Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Min fastlege er veldig travel så er ikke vanlig å få time på dagen

Jeg skal først og fremst sjekke kulene på halsen

 

Har tatt på emla-plaster på begge armene i tilfelle jeg må ta blodprøve:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legekontorene her i Filippinene er så evig mye bedre enn de i norge. I hvert fall når man har Premium-kort fra helseforsikringen gjennom jobben. Litt urettferdig behandling, men det er digg å være på den rette siden av diskrimineringen, det må jeg si.

 

Og legemidler er svindyrt. Bokstavelig talt dyrere enn i norge for enkelte produkter. Og det ringer noen varselsbjeller når det står "only approved for The Philippines and the United States of America" på pakken.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Må sikkert sitte en time på venterommer også jeg

Ps har aldri tatt blidprøve hos fastlegen er det hun som gjør det eller noen andre??? Og er det lame å spørre om butterfly og å få ligge?? Er så mange som ikke har forståelse for folks fobier :(

Lenke til kommentar

Må sikkert sitte en time på venterommer også jeg

Ps har aldri tatt blidprøve hos fastlegen er det hun som gjør det eller noen andre??? Og er det lame å spørre om butterfly og å få ligge?? Er så mange som ikke har forståelse for folks fobier :(

 

Det er helsesøstrene som pleier ta blodprøver. Det gjør ikke ondt i det helle tatt, bare å slappe av med det.

Lenke til kommentar

 

 

Noen av de mer eller mindre vellykede rettene kommer av dette...

Nei, vellykkede retter kommer av at man vett hva som passer sammen og lager en rett med smaker som passer sammen.

 

Ja - godt poeng.. Tror jeg omformulerer meg og sier at det kommer av og til interessante retter av dette da

Lenke til kommentar

Og legemidler er svindyrt. Bokstavelig talt dyrere enn i norge for enkelte produkter.

Legemidler i Norge er billig pga at vi har en trinnprisordning, bytteordning og blåreseptordning. De som klager over at legemidler i Norge er dyre har aldri vært egentlig syke og tror prisen på Paracet på Rema er viktig.

 

@Pessi: Det er ikke selve legen som tar prøven. Hva er butterfly?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Synes det er dritskummelt

Sist jeg tok var i mars da var det en kollega av mamma som gjorde det som visste jeg var livredd, jeg hadde bedøvelsesplaster, hun brukte butterfly, jeg lå i en seng og mamma holdt mrg i hånden

 

Er så redd for stikk at til og med tannpleieren holder meg i hendene når tannlegen tat bedøvelsesprøyte hello :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg besvimer og jeg ser på spissen og blodet

 

Er faktisk så forberedt på å bli hasteoperert pga noe alvorlig at jeg har med truse, sokker, tamponger og deo i veska :(

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg har også sprøyteskrekk, til en viss grad. Har vært nær ved å gå i gulvet et par ganger når jeg har tatt vaksiner og slikt.

 

For meg hjelper det veldig å se på hele prosessen. Foretrekker at det ikke er noen overraskelser.

 

Blodprøver har jeg egentlig aldri hatt noe problem med, det er når noe sprøytes inn at jeg blir uvell.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Får panikk av tanken på at de tar ut blod(som eh også har en fobi mot)

 

Har også probøemer med vaksiner, så mangler flere vaksiner jeg skulle tatt på skolen. En gang ble jeg så dårlig at jeg måtte ligge på gulvet med beina opp på en stol for å ikke spy og besvime :( verste jeg har opplevd

Lenke til kommentar

Min fastlege er veldig travel så er ikke vanlig å få time på dagen

Jeg skal først og fremst sjekke kulene på halsen

Kjenner til det, hadde en slik på Steinkjer. Han hadde 2000 flere på lista enn hva han skulle ha, og det tok alltid lang tid å få time (men han var da også den beste Steinkjer hadde å oppdrive), og når jeg først fikk time, var det et par timers venting på venterommet, siden han hadde så fullt opp med pasienter så han var jo alltid forsinket i henhold til når jeg hadde time, og så hadde jeg 5 min på meg til å forklare hva det gjaldt, og hadde jeg flaks, fikk jeg en undersøkelse, ellers så skrev han bare ut et eller annet. Var jo greit nok, om jeg ville kunne jeg fått hva jeg ville av medikamenter, erklæringer og what not, siden han ikke hadde tid til å sette seg inn i hver pasient, men jeg var bare irritert og konsulterte foreldra mine via telefon i stedet. Legevakten der oppe var like håpløs, og min nåværende fastlege er også ganske håpløs, så så fremt det ikke er medisin eller legeerklæringer, bruker jeg bare mamma og pappa. Om det da ikke er pinlig. Da oppsøker jeg fastlegen min og håper han har lært seg noe siden sist (han har ikke det, og flyr fortsatt inn til de andre legene på kontoret og spør om hjelp om alskens ditt og datt).

 

 

Blodprøve er ikke så skummelt egentlig. Bare se på noe på veggen på legekontoret så er det over før du aner det.

 

Det kommer an på hvor flink vedkommende som gjør det er. Jeg har vært borti folk som ikke klarer å finne ei åre, og må sette flere stikk og rote rundt litt før de finner ei. Kvier meg alltid for blodprøver (til tross for at jeg ikke akkurat kan si at jeg har nåleskrekk hos andre enn tannlegen), siden det "aldri" slutter å blø når de tar den i arma, og jeg går rundt i et par dager med en prikkende følelse når de tar den i fingeren (noe som alltid forverres til smerte når jeg bruker fingeren på et tastatur e.l.). Og så den jævla blåflekken som alltid kommer og er stor og irriterende og merkbar hver gang jeg bruker arma til noe som helst.

 

Vaksiner, null stress. Da jeg tok tatoveringen, null stress. Sitte og stikke meg selv med nåler av ren og skjær kjedsomhet, null stress. Blodprøver, fuck off, fuck you, gå og dø.

 

 

 

Noen av de mer eller mindre vellykede rettene kommer av dette...

Nei, vellykkede retter kommer av at man vett hva som passer sammen og lager en rett med smaker som passer sammen.

 

 

Men det er da ganske subjektivt, er det ikke?

 

Noen mener jo kaviar og brunost passer utmerket sammen, eller ansjos og skalldyr på pizza, mens andre igjen ikke klarer ananas på verken pizza eller burger (merkelige mennesker, ananas gjør seg utmerket sammen med kjøtt og smeltet ost)

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...