Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men.. hallo? Du er ikke myndig engang og du har dratt på deg en unge! Det er ikke som ei katte eller en hund! Det er ett menneske :ph34r:
Og? Det ødelegger nødvendigvis hverken ditt eget eller ungens liv.
Skrevet
Vel, jeg tåler ost og yoghurt, vet ikke om det klassifiseres som melkeprodukter eller meieriprodukter. :p

Og jeg har prøvd både den laktosefrie melka og fløten, men det hjelper ikke. Uggen i magan blir jeg uansett.

Soyamelk føles feil å drikke, har prøvd det også, og kokosmelk fungerer til nøds, men er ikke noe jeg vil drikke en liter av om morran før jeg drar på skolen akkurat. :p

"Litt" sent svar, men håper du leser dette:

Har du prøvd frokostblanding med yoghurt? Jeg har droppa melk til fordel for yoghurt, synes det smaker mye bedre. Passer best til müsli og lignende frokostblandinger, ikke så bra til Corn Flakes, Coco Pops og slike ting.

Skrevet
Vel, jeg tåler ost og yoghurt, vet ikke om det klassifiseres som melkeprodukter eller meieriprodukter. :p

Og jeg har prøvd både den laktosefrie melka og fløten, men det hjelper ikke. Uggen i magan blir jeg uansett.

Soyamelk føles feil å drikke, har prøvd det også, og kokosmelk fungerer til nøds, men er ikke noe jeg vil drikke en liter av om morran før jeg drar på skolen akkurat. :p

"Litt" sent svar, men håper du leser dette:

Har du prøvd frokostblanding med yoghurt? Jeg har droppa melk til fordel for yoghurt, synes det smaker mye bedre. Passer best til müsli og lignende frokostblandinger, ikke så bra til Corn Flakes, Coco Pops og slike ting.

Nei, jeg har prøvd med cottage cheese, men det var ikke noen suksess. :p

Savner hovedsaklig solfrokost-greiene. Kan sikkert fungere med yoghurt, får teste det ^^

Skrevet

Nå skal jeg rante, så har dere sikkert fylt opp en side innen jeg er ferdig.

Grunnene til at jeg synes det er teit/dumt å få barn når man er så ung:

- Man er faktisk under seksuell lavalder og under medisinsk selvbestemmelses-alder (16) og regnes rent medisinsk og mentalt som et barn selv.

Dette fører til at du vil bli voktet som en hauk av egne foreldre eller eventuelt barnevernet fordi du er så ung og mor, noe som fører til et veldig unaturlig press på en mor som allerede er i en trasig situasjon.

- Skolegangen din kan bli forsinket (ikke ødelagt!), og jo lengre du er vekke, jo vanskeligere er det å komme tilbake.

- Barnehageplass og signering av medfølgende kontrakter = Du kan faktisk ikke gjøre det før du er 18, så din mor må gi deg en fullmakt til å plassere eget barn i barnehage e.l.

- I praksis har du lite til ingen råderett over eget barn, samtidig som du mister mye av råderetten over ditt eget liv siden du nå er mor.

- Skolefravær kan skyte til værs, du kan ikke noe for det om du må bli hjemme med sykt barn.

Grunnene til at jeg ikke synes det ødelegger livet (noen er forbeholdt dem med et godt nettverk):

- Norge har gode ordninger som gjør at unge foreldres rettigheter og muligheter blir ivaretatt, og det er en drøm å få barn som student/ungdom her i Norge i forhold til mange andre land her i verden.

- Du lærer mye om deg selv og nettverket ditt (oftest positive ting!) av å ha barn rundt det (nevøer, nieser, egne barn osv.)

- Det kan oppmuntre deg til å jobbe hardere med å få livet ditt på RETT kjøl, for å bli kvitt barnevern og andre instanser som vokter over deg (jo fortere du er ferdig med utdannelse, jo fortere kan du få deg en skikkelig jobb og komme deg ut av deres klamme grep!).

- Å ha barn er sunt! Både psykisk og fysisk.

- Du blir "tvunget" til å vokse opp mye fortere for å bli tatt seriøst som forelder (denne kunne jeg puttet på nei-listen og, forsåvidt).

Skrevet
Foreldra mine fikk barn som 18-19 åringer. Kan ikke si at det står dårlig til med dem.
Det varierer så klart fra person til person. Men når alt kommer til alt synes jeg man bør være over 21 iaff. Selv vil jeg ikke ha før jeg er 25, minst.
Skrevet

Mutter var 29 og mente det var en passelig tid, da var hun ferdig med studiene og turnusen. :p

Tror ikke jeg vil bli forelder før jeg er ferdig med studier og har råd til å ta meg av en unge og evt. ei kjerring.

Skrevet

Jeg ser ingenting positivt i at flere og flere damer venter til de nærmer seg 40. Mamma fikk sitt første barn når hun var 35, og hun merker jo veldig godt det at hun nærmer seg 60 selv om vi "bare" er 16, 19 og 21 (blir 17, 20 og 22 i hhv desember, juli og mars).

Skrevet
Mora di høres lettere spesiell ut da. :p

Haha. Jeg var jo "et uhell".

Hun var jo midt i utdanninga si og hadde vel planer om å gjøre seg ferdig og "leve" litt.

Skrevet

Hun var jo midt i utdanninga si og hadde vel planer om å gjøre seg ferdig og "leve" litt.

hell i uhell da eller ? :wee:

Skrevet

hell i uhell da eller ? :wee:

Uhell i hell i uhell.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...