Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det finnes høyere utdanning enn grunnskole vet du.

Utdanning og utdanning. Man lærer vesentlig mer brukbare ting utenfor skolen enn innenfor.

Jeg må nesten si meg enig.

Godt at noen andre også har forstått det. :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på den teorien om at det er to-delt.

Å bare gå på skole gjør at du får kun sosial kunnskap, og bare å gå ute/ikke skole gjør at du ikke får noen historisk/faglig kunnskap.

Skrevet
Og når det gjelder den setningen "man lærer mer utenfor skolen" har alt med hva slags liv man lever\har levd.

Settningen var: Man lærer vesentlig mer brukbare ting utenfor skolen enn innenfor. Litt viktig å få med seg det som jeg utdypet.

Det finnes høyere utdanning enn grunnskole vet du.

Utdanning og utdanning. Man lærer vesentlig mer brukbare ting utenfor skolen enn innenfor.

Non scholae sed vitae discimus

Vi lærer ikke for skolen, men for livet.

Og du mener at skolen er den avgjørende faktoren for livet?

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Når jeg ser på de jeg kjenner og vet om som droppa ut av skolen etter 10-klasse. Så er jeg i alle fall sterk i min tro om at en kombinasjon av både livserfaring og videre opplæring/skole er det nok ingen som taper på.

Skrevet
Zealuu

Forsvarer du skolen?

Ja. Uten den hadde du ikke kunnet skrive eller lese i det hele tatt, de fine bokstavene på tastaturet ville aldri blitt gjort allment kjent, og PC-en du sitter foran ville knapperst eksistert.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

@Cyph: Jeg har fri.... men så går jeg ikke skole heller da.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Gratulerer med yttligere e-penislengde :fun:

Skrevet
Apropos skole; er det forresten noen som har slækkere skoledag enn meg i morra?

Jeg starter 09.50 og slutter 13.50. Vanligvis 08.00 til 15.30. :mrgreen:

Tirsdag er ganske deilig for min del også, men i morgen starter vi 08.00 og slutter 11.20. Det er dog om jeg ikke har surret med ett eller annet, noe jeg vanligvis gjør. Men uansett. :mrgreen:

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Synes den er akkurat passe stor nok til å fylle godt nok jeg...

edit: *kremt host* mente øh.. eh. skoleutdanningen og Mullah Krekar altså *host:

Endret av Slettet-77do0b
Skrevet
Når jeg ser på de jeg kjenner og vet om som droppa ut av skolen etter 10-klasse. Så er jeg i alle fall sterk i min tro om at en kombinasjon av både livserfaring og videre opplæring/skole er det nok ingen som taper på.

For noen år siden hsker jeg det var en diskusjon rundt forskerne om hvorvidt dagens unge gikk for lenge på skolen før de begynte i jobblivet. Desverre husker jeg ikke hvilken avis det var i eller hvilket årstall, men det var etter år 2000.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...