gyllenhammar, who at the time was Chief Executive Officer of Swedish car group Volvo.


The phrase was widely used during the global financial crisis, which started in the fall of 2008. In the recession which followed the financial crisis, the phrase was often used to describe companies which could avoid share issues or bankruptcy. ”Cash is king” is relevant also to households, i.e. to avoid foreclosures.


Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"føler meg fattig av lindas pengebruk"

 

Vernon : "Du trenger ikke kjøpe pick up truck"

 

Elvis , lettere irritert : "Jo !"

 

(hvorpå Elvis gikk og kjøpte 100 stk pick up's.....ikke rart fyren ble blakk lol)

 

En annen som bruker litt for mye penger er wrestling-legenden Ric Flair (pluss at det går gæli hver gang han blir gift)

 

Undertaker er nok smart som har spart penger og eiendomshandel.........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Syns bare Trond og Rogers kverulering er festlig.....dessuten har jeg sett fergebillettører som ligner T & R der de går i blå mekanikerdrakt og rullings på lomma , ofte lite hår på hodet ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Morgenånde lukter dårlig. Er det fordi gull lukter vondt?

Det at folk tror det er normalt å ha dårlig ånde om morgene provoserer meg litt. Det er ikke normalt. Vanlig dårlig ånde kommer av bakterievekst. Bakterier må ha mat for å vokse. Rens tennene skikkelig regelmessig og bruk litt klorhexidin hvis det ikke er nok. Det blir ikke dårlig ånde fra en tann som er ren.

 

Selvsagt kan dårlig ånde komme av andre ting, men "vanlig" dårlig ånde kan unngås.

Lenke til kommentar

 

Morgenånde lukter dårlig. Er det fordi gull lukter vondt?

Det at folk tror det er normalt å ha dårlig ånde om morgene provoserer meg litt. Det er ikke normalt. Vanlig dårlig ånde kommer av bakterievekst. Bakterier må ha mat for å vokse. Rens tennene skikkelig regelmessig og bruk litt klorhexidin hvis det ikke er nok. Det blir ikke dårlig ånde fra en tann som er ren.

 

Selvsagt kan dårlig ånde komme av andre ting, men "vanlig" dårlig ånde kan unngås.

 

Med min normale tannhygiene (pusse godt før man legger seg), så lukter det på ingen måte blomster på morgenen. Er nok heller tørr kjeft som gjør at det ikke "smaker" friskt, men alikevell - lukter ikke veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg pusser to ganger daglig. For relevans med morgenånde burde kveldspussen telle mer enn morgenpuss. Lite tanntråd, men tannpirker når det trengs. Har ikke fått noe refs av tannlege før, på hvordan tennene mine ser ut.

 

Tror ikke jeg har noe dårligere ånde enn de aller fleste andre på morgenen. Har enda ikke sovet sammen med noen som ikke lukter en liten smule funky fra munnen på morgenen.

Lenke til kommentar

For relevans med morgenånde burde kveldspussen telle mer enn morgenpuss.

Nei, hvis man slurver får man betennelse i tannkjøttet, og det tar flere dager å dø ut. Grundig puss og tanntråd morgen og kveld i flere dager må til.

 

Er du ikke grundig med tanntråd er det normalt å få dårlig ånde. Det blir som å bare pusse på 3 av tannens 5 sider. Det som irriterer meg er at folk da bare tror det er normalt at de har dårlig ånde istedenfor å bruke tanntråd/klorhexidin til det blir bra.

Lenke til kommentar

 

For relevans med morgenånde burde kveldspussen telle mer enn morgenpuss.

Nei, hvis man slurver får man betennelse i tannkjøttet, og det tar flere dager å dø ut. Grundig puss og tanntråd morgen og kveld i flere dager må til.

 

Er du ikke grundig med tanntråd er det normalt å få dårlig ånde. Det blir som å bare pusse på 3 av tannens 5 sider. Det som irriterer meg er at folk da bare tror det er normalt at de har dårlig ånde istedenfor å bruke tanntråd/klorhexidin til det blir bra.

 

Har prøvd den der SB-12 og den funker! Koster skjorta da - 350,- SEK for 1 liter tror jeg i Sverige og over 450,- her i Norge for samme flaska. Men den fjerner faktisk dårlig ånde.

 

Munnskylle vann er ikke like effektivt da den hjelper en liten periode. Puss tenner, bruk tanntråd og skyld med SB-12 på morgenen og kvelden om du skal treffe folk. Funker FJELL !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...