Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Livslekse #47297: Ikke tro at du har krav på noe

Nei, men det er veldig irriterende da jeg er like kvalifisert som i alle fall en av dem som jobber der (hun har samme utdanningsnivå som meg og ikke noe særlig arbeidserfaring) og det ser ut som at det går på bekjentskap. Hun jeg snakket om nå har en far som kjenner sjefen godt.

 

Hvordan jeg vet det? Jeg snakket med henne i pausen tidligere i dag og hun fortalte det.

Lenke til kommentar

- Uansett hvor godt intervju du gjør er det noen som gjør det bedre

- Uansett hvor kvalifisert du er er det noen som er mer kvalifiserte

- Uansett hvor mye bedre du er en andre i praksis er det noen som greier gi inntrykk av at den er bedre

 

Noen erfaringer jeg har gjort meg ;P

 

 

 

Var på jobbintervju i dag btw, og det gikk bra, så krysser fingrene :D

Lenke til kommentar

Sånt som et sted jeg jobbet før det: To yngre var candidater til å bli avd ledere. En var sønn av Sikkerhetsjef, han andre sønn av en vanlig ansatt. Alle mente at sønnen til sistnevnte var best qualifisert og alt sånn, men selvsagt fikk sønnen til han sjefen stillingen.

Faren til han andre sønnen kom med innvending, men fikk til svar at "man ikke kunne straffe han sikkerhetsjefen for det om han var faren hans". Ja så teit og koko kan det være. Hvorfor skulle han andre faren straffes da..? :roll:

Lenke til kommentar

Nei, men det er veldig irriterende da jeg er like kvalifisert som i alle fall en av dem som jobber der (hun har samme utdanningsnivå som meg og ikke noe særlig arbeidserfaring) og det ser ut som at det går på bekjentskap. Hun jeg snakket om nå har en far som kjenner sjefen godt.

Hvordan jeg vet det? Jeg snakket med henne i pausen tidligere i dag og hun fortalte det.

 

Igjen, se livslekse #47297. Forventninger avler skuffelse.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok i de fleste tilfeller, men jeg spurte før jeg begynte der om de hadde ansatt i den stillingen jeg søkte på (mange uker siden) og det sa hun at de hadde. Da synes jeg det er merkelig at det kommer så mange nye inn (nå er det 3) uten at det har vært utlyst noe annet på den korte tiden.

 

 

Uten å vite hvor du jobber: Det er kun i det offentlige man må lyse ut jobber. I det private kan man ansette en tilfeldig person som kommer innom, om man ønsker det.

Lenke til kommentar

 

 

Igjen, se livslekse #47297. Forventninger avler skuffelse.

Livslekse #47298: Enkelte menesker er rett og slett bare udugelige.
Du har vært utplassert ei uke og har allerede konkludert med at noen av kollegene dine er udugelige?
Nei, det var ikke kollegene mine eller sjefen min jeg siktet til.
Lenke til kommentar

Livslekse #47299. De ser ikke bare etter utdanning og arbeidserfaring, men også personlige egenskaper. Kanskje de som fikk jobben rett og slett virket mer egnet.

Jo. De ser først på utdanning, så arbeidserfaring. Personlige egenskaper er ikke viktigere enn skinnende attester og karakterer. Med mindre de har personlig kjentskap til deg. Ikke gå ut i arbeidsmarkedet og tro at du kommer noen vei med "personlige egenskaper". Vil du oppnå noe er det det faglige som teller.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...