Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjelder hele tiden, egentlig. Noe norsk innimellom, men mest på engelsk. Begge er 100% bergensere :)

 

Kjenner ikke til om det kan være en sykdom. Men det er også sånn, at det Engelske språket infiltrerer seg mer og mer. Inn i bevisstheten hos de fleste. En naturlig utvikling egentlig, på samme måte som sms språket gjør det. Hos noen tar det lettere av enn hos andre :) En gang i framtiden vil alle snakke et felles språk.

Lenke til kommentar

Det er mer naturlig vil jeg si.

 

Det er påvirkning i begge tilfeller. Og Engelsk blir man foret med gjennom medier, nettet, spill(?), jobb, you name it. Mer og mer. Pga denne påvirkning og som del i utviklingen, utarter enkelte ekstremt. Noen blir så preget av Engelsken, at de begynner å like prate det sammen. Det vil nok bli mer av det der framover, ikke mindre.

Lenke til kommentar

En dame på butikken stopper meg for å fortelle hvor morsom tatoveringen min var. Så begynner hun å snakke om at hun hadde mistet ett barnebarn når barnet var 5 år så hun hadde en del "lingnende" tegninger hjemme (hodefotinger) og lurte på om det var lenge siden jeg hadde mistet mitt barn. Men hun ble veldig glad da jeg kunne fortelle at hun levde livets glade dager på glamaten i Stavanger :)

 

Om man først skal leve livets glade dager, så er Gladmaten definitivt det rette stedet. Kom akkurat hjem igjen derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En dame på butikken stopper meg for å fortelle hvor morsom tatoveringen min var. Så begynner hun å snakke om at hun hadde mistet ett barnebarn når barnet var 5 år så hun hadde en del "lingnende" tegninger hjemme (hodefotinger) og lurte på om det var lenge siden jeg hadde mistet mitt barn. Men hun ble veldig glad da jeg kunne fortelle at hun levde livets glade dager på glamaten i Stavanger :)

Om man først skal leve livets glade dager, så er Gladmaten definitivt det rette stedet. Kom akkurat hjem igjen derfra.

Neste år skal jeg! Skal vi spise sammen da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...